Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Formatert og tregere en noensinne

Anbefalte innlegg

hei :)

jeg har akuratt formatert datamskinen min

installerte windows 7 istedet for vista

har også montert en ekstra intern harddisk..

først tok det nærmere 6-7 timer å installere windows..

når jeg så kom meg inn på windows.. alt var oppe (bortsett fra drivere og annen programvare) så brukte maskinen flere sekkunder fra jeg trykte på "start" før valgmenyen kom opp..

min datamaskin brukte enda lengre tid..

har prøvd å koble ut den nye harddisken og prøvd å gå tilbake til vista.. finner ikke ut av dette.. noen som kan tenke seg hva som er galt..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei :)

jeg har akuratt formatert datamskinen min

installerte windows 7 istedet for vista

har også montert en ekstra intern harddisk..

når jeg så kom meg inn på windows.. alt var oppe (bortsett fra drivere og annen programvare) så brukte maskinen flere sekkunder fra jeg trykte på "start" før valgmenyen kom opp..

har prøvd å koble ut den nye harddisken og prøvd å gå tilbake til vista.. finner ikke ut av dette.. noen som kan tenke seg hva som er galt..?

Hmm.. før jeg leste at "først tok det nærmere 6-7 timer å installere windows.." så fikk jeg lyst til å råde deg til å oppdatere alt av drivere, sørge for oppdateringer etc. Men i lys av at selv installasjonen tok tid så:

1. Gå i BIOS å sett alt til standardinstillinger.

2. Koble fra nyharddisken.

Har ikke stort med erfaring med Windows 7 (har kun brukt RC utgaver) men om problemet oppstår før platformen er installert så er det noe muffens. Windows 7 skal ikke bruke mangfoldige timer på å installere seg. Om det ikke er noe dill med disc-controllere (drivere etc). Men det bør det da ikke være??

Lenke til kommentar

prøv å innstaler vista igjen.. bare for å se om det tar like lang tid. gjør det, det. så kan det jo være noe med harddisken.

eller kanskje rammen? om du har fler rambrikker, prøv å koble ut en og en. test dem om hverandre

har prøvd å koble ut den nye harddisken og prøvd å gå tilbake til vista.. finner ikke ut av dette..

hjalp det? eller ikke?

Endret av probin
Lenke til kommentar

takk for svar.. har nå prøvd å restarte hele hovedkortet, skal se hvordan det går..

jeg har aldri hatt slike problemer før.. vista og xp på samme maskin og aldri tatt mer en en time å installere..

og uten drivere har til og med vista kjørt ganske bra..

her er det noe som er veldig galt..

foreløpig ser det ikke ut til at det hjalp å resette hovedkortet :/

Lenke til kommentar
prøv å innstaler vista igjen.. bare for å se om det tar like lang tid. gjør det, det. så kan det jo være noe med harddisken.

eller kanskje rammen? om du har fler rambrikker, prøv å koble ut en og en. test dem om hverandre

hjalp det? eller ikke?

vista installasjonen tar også like lang tid :)

men jeg skal prøve å ta ut noen ram brikker..

har 4 stk a 1gb = 4gb

Lenke til kommentar

Det kan hende at harddisken din har blitt så sløv at den må spørres mange ganger før den gir fra seg data ...

Du observerer med andre ord en harddisk i ferd med å dø.

Har du muligheter til å teste med bare den nye disken tilkoblet, bare for å se om det gjør noen forskjell på hastigheten?

Lenke til kommentar
nå har jeg fjernet 3 av 4 rambrikker..

og til nå går installasjonen myyyyye kjappere :) sånn som kan forventes :)

så problemet ligge da kanskje på en av rambrikkene eller i hovedkortet på en av ram stasjonene?

vil gi en femmer på en eller fler av rambrikka/ene.

du kan jo også teste dem forskjellige slotsa :D

heldigvis er det bare rammen da! det er jo så billig uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...