Gå til innhold

NHH - Erfaringer og tips

mj-

Anbefalte innlegg

• 6 år senere...
Videoannonse
Annonse

NHH tiltrekker seg narsissister fra alle landets krinker og kroker. Ved Master i Finans på NHH finner du trolig den tetteste konsentrasjonen av narsissister i Norge. Den typisk studenten er ignorant og uintelligent, men resultatorientert og høytpresterende. Har få eller ingen hobbyer dersom man ser bort i fra profittmaksimering. Status og penger er drivkraften. Kommer typisk fra en rikmannsfamilie hvor man som menneske har blitt vurdert på grunnlag av faglige presentasjoner. Personligheten er overfladisk og kynisk - fanatisk opptatt av å bygge nettverk og karriere. Koste hva det koste vil..

Det er skremmende at en del av disse trolig vil ende opp i lederstillinger.

Du finner de på LinkedIn - poserende i dress med flere hundre kontakter.

Jeg har tatt flere fag ved NHH, så jeg vet hva jeg snakker om. Skulle man være av en annen oppfatning - ja, det er man mest sannsynlig en "pappagutt" eller "pappajente".

Thomas Seltzers reportasje om NHH: https://tv.nrk.no/serie/natta-norge/MUHH44000315/sesong-1/episode-3

Bedøm selv.

Endret av nilssonn
Lenke til kommentar

NHH tiltrekker seg narsissister fra alle landets krinker og kroker. Ved Master i Finans på NHH finner du trolig den tetteste konsentrasjonen av narsissister i Norge. Den typisk studenten er ignorant og uintelligent, men resultatorientert og høytpresterende. Har få eller ingen hobbyer dersom man ser bort i fra profittmaksimering. Status og penger er drivkraften. Kommer typisk fra en rikmannsfamilie hvor man som menneske har blitt vurdert på grunnlag av faglige presentasjoner. Personligheten er overfladisk og kynisk - fanatisk opptatt av å bygge nettverk og karriere. Koste hva det koste vil..

Jeg har tatt flere fag ved NHH, så jeg vet hva jeg snakker om. Skulle man være av en annen oppfatning - ja, det er man mest sannsynlig en "pappagutt" eller "pappajente".

Thomas Seltzers reportasje om NHH: https://tv.nrk.no/serie/natta-norge/MUHH44000315/sesong-1/episode-3

Bedøm selv.

Så du Seltzers reportasje i det hele tatt? Han konkluderte jo med at de var som folk flest lol

Lenke til kommentar

NHH er den desidert beste skolen for økonomi utdannelse i Norge. Jobb mulighetene vil være særdeles gode hvis du kommer deg ut derifra med en siviløkonom master. Dette gjelder både på det norske og det utenlandske markedet.

Blir kvalm av at dere snakker om såkalte "pappagutter" som om det skulle vært en slags bakterie? Hva er det egentlig dere sikter til? Vil bare opplyse om at det pr dags dato går rundt 60% jenter på NHH. Av de resterende 40% så er det vel spredt fra alle samfunnslag og alle byer.

Folk som snakker på måten dere snakker om forskjellige mennesker virker for meg lite opplyste og lite modne. Lykke til videre uansett.

Så og si alle sjefsøkonomene i Norge har en utdannelse innen samfunnsøkonomi og kommer fra UiO, NTNU eller UiB...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bedøm selv.

Så du Seltzers reportasje i det hele tatt? Han konkluderte jo med at de var som folk flest lol

Ja, Thomas Seltzer konkluderte med at NHHere var en gjeng falske balleslikkere. Han konkluderte videre med at NHH ikke var en elitisk skole (som de prøver å gi inntrykk av selv), og at studentene var som folk flest (mens han viste bilder fra en fest som minnet om russefest på Tryvann). Se reportasjen engang til ;-)

Endret av nilssonn
Lenke til kommentar

Ja, Thomas Seltzer konkluderte med at de var en gjeng falske balleslikkere. Han konkluderte videre med at NHH ikke var en elitisk skole (som de prøver å gi inntrykk av selv), og at studentene var som folk flest (mens han viste bilder fra en fest som minnet om russefest på Tryvann).

Med tanke på hvordan du hater NHH-ere og ikke synes at de eller andre økad-studenter blir skikkelige økonomer, må det irritere deg noe helt voldsomt at det er NHH som er Norwegian School of Economics.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...