Gå til innhold

Hjelp til valg av komponenter

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe et par nye komponenter til pcen min.

Har funnet denne pakken fra komplett.no. Er dette en bra pakke?

Har også lyst til å overklokke. Er dette en bra pakke, hvis man skal overklokke?

Til slutt; Jeg har forstått det sånn at standard viften til CPU'en ikke er noe særlig hvis man skal overklokke.

Tenker derfor på en slik vannpumpe. Noen som har noe erfaring med denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den oppgraderingspakka er fin den. Du sier ikke noe om bruksområde, budsjett eller hva slags andre komponenter du har i pc'n, så det blir litt vanskelig å vurdere hva du skal/bør ha.

F.eks, har du en liten, slapp og gammel PSU, må den byttes, siden dette systemet trekker endel strøm. Hva slags skjermkort har du?

Når det kommer til kjøling, kommer du meget langt med luftkjølerne til Noctua. Bare sjekk siste test Hardware har av dems siste utgave. Rå saker.

Og den pakken egner seg meget godt til overklokking, hvis du har PSU nok og ok kjøling. Kommer et godt stykke med standard kjøler også.

Lenke til kommentar

Pcen jeg har nå er ganske gammel.

Derfor skal jeg oppgradere den, så da tenkte jeg på den pakken hos komplett.no jeg linket til.

Blir å kjøpe en strømforsyning på 650watt om en liten stund.

Akkurat nå så har jeg et Nvidia 7900 GS graffikort, men tenker på å kjøpe et HD5850-kort når jeg har fått kjøpt meg nytt hk, ny ram, og ny cpu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...