Toller00 Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 har sett en del kule månebilder og hva trenger jeg av utstyr for og få til greie bilder av måne, og hva må jeg forvente og batale for dette. kameraet blir canon 50D Lenke til kommentar
Kris Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Et objektiv med rundt 250-500mm funker fint Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 har sett en del kule månebilder og hva trenger jeg av utstyr for og få til greie bilder av måne, og hva må jeg forvente og batale for dette.kameraet blir canon 50D "hva trenger jeg til månefotografering" Foruten en kraftig rakett, nødvendig rakettførersertefikat og astronautlisens, og tilstrekkelig med oksygen, bør du ta med et kamera. Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Du trenger et objektiv som har brennvidde fra 250 og oppover. Jeg tok det er med brennvidde 300mm -> http://www.flickr.com/photos/31612894@N03/4141247082/ (Det er croppa litt) Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Jeg brukte et Celestron CPC 800 (XLT) GPS teleskop og et Canon EOS 5D mark II for å ta dette bildet (ikke beskåret). Advarsel: STOR fil! Teleskopet tilsvarer et 2032 mm objektiv med blender f/10, og det er så vidt månen får plass på en fullformatbrikke. Endret 4. desember 2009 av Aetius Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) +1 Edit: Her er et månebilde tatt for en halv time siden, med en bruktkjøpt Albinar 500mm/8 (som kostet € 17,59 + frakt - tilsammen under NOK 300,-), med kameraet plassert på et skranglete stativ. Kan alldeles ikke sammenliknes med Aetius sitt bilde, men om du bare ønsker å fotografere et krater eller to på månen, er det egentlig ikke mange halvlitre du må ofre :!: : Beskjært, lagt på ekstra kontrast, lys og skarphet, samt nedskalert til 66% i FastStone. Endret 4. desember 2009 av a_aa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå