Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Luftrenser - godt for allergiker, eller penger ut av vinduet?

Gjest Silzy

Anbefalte innlegg

Hei.

Driver og vurderer om jeg skal investere i en luftrenser for å ha i leiligheten min. Jeg bor i en liten, men nyoppusset leilighet.

Jeg har allergi mot det meste samt atopisk eksem, og i løpet av den siste tiden har begge deler forverret seg radikalt. Jeg sitter med en teori om at en luftrenser kan gjøre susen, da jeg har forsøkt det meste fra før. Ulike kremer, medisiner og helsekost til liten nytte.

Med en luftrenser burde iallefall alle former for allergener via luften stoppes. Jeg tenker da særlig på husstøvmidd som jeg reagerer sterkt på.

Men er det noen vits i en luftrenser? Fungerer de?

Håper noen med erfaring kan komme med tips.

Mvh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del fungerer det utmerket. Sover bedre med den i nærheten av sengen, og får mindre allergiplager ellers når den renser luften i rommet.

Landet på en 3m filtrete fra jernia til 1600,- Den har utskiftbart filter og er stillegående på laveste hastighet.

http://solutions.3m.no/wps/portal/3M/no_NO...ltraCleanSmall/

Et lite tips når det gjelder luftrensere er å om mulig få prøvd om du kjenner deg bedre i renset luft før du investerer i en egen luftrenser. F.eks kjenn på hvordan du reagerer på luften ved en luft-luft varmepumpe med elektrostatisk støvfilter, eller i en moderne bil med aircondition.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...