Xscaro Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Hei, Jeg jobber med en kode i IT2 på vgs, som jeg ikke helt har funnet ut av. Oppgaven lyder som følgende: "Lag et nytt Flash-dokument (ActionScript 3). Lag en sirkel og konverter den til et Movie Clip-symbol som du kaller ball. Link symbolet til en klasse med samme navn. Lag en for-løkke inne i en annen for-løkke. Skriv kode i den innerste for-løkka slik at det blir lagd nye instanser av symbolet, slik at instansene blir plassert i rader og kolonner: for(var i = 0; i <4; i++) { for(var j = 0; j< 4; j++) { //din kode her } } " Jeg har laget en variable for ballen over den koden jeg har fått oppgit : var nyBall = new Ball; nyBall.x = 0; nyBall.y = 0; addChild(nyBall); men det store spørsmålet er hva må jeg legge inn der det står at jeg skal legge inn min kode? Og må jeg bytte ut variabelen jeg har lagt over? Setter pris på all hjelp! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Tror noen av klassekameratene dine frekventerer Generell/Annen programmering under programmeringsforumet for tiden. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Skjønte lite av oppgaven slik du skriver den. står den i boka? isåfall hvor? var nyBall = new Ball; //feil var nyBall:Ball = new Ball; //Riktig Lenke til kommentar
Xscaro Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 Geir, hvor da? datasol: den står i boka, men jeg husker ikke på hvilken side. Det er en av de siste oppgavene til kapittel 4, tror det er nr 8 eller 9:) Lenke til kommentar
ano_ Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) slett. Endret 8. desember 2009 av ano_ Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 for(var i = 0; i < 4; i++){ for(var j=0; j<4; j++){ var nyBall:Ball = new Ball; nyBall.x= (i*50)+50; nyBall.y= (j*50)+50; addChild(nyBall); } } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå