Gå til innhold

Harddisken lager merkelige lyder

Anbefalte innlegg

Jeg har en IBM DTLA 45gb, i snart ett år nå. Etter at jeg la inn windows 2000 i høst har den begynt å lage diverse merkelige lyder. Den siste varianten fikk jeg i går da den lagte en skikkelig ekkel skjærelyd, mens systemet ble svært tregt. Etter ca. 10 sekund slutta den og oppførte seg helt normalt.

Spørsmålet er: har dette noe med w2k å gjøre? Eller er det et tegn på at harddisken snart tar kvelden??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey!

Ja, en viktig ting!

SJEKK AT HARDDISKEN ER GODT SATT PÅ!!!

Eventuelt ta den ut og inn en gang...

Min harddisk er ikke ordentlig skrudd på,

så av og till lager den merkelige lyder...

*Kanksje litt synd hvis 80'en min tar kvelden* :razz:

Menn menn..

(avidiweb

Lenke til kommentar

Ja, harddisken er godt satt på den. Tenkte jeg skulle kjøre scandisk (eller chkdisk) og w2000 fant da en god del "skadde filer" eller hva det nå heter. Akkurat når den fant de filene, så lagte den de samme lydene. Får bare håpe på at det var en bagatell eller noe. Litt kjipt å grøfte en 45gb disk.

Godt jeg nettopp kjøpte meg en 80 så jeg kan ta backup :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-26 21:53, Kompressor skrev:

Jeg har en IBM DTLA 45gb, i snart ett år nå. Etter at jeg la inn windows 2000 i høst har den begynt å lage diverse merkelige lyder. Den siste varianten fikk jeg i går da den lagte en skikkelig ekkel skjærelyd, mens systemet ble svært tregt. Etter ca. 10 sekund slutta den og oppførte seg helt normalt.

Spørsmålet er: har dette noe med w2k å gjøre? Eller er det et tegn på at harddisken snart tar kvelden??

75GXP serien er kjent for svakheter i konstruksjonen. Ta backup snarest av det som er viktigt. Kontakt de som solgte deg disken. Det skulle gå ganske knirke fritt å få en ny disk. Du blir sansynligvis tilbud en 60GXP 60GB i retur ( det har jeg gjort med mine 4 45GB 75GXP disker). Jeg har enda ikke opplevd problemer med 60GXP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...