Juden Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Jeg kan kjøre bil, men kjørelæreren min sier at jeg ikke er helt sikker eller bestemt i kjøring. Hvordan kan jeg bli mer sikker? Vet at trene på å kjøre kan hjelpe, men er det noe psykologisk bak dette? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Neh, du blir mye mer sikker i trafikken når du har kjørt endel. Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Det kommer vel bare av at du enda er uerfaren. Det er bare å kjøre kilometer etter kilometer. Dette endrer seg gradvis så plutselig oppdager du at du ikke er så usikker lenger uten at egentlig har gjort noe spesielt med det. Lenke til kommentar
Juden Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Jeg har oppkjøring neste måned, men ikke så god mulighet til å øve pga mangel på bil. Hva kan jeg gjøre da? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 uten bil blir du ikke god. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Jeg har oppkjøring neste måned, men ikke så god mulighet til å øve pga mangel på bil. Hva kan jeg gjøre da? Ta flere kjøretimer eller prøv å finne noen andre å øve sammen med. Man blir ikke god til å kjøre bil av å lese bøker - det er praksis som gjelder! Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Som folk sier, man blir tryggere og mye mer vant til bilen etter noen (hundre) mil Jeg kjørte opp i Juli, og har kjørt en del. Nå føler jeg meg som en verdensmester Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Og det er første feilgrep. Litt generelt, både til trådstarter og carisma; De aller fleste overvurderer seg selv, ikke gjør det. Du er ikke flinkere enn alle andre til å kjøre bil. Du har kjørt mindre, opplevd mindre og er generelt dårligere, og du har ikke den samme erfaringen som de har. Ja, du kan kanskje et par regler noen eldre ikke kan, som de kanskje har glemt, men de har fortsatt opplevd mange situasjoner du ikke er i nærheten av å oppleve. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hehe ja Henrik C, jeg var kanskje ikke tydelig nok på at jeg var ironisk, føler meg ikke som en verdensmester. Jeg er klar over at jeg har liten erfaring, særlig på vinterføre osv. Først når jeg har hatt lappen i 5 år og kjørt skadefritt eller ei så kan jeg kanskje kalle meg mere "erfaren" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå