erikindre Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Har akkurat installert mandrake 9.1 og prøver å sette opp internett. Har NGT m/router og trenger å sette opp DNS servere på maskinen. Problemet er at uansett hvordan jeg gjør det, har prøvd manuelt (redigert resolv.conf), kjørt linuxconf, o.s.v så får jeg melding om at endringene ikke kan lagres fordi jeg ikke har rettighet HVER gang jeg starter eller tar ned maskinen. (JA, JEG ER PÅLOGGET SOM ROOT...) Når jeg er pålogget som root finner jeg heller ikke resolv.conf filen i etc. Hvorfor???? Har noen en løsning? Lenke til kommentar
Jazzcat Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Har akkurat installert mandrake 9.1 og prøver å sette opp internett. Har NGT m/router og trenger å sette opp DNS servere på maskinen. Problemet er at uansett hvordan jeg gjør det, har prøvd manuelt (redigert resolv.conf), kjørt linuxconf, o.s.v så får jeg melding om at endringene ikke kan lagres fordi jeg ikke har rettighet HVER gang jeg starter eller tar ned maskinen. (JA, JEG ER PÅLOGGET SOM ROOT...) Når jeg er pålogget som root finner jeg heller ikke resolv.conf filen i etc. Hvorfor???? Har noen en løsning? Når får du melding om at du ikke har rettigheter til å lagre ? Hva bruker du til å editere filene med ? Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Meldingen kommer i oppstarten og v/ avslutning (der alle prosessene eller hva det nå er blir listet opp med med OK eller noe sånt med grønn skrift bak bak dersom alt er OK) Jeg bruker vi ved redigering manuelt. Jeg vil presisere at jeg FÅR lagret filen, men ved restart er den tilbake til det gamle. Endringene kan altså ikke registreres fordi jeg ikke har tilgang til et eller annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå