Kompressor Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Jeg har en IBM DTLA 45gb, i snart ett år nå. Etter at jeg la inn windows 2000 i høst har den begynt å lage diverse merkelige lyder. Den siste varianten fikk jeg i går da den lagte en skikkelig ekkel skjærelyd, mens systemet ble svært tregt. Etter ca. 10 sekund slutta den og oppførte seg helt normalt. Spørsmålet er: har dette noe med w2k å gjøre? Eller er det et tegn på at harddisken snart tar kvelden?? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Når HD endrer lyd er det noe på gang. Ta sikkerhetskopier og vent på smellen... Lenke til kommentar
Avidi Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Hey! Ja, en viktig ting! SJEKK AT HARDDISKEN ER GODT SATT PÅ!!! Eventuelt ta den ut og inn en gang... Min harddisk er ikke ordentlig skrudd på, så av og till lager den merkelige lyder... *Kanksje litt synd hvis 80'en min tar kvelden* :razz: Menn menn.. (avidiweb Lenke til kommentar
Kompressor Skrevet 26. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2002 Ja, harddisken er godt satt på den. Tenkte jeg skulle kjøre scandisk (eller chkdisk) og w2000 fant da en god del "skadde filer" eller hva det nå heter. Akkurat når den fant de filene, så lagte den de samme lydene. Får bare håpe på at det var en bagatell eller noe. Litt kjipt å grøfte en 45gb disk. Godt jeg nettopp kjøpte meg en 80 så jeg kan ta backup :smile: Lenke til kommentar
Ygdrasil Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Det kan være at hd'en din er ui ferd med å takke for seg, kanskje ikke så overraskende med tanke på at Ibm har hatt en god del (les mye) feil på akkurat denne type harddisk. Ta kontakt med shappa du kjøpte den fra og prøv å få bytta denne. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 .......tror d smeller snart! Fikk de samme lydene på min IBM også. Lydene ga seg ikke før hele hd'n gikk til hel...e :sad: En kompis fikk samma lydene (ikke ibm hd, også den hd'n fikk en tidlig død! Lykke til...... Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Quote: On 2002-01-26 21:53, Kompressor skrev:Jeg har en IBM DTLA 45gb, i snart ett år nå. Etter at jeg la inn windows 2000 i høst har den begynt å lage diverse merkelige lyder. Den siste varianten fikk jeg i går da den lagte en skikkelig ekkel skjærelyd, mens systemet ble svært tregt. Etter ca. 10 sekund slutta den og oppførte seg helt normalt.Spørsmålet er: har dette noe med w2k å gjøre? Eller er det et tegn på at harddisken snart tar kvelden?? 75GXP serien er kjent for svakheter i konstruksjonen. Ta backup snarest av det som er viktigt. Kontakt de som solgte deg disken. Det skulle gå ganske knirke fritt å få en ny disk. Du blir sansynligvis tilbud en 60GXP 60GB i retur ( det har jeg gjort med mine 4 45GB 75GXP disker). Jeg har enda ikke opplevd problemer med 60GXP. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Har hatt 3 IBM disker som har dødd på den måten.....ene gangen døde den helt slik at jeg ikke fikk tak i dataene igjen....72Gb med data tapt :sad: Seagate Barracuda ATA 4 serien ruler i forhold :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå