Zappza Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Hei! Jeg har hatt Canal Digital sitt analoge kabelnett helt til nå, men husvertene er så misfornøyd med de at de skal skifte til RiksTV. Dette er greit nok, de skulle kjøpe en dekoder som jeg kan koble til TVen. Problemet mitt er jo da at jeg vil se på TV på PCen sånn at jeg har muligheten til å ta opp programmene. Så, hvilke alternativ har vi til DA sine kort? Ser på hjemmesiden deres at de enda har et FireDTV-T/CI igjen, så det er også et alternativ enn så lenge. Et spørsmål jeg bestandig har lurt på, hvordan er det med kanalbytte på FireDTV kortene? Kan man gjøre dette gjennom SW eller må man bruke IR? Tar gjerne i mot forslag! - Bjarte Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Bruker FloppyDTV selv (FireDTV men montert i pc) og kortet fremstå som det skulle vært en komponent i pc'n. (begge kobles til via firewire) Så kortet i seg selv fungerer helt likt som alle andre DVB kort som er til PC. Men du burde se på andre kort Fire/FloppyDTV er sykt dyre kort med dårlig støtte for annet enn Windows. og da helst kun 32 bits windows. Det fungerer på 64 bit (kjører det i en win7 64 server selv) men med en del bugs. Cinergy sine kort er billige, men Hauppauge sine kort kan benyttes i så og si alle sammenhenger siden det er et veldig mye brukt merke. God støtte i Linux, Win 32/64 etc... Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Tror jeg går for et Hauppage Nova-T-500 da. Har to tunere, så hvis jeg trenger mer en en CAM kjøper jeg bare en ekstra - Bjarte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå