Gå til innhold

Er så utrolig skuffet over markedet nå!


nor50

Anbefalte innlegg

Jeg kunne ha fyllt hele forumet her med misytringer men skal ta noen få her nå. Jeg er så dritt lei av hvillken mangel på service og hjelp, useriøsitet, feilinformasjon etc at jeg holder på å eksplodere! Her er noen eksempel jeg husker nå..

 

Jeg bestilte mobil fra Komplett for ett par uker siden. Den stod registrert med 51-100 stk på lager. Sjekket tilbake neste dag da jeg ikke fikk leveringsbekreftelse, og da stod den med bekreftet lager den dagen. Men har jeg fått noen mobil? NEI!

 

Bestilte Navigator hos PS i sommer. Den var bestillingsvare med 2-3 dagers leveringstid. 2-3 måneder etter fikk jeg beskjed om at den var kommet, og, den kostet 1000 kr mer enn på Elkjøp...

 

Bestilte en Riks TV tuner med 1 års abonnement og betalt alt på forskudd. På den tiden i vår var det sånn at man fikk 3-4 måneder gratis når man bestilte. Men, i ettertid fikk jeg til svar at det ikke gjaldt ved forsuddsbetaling! Jeg har ringt og mailet til Riks-TV minst 10 ganger om dette, men kommer ALDRI frem til riktig bord! Og de lover å finne vedkommende som har noe med dette å gjøre, men det har ikke skjedd, så jeg har av prinsipp ikke brukt dette siden jeg ble klar over dette ett par uker etter jeg fikk det. Hvorfor i huleste skal ikke jeg som forskuddsbetaler få den rabatten de som ikke forsuddsbetaler få? Burde heller være motsatt!

 

Kjøpte en Acer 3810T fra Computer City. Samme uken jeg hentet denne på posten kjøpte jeg PC World. I dette bladet står det at det er tilbakekalling på noen av disse PC'ene. Jeg sjekket opp min, og den var der tilbakekalling på. Jeg sendte mail til ComputerCity og spurte hvorfor de driver og selger varer det er tilbakekalleser på men har ikke fått svar! Tenk, det bladet har blitt skrevet, trykket og distribuert på den tiden frem til jeg har kjøpt PC'en, så ikke tale om at ComputerCity ikke visste dette!

 

Ble litt tom etter dette nå, så stopper her i første omgang...

Endret av nor50
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bestilte mobil fra Komplett for ett par uker siden. Den stod registrert med 51-100 stk på lager. Sjekket tilbake neste dag da jeg ikke fikk leveringsbekreftelse, og da stod den med bekreftet lager den dagen. Men har jeg fått noen mobil? NEI!
Ring de og etterlys mobiltelefonen da vel. Ting kan bli borte i systemet, men minner du dem på det så finner de den nok frem igjen.
Bestilte Navigator hos PS i sommer. Den var bestillingsvare med 2-3 dagers leveringstid. 2-3 måneder etter fikk jeg beskjed om at den var kommet, og, den kostet 1000 kr mer enn på Elkjøp...
Hvorfor bestilte du ikke på Elkjøp i første omgang om den var 1000 kroner billigere der?
Bestilte en Riks TV tuner med 1 års abonnement og betalt alt på forskudd. På den tiden i vår var det sånn at man fikk 3-4 måneder gratis når man bestilte. Men, i ettertid fikk jeg til svar at det ikke gjaldt ved forsuddsbetaling! Jeg har ringt og mailet til Riks-TV minst 10 ganger om dette, men kommer ALDRI frem til riktig bord! Og de lover å finne vedkommende som har noe med dette å gjøre, men det har ikke skjedd, så jeg har av prinsipp ikke brukt dette siden jeg ble klar over dette ett par uker etter jeg fikk det. Hvorfor i huleste skal ikke jeg som forskuddsbetaler få den rabatten de som ikke forsuddsbetaler få? Burde heller være motsatt!
Ofte er det slik at de som forskuddsbetaler for hele perioden, får en lavere pris pr. måned. Kan være at det enten tilsvarte de gratis månedene, eller var så stor rabatt at det ikke var rom for å gi disse månedene gratis. Uansett er det alltid greit å lese over avtaler og slikt før man undertegner.
Kjøpte en Acer 3810T fra Computer City. Samme uken jeg hentet denne på posten kjøpte jeg PC World. I dette bladet står det at det er tilbakekalling på noen av disse PC'ene. Jeg sjekket opp min, og den var der tilbakekalling på. Jeg sendte mail til ComputerCity og spurte hvorfor de driver og selger varer det er tilbakekalleser på men har ikke fått svar! Tenk, det bladet har blitt skrevet, trykket og distribuert på den tiden frem til jeg har kjøpt PC'en, så ikke tale om at ComputerCity ikke visste dette!

Det er ikke slik at forhandlere alltid får beskjed fra produsenter og importører om ting som skal tilbakekalles. Det er faktisk noe som vanligvis går direkte mellom produsent og forbruker. Computercity visste ikke nødvendigvis om dette, og det blir feil å laste de for noe du ikke engang vet om de visste.

 

I følge tonen du har i denne posten på forumet, er det ikke så rart at ingen har giddet å gi deg litt ekstra service. Man kommer mye lengre med litt vennlighet, enn kjefting og smelling.

Lenke til kommentar
I følge tonen du har i denne posten på forumet, er det ikke så rart at ingen har giddet å gi deg litt ekstra service. Man kommer mye lengre med litt vennlighet, enn kjefting og smelling.

No er det ikkje sikkert vedkommande har kjefta og smelt til dei han har vore i kontakt med sjølv om han gjer det her.

 

Og eg deler frustrasjonen til trådstartar.

Det følest som om ALLE som står i butikkar rundt om kring er ute etter å lure flest mulig. Og detter gjelder SPESIELT elektronikkforetningar! Eg er så lei av å bli lygd opp i trynet av folk som prøver å suge mest mulig pengar ut av uvitande kundar. Mange er uvitande om dei gode rettigheitene vi har i Noreg og blir lurt trill rundt av sleipe, frekke og svindlande kundebehandlarar....

 

Det er håplaust, må vokte over folk som ein hauk for å beskytte sine eigne rettigheiter. Men dette var kanskje litt of topic, men samtidig går det vel under det at eg og er skuffa over markedet....

Lenke til kommentar
Det følest som om ALLE som står i butikkar rundt om kring er ute etter å lure flest mulig. Og detter gjelder SPESIELT elektronikkforetningar! Eg er så lei av å bli lygd opp i trynet av folk som prøver å suge mest mulig pengar ut av uvitande kundar. Mange er uvitande om dei gode rettigheitene vi har i Noreg og blir lurt trill rundt av sleipe, frekke og svindlande kundebehandlarar....

Nå skjærer du alle over en kam, og det er ikke riktig. Jeg er selv selger i en fotobutikk, og enkelte ganger så fraråder jeg faktisk kunder å kjøpe kamera som jeg forstår er for avanserte for de, og anbefaler heller en rimeligere modell. De fleste som ikke har veldig god peiling på foto kommer bedre ut med et rimelig kamera til 2000 enn et rått kamera til 5000. Ingen av de som jobber der jeg jobber, eller de andre stedene jeg har jobbet, har vært interessert i å lure kundene.

 

Hvorfor? En kunde som har blitt lurt, kommer sjelden tilbake. Men hvis kunden føler at man har fått god og riktig service, så har man kanskje skaffet seg en ny stamkunde. Det er noe alle selgere vet. Derfor tror (og håper) jeg ikke at din erfaring er representativ for de mange kundene i Norge. Sjelden jeg møter på folk som har den oppfatningen av selgere i elektronikkbutikker ihvertfall, og jeg snakker jo naturlig nok med mange hver dag.

 

Og hvis kunden spør meg om hvor lang garantitiden er, så legger jeg alltid til at man i Norge har fem års reklamasjonsrett. Men når det er sagt, så er det mange kunder som tror de har rett på mer enn det de faktisk har krav på også (angrerett finnes ikke ved kjøp over disk, blant annet, men det er det mange av kundene som "vet" at det er).

Lenke til kommentar

Kanskje litt off-topic, men jeg melder meg inn i gruppen som synes at elektronikk-selgere er noen j*v*a sleipe åler.

 

Kanskje Marekatten er selve betydningen på ordet serviceinnstilt, men det hjelper utrolig lite når alle andre selgere jeg har møtt prøver så godt de kan å lure på meg masse drit jeg vet jeg ikke har bruk for.

Det er nok en grunn til at jeg kjøper det aller meste av elektronikk via internett.

 

Men for Marekatten sin del; keep up the good work :thumbup:

Lenke til kommentar
Snip

Eg skjærer ikkje alle over ein kam, eg seier at EG føler det slik og mine opplevelsar er slik.

 

Eg har kjøpt mp3-spelarar, tvar, pcar, telefonar osv osv, og ALLTID er det tull og tøys når det er noko i veien, det er KUN over internett at EG alltid har fått det eg har krav på uten, å måte bla opp paragrafar i forbrukarkjøpslova.

 

Håpar for guds skyld at mine opplevingar ikkje er representative for alle forretningar, og at eg har vore uheldig, men eg har jammen gjort ein del elektronikkjøp og det slår nesten aldri feil at selgar seier garantien er utgått og det er ingenting å gjere.

Når eg då spør høflig og fint om ikkje det er noko som heiter reklamasjonsrett eller noko får eg som regel ei kvit lita løgn eller beskjed om at "DET kan jammen bli dyrt DET, vil absolutt anbefale deg å kjøpe noko nytt, har eit fint produkt her til deg....."

 

 

Eg har ALDRI opplevd at det har blitt kostbart, for eg er ikkje så dum at eg kastar mobilen i golvet og reklamerer på den etterpå. Så eg handlar på nett fordi då slepp eg å krangle face to face, eg synst rett og slett det er ubehagelig å avsløre andre si løgn rett framfor trynet på dei. Det burde vere unødvendig.

Lenke til kommentar
Kanskje litt off-topic, men jeg melder meg inn i gruppen som synes at elektronikk-selgere er noen j*v*a sleipe åler.

 

Kanskje Marekatten er selve betydningen på ordet serviceinnstilt, men det hjelper utrolig lite når alle andre selgere jeg har møtt prøver så godt de kan å lure på meg masse drit jeg vet jeg ikke har bruk for.

Det er nok en grunn til at jeg kjøper det aller meste av elektronikk via internett.

 

Men for Marekatten sin del; keep up the good work :thumbup:

Hmmm, handler mye på nett, mye på Elkjøp... stort sett UTEMERKET service.

Lenke til kommentar

Jeg kunne ha fyllt hele forumet her med misytringer men skal ta noen få her nå. Jeg er så dritt lei av hvillken mangel på service og hjelp, useriøsitet, feilinformasjon etc at jeg holder på å eksplodere! Her er noen eksempel jeg husker nå..

 

Jeg bestilte mobil fra Komplett for ett par uker siden. Den stod registrert med 51-100 stk på lager. Sjekket tilbake neste dag da jeg ikke fikk leveringsbekreftelse, og da stod den med bekreftet lager den dagen. Men har jeg fått noen mobil? NEI!

 

Bestilte Navigator hos PS i sommer. Den var bestillingsvare med 2-3 dagers leveringstid. 2-3 måneder etter fikk jeg beskjed om at den var kommet, og, den kostet 1000 kr mer enn på Elkjøp...

 

Bestilte en Riks TV tuner med 1 års abonnement og betalt alt på forskudd. På den tiden i vår var det sånn at man fikk 3-4 måneder gratis når man bestilte. Men, i ettertid fikk jeg til svar at det ikke gjaldt ved forsuddsbetaling! Jeg har ringt og mailet til Riks-TV minst 10 ganger om dette, men kommer ALDRI frem til riktig bord! Og de lover å finne vedkommende som har noe med dette å gjøre, men det har ikke skjedd, så jeg har av prinsipp ikke brukt dette siden jeg ble klar over dette ett par uker etter jeg fikk det. Hvorfor i huleste skal ikke jeg som forskuddsbetaler få den rabatten de som ikke forsuddsbetaler få? Burde heller være motsatt!

 

Kjøpte en Acer 3810T fra Computer City. Samme uken jeg hentet denne på posten kjøpte jeg PC World. I dette bladet står det at det er tilbakekalling på noen av disse PC'ene. Jeg sjekket opp min, og den var der tilbakekalling på. Jeg sendte mail til ComputerCity og spurte hvorfor de driver og selger varer det er tilbakekalleser på men har ikke fått svar! Tenk, det bladet har blitt skrevet, trykket og distribuert på den tiden frem til jeg har kjøpt PC'en, så ikke tale om at ComputerCity ikke visste dette!

 

Ble litt tom etter dette nå, så stopper her i første omgang...

----------------------------------------

Forsøk å oppføre deg som et høflig menneske for en gangs skyld,det pleier å gi litt bedre service....

Lenke til kommentar
Forsøk å oppføre deg som et høflig menneske for en gangs skyld,det pleier å gi litt bedre service....

Er det noe i det hele tatt TS har sagt som indikerer at han IKKE hadde en høflig tone i kontakt med butikkene?

 

Utrolig hvilke konklusjoner folk tar fra ingenting.... :roll:

Lenke til kommentar
Håpar for guds skyld at mine opplevingar ikkje er representative for alle forretningar, og at eg har vore uheldig, men eg har jammen gjort ein del elektronikkjøp og det slår nesten aldri feil at selgar seier garantien er utgått og det er ingenting å gjere.

Når eg då spør høflig og fint om ikkje det er noko som heiter reklamasjonsrett eller noko får eg som regel ei kvit lita løgn eller beskjed om at "DET kan jammen bli dyrt DET, vil absolutt anbefale deg å kjøpe noko nytt, har eit fint produkt her til deg....."

Det er jo dumt av selgerne du har snakket med. Forhandlerne har veldig sjelden noen utgifter med garanti/reklamasjonssaker. Derfor lar jeg det være opp til verkstedet å avgjøre om en sak går på garanti/reklamasjon.

 

Når det er sagt, kjenner jeg meg ikke igjen som kunde i det du skriver. Har jo kjøpt mye elektronikk opp gjennom årene selv, og det aller meste i butikk. Synes jeg som oftest får veldig god hjelp, god service, og produkter som passer meg godt. Har heller aldri behøvd å krangle med noen for å få det jeg har krav på.

 

Men det er jo alltid noen som hovedsaklig er misfornøyd med selgere og butikker, og det er jo de man hører fra. De som er fornøyde gidder sjelden å legge inn innlegg på et forum om det. Så et forum gir et skjevt bilde. Totalt sett tror jeg hovedparten av kundene er fornøyd med handelsstanden og servicen de mottar :)

Lenke til kommentar
Så et forum gir et skjevt bilde. Totalt sett tror jeg hovedparten av kundene er fornøyd med handelsstanden og servicen de mottar :)

Eit forum gir ganske sikkert eit skeivt bilde ja, det er heilt sant.

 

Eg håper for alle sin del at kundane stort sett er fornøgde med handelstanden i dette landet. Eg er det ikkje. Eg får mykje bedre service hos nettbutikkar ved reklamasjon. Kan jo vere at eg er unntaket som bekreftar regelen :)

Lenke til kommentar

Folk får det markedet de fortjener. Når man skal ha alt, og bare til den prisen man er villig å gi, finner man seg i det utroligste. I hvert fall i øyeblikket. Derfor har vi i dagens Norge en handelsstand som opererer ikke etter sunn fornuft, bondevett og folkeskikk, men innenfor et lovverk. Bransjens vilje til service er svakere enn loven tilsier, men det er fordi forbrukerens vilje til betaling er enda lavere. Dette er livsgrunnlaget til nettbutikker. Billig og upersonlig handel, og med en gang noe går galt, er logistikkhelvete løs. Da har folk det med å glemme pengene, og fokuserer på servicen de har frasagt seg ved å handle billig.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
"Utrolig hvilke konklusjoner folk tar fra ingenting.... "

-----------------------------------------------------------------------------

Min konklusjon er ikke tatt ut av løse luften kamerat,så mye kan jeg si...

Wow, så kul du er da...

 

Man tar ikke konklusjoner i ett forum på grunnlag man ikke kan uttale seg om på forumet.

 

Slik er bare dumt, så mye kan jeg si...

 

Jeg tror ikke du har noe som helst grunnlag på konklusjonen din enn det vi andre også leser her i forumet, dårlig "rodd" vil jeg heller si :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...