Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Under 18 år - tegning av abonnement

Bakke

Anbefalte innlegg

Hei

Her om dagen skulle jeg si opp mitt abonnement på et treningsstudio. Jeg fikk til svar at avtalen jeg hadde skrevet under på hadde 12 måneders binding. Det viste seg at da jeg skrev under reglene til studioet, hadde jeg også skrevet under på at jeg bandt meg til et 12 måneders abonnement (nei, jeg leste ikke avtalen godt nok). Jeg har til nå betalt månedene med avtalegiro, men trodde dette var noe jeg kunne si opp når jeg ønsket.

Tingen er at jeg er 17 år og derfor ikke myndig. Har jeg da lov å skrive under på en slik avtale, som binder meg i 12 måneder? Eller er den ugyldig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var det som jeg trodde. Men jeg har tilgang til egen nettbank, hvor jeg kan betale rekninger og slikt selv - dette har foreldrene mine skrevet under på. Dette har vel ingen innvirkning på avtalen, selv om jeg hadde avtalegiro? Det var ikke binding på avtalegiroen, kun på avtalen til treningssenteret - de var to forskjellige kontrakter.

Legger ved en kopi av kontrakten.

Edit: Jeg fylte bare ut punkt 1, 2 og 3, og skrev deretter under i bunn. Jeg hadde ingen planer om å trene der et helt år.

Endret av Bakke
Lenke til kommentar

Punkt 4 ble utfylt av dama bak disken, kanskje hun også har antatt at jeg skulle ha 12 måneders abonnement. Jeg hadde ingen planer om å binde meg, og ønsket heller å betale en måned av gangen. Er 99% sikker på at jeg bare hoppet over det punktet og trodde det skulle gå greit.

Lenke til kommentar
Leste du ikke før du skrev under, eller ble det fylt ut etter at du skrev under?

Er ikke sikker, hadde litt dårlig tid når jeg skrev under avtalen. Tror jeg ville sett det om det var der fra før, men kan ikke anklage dem for å ha krysset av etterpå siden jeg ikke er sikker. Vet bare at jeg aldri har hatt noen planer om å trene et helt år der, og jeg har nok ikke krysset av 12 måneder binding uten å være klar over det - skulle jeg hatt binding hadde jeg i hvert fall ikke krysset av for mer enn 6 måneder.

Har tilbudt meg å betale det ekstra det ville kostet om jeg ikke hadde hatt binding. Om de ikke godtar det får jeg en av foreldrene mine til å heve avtalen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...