Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Aino

Anbefalte innlegg

Jeg skulle til å si at 0,8 cm tykkere ville vært en absolutt dealbreaker for meg. Jeg vil nok neppe ha en telefon som er mer enn 1,5 cm tykk igjen, det blir rett og slett for klumpete i buksa.

MEN, i følge gsmarena er det altså 0,8 mm i forskjell på tykkelsen på satio og x6.

Det er altså forskjell på 0,8 mm og 0,8 cm folkens :)

Jeg synes forresten ellers x6 ser fet ut, men for min del er det android som gjelder, og spesielt cpu virker utdatert, og da hjelper ikke design pluss god skjerm.

Hehe, ja. Det er forskjell. Den er faktisk mindre enn Satio, faktisk så liten som Pixon, så med det i tankene, så får den nok glatt en 7-er her på NokiAmobil.

Forøvrig likte jeg utseende på den, og må si Nokia har kommet seg vedrørende design. Først N97 mini og nå denne. Meeeen, Audun er jo allergisk mot kanter, så da blir vel også denne å føles gigantisk i lomma hans, så da blir det vel kun en 4-er og ikke anbefalt stempel. Iallefall hvis man skal tro på det han sier.

Fikk satio veldig mye trekk på karakteren pga størrelsen?

haha, bufodill.. det er forskjell på CM og MM ja :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk satio veldig mye trekk på karakteren pga størrelsen?

For en som ikke har lest testen blir det nok vanskelig å svare på det. ;)

Tja, etter at Audun ble konfrontert med at forskjellen mellom Pixon og Satio var ubetydelig, de er så og si identiske i størrelse, det ble tilogmed illustrert med bilder av en ivrig sjel, så forandret han på unnskyldningen for å ha trukket Satio pga. størrelse. Da var det at den "føltes" stor i lomma hans, og det måtte komme av manglende avrunding av kantene. Så nå har han lagt standarden. Jeg forventer at alle telefoner heretter blir trukket for størrelse hvis de mangler avrundede kanter. Hvis ikke blir jo min påstand atter en gang bevist; -en regel for Nokia, en annen for SE. Personlig ville jeg gitt pluss, da jeg mener det gir telefonen et eksklusivt preg, og jeg liker dette designet. X6 er noe av det vakreste jeg har sett fra Finnene, noen sinne. Men nå har jeg kun sett bilder av den, og ikke sett den i virkeligheten. Men på bildene ser den lekker ut.

Lenke til kommentar
Her er hva du skriver, selv om du i samme setning benekter det du skriver!? :cry:

"Jeg har derimot snakket om hvor en telefon føles i lommen, altså om den er stor, liten osv, noe som selvsagt er svært relevant for inntrykket man har av størrelsen på en telefon."

Og jeg tipper at du føler deg uvel hver gang du har en SE i lomma...

Så du mener at fordi jeg forklarer hvordan en Satio er å ha i lommen, så har jeg snakket om følelsene mine? Jaja, god bedring.

Hehe, ja. Det er forskjell. Den er faktisk mindre enn Satio, faktisk så liten som Pixon, så med det i tankene, så får den nok glatt en 7-er her på NokiAmobil.

Forøvrig likte jeg utseende på den, og må si Nokia har kommet seg vedrørende design. Først N97 mini og nå denne. Meeeen, Audun er jo allergisk mot kanter, så da blir vel også denne å føles gigantisk i lomma hans, så da blir det vel kun en 4-er og ikke anbefalt stempel. Iallefall hvis man skal tro på det han sier.

Du har tydeligvis ikke holdt i en Pixon skjønner jeg. Du har visst heller ikke fått med deg alle i denne tråden som har prøvd Pixon og er enig i at den ikke er så smekker som du skal ha det til. Interessant at du vet bedre enn meg hva jeg er allergisk mot og ikke forresten.

Tja, etter at Audun ble konfrontert med at forskjellen mellom Pixon og Satio var ubetydelig, de er så og si identiske i størrelse, det ble tilogmed illustrert med bilder av en ivrig sjel, så forandret han på unnskyldningen for å ha trukket Satio pga. størrelse.

Det var vel etter at du hadde lest reklamen til SE som oppgir feil mål istedenfor å faktisk holde den i hånden, samt at flere andre hadde kommentert at den var stor, at du istedenfor å forholde deg til fakta begynte å vase igjen.

Da var det at den "føltes" stor i lomma hans, og det måtte komme av manglende avrunding av kantene. Så nå har han lagt standarden. Jeg forventer at alle telefoner heretter blir trukket for størrelse hvis de mangler avrundede kanter. Hvis ikke blir jo min påstand atter en gang bevist; -en regel for Nokia, en annen for SE.

Gleder meg til den dagen SE kommer med en kubisk telefon. Du vil vel hevde at den er liten og praktisk siden den har samme antall cm3 som andre telefoner.

Påstanden din er "bevist" med at SE får bedre snittkarakter enn Nokia. For i bakvendtland, der hvor alt går an..

Lenke til kommentar
Følte du deg truffet? Nei innlegget var i hovedak myntet på andre, men nå er det også myntet på deg.Hva skulle det bety at du i snitt har gitt se bedre karakter? Skulle det bevise noe som helst?

Du bruker jo terningskast 4 eller dårligere til SE som "bevis" for at Amobil er anti-SE. Men du lever jo i din egen verden hvor fakta og fantasi har en noe, tja, glidende overgang.

Og hadde du/dere tatt dere bryderiet med å lese mine poster så ser dere at jeg kritiserer Satio, nettop pga ui-et. Men NokiAmobil er jo oppvokst med symbian på innerlommen, så for dem må jo dette være himmelen, noe det også hadde vært hadde telefonen vært en Nokia Satio. Etter min mening skulle alle telefoner som blir lansert med dette latterlige ui-et automatisk fått en 3 er og en stor advarsel ''KUN FOR SPESIELT INTERESERTE!'' Men nå er det ikke slik her på NokiAmobil, og de elsker dette forhistoriske tungvinte og bakvendte ui-et, så lenge det står Nokia på telefonen, vel å merke.

Så du mener at Satio skulle hatt terningkast 3. Så det du egentlig klager på her er faktisk at Amobil har gitt SE for bra terningkast og at vi er pro-SE?

Lenke til kommentar
Her er hva du skriver, selv om du i samme setning benekter det du skriver!? :cry:

"Jeg har derimot snakket om hvor en telefon føles i lommen, altså om den er stor, liten osv, noe som selvsagt er svært relevant for inntrykket man har av størrelsen på en telefon."

Og jeg tipper at du føler deg uvel hver gang du har en SE i lomma...

Så du mener at fordi jeg forklarer hvordan en Satio er å ha i lommen, så har jeg snakket om følelsene mine? Jaja, god bedring.

Nei du forklarer hvordan den føles i din lomme, altså basert på dine følelser.

Jeg mener, som jeg har sagt før, at S60 er foreldet og lite egnet til trykkfølsomt ui. Men dere derimot, synes dette er genialt, og liker å trykke bort spørsmål i hytt og pine, så da skulle vel ikke dere trekke for et slikt ui. At jeg ville trukket for et slikt ui, gir ikke deg unnskyldninger for å trekke for en masse annet svada du har følt deg frem til.

Så takk for omtanken, men jeg føler meg aldeles utmerket, og kan ikke klage på helsa.

Lenke til kommentar
At jeg ville trukket for et slikt ui, gir ikke deg unnskyldninger for å trekke for en masse annet svada du har følt deg frem til.

Så du ville gitt Satio en 3-er, men klager som en helt for at vi med vår 4-er har gitt den for dårlig karakter. Ja ja, forsatt god bedring.

Lenke til kommentar
At jeg ville trukket for et slikt ui, gir ikke deg unnskyldninger for å trekke for en masse annet svada du har følt deg frem til.

Så du ville gitt Satio en 3-er, men klager som en helt for at vi med vår 4-er har gitt den for dårlig karakter. Ja ja, forsatt god bedring.

Du vrenger deg ikke ut av denne, uansett hvor hardt du måtte prøve. Du dømmer telefoner etter dine føleleser, elsker et utdatert UI og er allergisk mot kantete mobiler, eller rettere sagt, kantete mobiler fra Sony Ericsson... Hva jeg måtte mene om S60 v5 er irrelevant.

Lenke til kommentar
Du vrenger deg ikke ut av denne, uansett hvor hardt du måtte prøve. Du dømmer telefoner etter dine føleleser, elsker et utdatert UI og er allergisk mot kantete mobiler, eller rettere sagt, kantete mobiler fra Sony Ericsson... Hva jeg måtte mene om S60 v5 er irrelevant.

Du kverulerer over at Satio ikke fikk høy nok karakter, samtidig som du mener alle mobiler som har S60v5 automatisk fortjener maksimalt terningkast 3. Selvfølgelig er meningen din om S60v5 relevant, den viser jo at du er en eneste stor selvmotsigelse!

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Du kverulerer over at Satio ikke fikk høy nok karakter, samtidig som du mener alle mobiler som har S60v5 automatisk fortjener maksimalt terningkast 3. Selvfølgelig er meningen din om S60v5 relevant, den viser jo at du er en eneste stor selvmotsigelse!

Teskjemodus on: Jeg skriver ikke tester for Amobil. Audun gjør. Når han mener s60v5 er så genialt, så er det helt irrelevant hva jeg mener om dette os-et, og karakteren er bygd på hva Audun mener, og ikke hva jeg måtte mene om S60 v5. Teskjemodus off.

Så hva i alle dager har jeg sagt imot meg selv. Skal Aundun og NokiAmobil hylle et utdatert os, så får de gjøre det hos alle produsentene, ikke bare når det er deres kjære Nokia som blir satt under lupen. Så derfor, skulle Satio hatt en 5-er og et anbefalt stempel. Men Audun diktet opp en masse svada, som han trakk for, og presenterte en test full av feil. Testen ble delvis rettet opp etterhvert som feilene ble påpekt, men ikke alle feilen ble rettet. Blant annet har han fremdeles trukket for størrelse, og det på en telefon som er mindre enn Nokia 5800, der de ikke trakk for størrelse.

Hadde jeg testet mobiler for Amobil, så hadde du hatt et poeng. Men det gjør jeg som sagt ikke.

Lenke til kommentar

Teskjemodus on: Jeg skriver ikke tester for Amobil. Audun gjør. Når han mener s60v5 er så genialt, så er det helt irrelevant hva jeg mener om dette os-et, og karakteren er bygd på hva Audun mener, og ikke hva jeg måtte mene om S60 v5. Teskjemodus off.

Så hva i alle dager har jeg sagt imot meg selv. Skal Aundun og NokiAmobil hylle et utdatert os, så får de gjøre det hos alle produsentene, ikke bare når det er deres kjære Nokia som blir satt under lupen. Så derfor, skulle Satio hatt en 5-er og et anbefalt stempel. Men Audun diktet opp en masse svada, som han trakk for, og presenterte en test full av feil. Testen ble delvis rettet opp etterhvert som feilene ble påpekt, men ikke alle feilen ble rettet. Blant annet har han fremdeles trukket for størrelse, og det på en telefon som er mindre enn Nokia 5800, der de ikke trakk for størrelse.

Hadde jeg testet mobiler for Amobil, så hadde du hatt et poeng. Men det gjør jeg som sagt ikke.

Vist du mener det er helt irrelevant hva du mener, hvorfor er du i alle tråder som omhandler SE og klager da.. Du er veldig klar på at det er Audun som styrer skuta her, og Audun sin test.. Og han gir karakter ut i fra hva han mener er rett.. Din mening er irrelevant..

Lenke til kommentar
Vist du mener det er helt irrelevant hva du mener, hvorfor er du i alle tråder som omhandler SE og klager da.. Du er veldig klar på at det er Audun som styrer skuta her, og Audun sin test.. Og han gir karakter ut i fra hva han mener er rett.. Din mening er irrelevant..

Jeg påpeker faktafeil, og beskriver ikke mine følelser når jeg angriper denne testen, og faktafeil er ikke irrelevant.

Lenke til kommentar
Nå roter du fælt. Satio testen har jeg lest.

Nei, det er du som roter fælt. Sitat fra deg i tråden tilhørende Satio-testen:

Jeg leser ikke tester her på amobil.

Men det hender jeg titter igjennom en av og til, særlig når jeg ser at sluttkarakteren ikke samsvarer med hva andre har gitt den.

Sånn, nå forstod også du hvordan dette henger sammen...?

Nå skal du vel syte over at ting blir tatt ut av sammenheng. Men det er gjør det ikke. Du skriver helt klart at du ikke leser tester hos Amobil, ergo er det du selv som roter fælt når du nå påstår noe annet.

Lenke til kommentar
Jeg påpeker faktafeil, og beskriver ikke mine følelser når jeg angriper denne testen, og faktafeil er ikke irrelevant.

Du har ikke lest testen, så hva vet du om faktafeil?

Dette blir bare mer og mer tragikomisk. Først så leses ikke tester, så leses kun noen få tester. Disse blir deretter funnet å være partiske, upålitelige og - ifølge poe - basert på "følelser". Si meg; er det ikke på tide å avslutte dette tullet nå? Det er ingen som tvinger noen å forholde seg til Amobils tester. Så langt jeg har erfart så er det 100% frivillig.

Endret av Toucan
Lenke til kommentar

Nei, det er du som roter fælt. Sitat fra deg i tråden tilhørende Satio-testen:

Jeg leser ikke tester her på amobil.

Men det hender jeg titter igjennom en av og til, særlig når jeg ser at sluttkarakteren ikke samsvarer med hva andre har gitt den.

Sånn, nå forstod også du hvordan dette henger sammen...?

Nå skal du vel syte over at ting blir tatt ut av sammenheng. Men det er gjør det ikke. Du skriver helt klart at du ikke leser tester hos Amobil, ergo er det du selv som roter fælt når du nå påstår noe annet.

Jeg skjønner at du ikke er den skarpeste kniven i skuffen..., men her kommer teskjemodus igjen: Når jeg sier "Men det hender jeg titter igjennom en av og til, særlig når jeg ser at sluttkarakteren ikke samsvarer med hva andre har gitt den." så betyr det i teskjemodus: jeg leser av og til testene her på NokiAmobil når karakteren ikke samsvarer med hva andre har gitt den, og da tenker jeg hovedsaklig på Norske medier. Så Satio-testen har jeg lest, iallefall skumlest. Aino-testen har jeg ennå ikke lest, men skal mote meg opp til å gjøre det en av de nærmeste dagene.

Du har ikke lest testen, så hva vet du om faktafeil?

Dette blir bare mer og mer tragikomisk. Først så leses ikke tester, så leses kun noen få tester. Disse blir deretter funnet å være partiske, upålitelige og - ifølge poe - basert på "følelser". Si meg; er det ikke på tide å avslutte dette tullet nå? Det er ingen som tvinger noen å forholde seg til Amobils tester. Så langt jeg har erfart så er det 100% frivillig.

Og hvem i alle dager tvang deg til å involvere deg i mine sysler? Så langt jeg har erfart, er det 100% frivillig.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner at du ikke er den skarpeste kniven i skuffen...,

Jeg skjønner du har så svake argumenter at du må ty til å gå på person. Bare pass deg, dine patetiske forsøk på undergrave dine egne sitater faller på sin egen urimelighet. Du skriver bombastisk at du ikke leser tester lenger hos Amobil, da får du heller bare innrømme at det var som det meste du kommer med, nemlig sludder og vås.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner at du ikke er den skarpeste kniven i skuffen...,

Jeg skjønner du har så svake argumenter at du må ty til å gå på person. Bare pass deg, dine patetiske forsøk på undergrave dine egne sitater faller på sin egen urimelighet. Du skriver bombastisk at du ikke leser tester lenger hos Amobil, da får du heller bare innrømme at det var som det meste du kommer med, nemlig sludder og vås.

Du kan jo begynne å lese hva jeg faktisk skriver, så kan vi diskutere derifra...

Er dette den nye såpeserien TV2 tenkte å sende til høsten?

Eller er det Se&Hør's nye diskusjonsforum?

Ikke lett å si. Følg spenningen videre.

Tja, kvaliteten på testene her på NokiAmobil gjenspeiler vel diskusjonen...?

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...