Gå til innhold

Hjelp Trenger HK til Amd.

Anbefalte innlegg

HK Til Amd.

Vill ikke ha forslag om Intel Da jeg Intel har fra før +Amd

Trenge gode Forslag på kort de skal klokes Masse

Dette er bestemt Allerede

CPU - AMD Athlon XP 2500+ (Barton)

TwinMOS 512MB DDR SDRAM PC3200 m/Winbond.

TwinMOS 512MB DDR SDRAM PC3200 m/Winbond

Alt annet har jeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som det er skrevet i noen andre tråder her mangen ganger, Abit NF7-S V2.0.

:yes:

Eller et epox kort. Liker du ikke å modde på kortet ditt så kjøp et Abit NF7-S v.2.0 fordi de klokker bedre rett ut av boksen enn det Epox gjør.

Lenke til kommentar
Hei .

Dere som har Abit NF7-S V2.0 og Asus a7n8x Deluxe er de hul for festing av vannblokk til Chipsett. viktig

PS. Takk for svarene

Ja, det er 4 hull rundt socket'en på begge disse hovedkortene.

Ehh.. chipsett?.. Ja det er 2 hull rundt chipsett som chipsettkjøleren sitter i på mitt NF7-s kort.

Lenke til kommentar

Jeg sitter selv med et A7N8X Deluxe rev. 1.04 og har ikke hatt spesielt god erfaring med å overklokke, det må helst en eller flere volt-modder til for at man skal kunne nå høye FSB'er med dette kortet.

Det jeg vil foreslå er nok ABit kortet nevnt lengre opp eller et Epox kort da antageligvis 8RGA+ hvor du kan stille volten på Chipsettet i BIOS.

Ta deg en tur til www.nforcershq.com og les i vei. Det er nok ingen fasit da det kan variere mye fra kort til kort, selv fra samme produsent.

Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål til de som har Abit Nf7-s...

Jeg byggde pc til en kamerat av meg, og valgte da nevnte hovedkort (ver 1.2 ) Prøvde å overklokke ved fsb, men ikke tale om det ville være med. Cpu er Xp2400. Er dette noe som er bedret på ver 2.0 eller med bios-update? Noen som har hatt lignende problem? siden så mange anbefaler kortet så må det jo virke. Har lurt litt på å hive mitt gamle Kt3 ultra aru på dør for et slikt, da det virker bra ellers.

Skulle egentlig kjøpe Canterwood system, men økonomien sier nei til det da bilen ville til lege nå :(

Lenke til kommentar
Har et lite spørsmål til de som har Abit Nf7-s...

Jeg byggde pc til en kamerat av meg, og valgte da nevnte hovedkort (ver 1.2 ) Prøvde å overklokke ved fsb, men ikke tale om det ville være med. Cpu er Xp2400. Er dette noe som er bedret på ver 2.0 eller med bios-update? Noen som har hatt lignende problem? siden så mange anbefaler kortet så må det jo virke. Har lurt litt på å hive mitt gamle Kt3 ultra aru på dør for et slikt, da det virker bra ellers.

Skulle egentlig kjøpe Canterwood system, men økonomien sier nei til det da bilen ville til lege nå  :(

Skal jo ikke være noe problem med å klokke FSB, men hvis du stiller fra 100 til 200Mhz FSB så vil nok ikke det gå. Gå heller sakte oppover. Start på 133 eller 166 og still 15Mhz, gå ut av bios og inn igjen, gjør det samme osv.

Du sier jo ikke hvilken ram du har. Kan det være den som stopper? Og så må du jo være sikker på at CPU klarer å kjøre hastigheten du stiller inn på.

Lenke til kommentar

Ram = TwinMOS PC2700 cl2.5

Cpu = Xp2400+

Fsb satt til 133 som den skal være. Prøver jeg på 134 så starter ikke faenskapet! :(

Ikke noe problem for han som har makina, da han ikke vil overklokke.

Jeg derimot ønsker å tyne mest mulig ut av det. Blir jo litt skeptisk til å kjøpe et slikt med den erfaringa da.

Har bygd pc til bedrifta jeg jobber for også. Med samme Hk, bare med versjon 2.0, men vil ikke tukle mer enn nødvendig der. Surt om det går til "der det er veldig varmt". Hadde ikke blitt mye pc-mekking på meg der etter noe sånt U see.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...