Gå til innhold

skjermoppløsninger... annen en maks?

South_Bridge

Anbefalte innlegg

Jeg har en eldre BenQ 19" som har en oppløsning på 1280x1024 og det er denne jeg har planer å bytte ut. Har funnet meg en større benq som har oppløsninger 1920x1080 men spørsmålet mitt er kan jeg sette den lavere og fremdeles få et like fint bilde?

På min 19" blir bildet veldig uskarpt når jeg bruker noe annet en maksoppløsningen(1280x1024).

EDIT det er gitt at man bruker samme aspect ratio seff (eller benytter svarte kanter(kvadratoppløsning vs wide))

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en eldre BenQ 19" som har en oppløsning på 1280x1024 og det er denne jeg har planer å bytte ut. Har funnet meg en større benq som har oppløsninger 1920x1080 men spørsmålet mitt er kan jeg sette den lavere og fremdeles få et like fint bilde?

På min 19" blir bildet veldig uskarpt når jeg bruker noe annet en maksoppløsningen(1280x1024).

EDIT det er gitt at man bruker samme aspect ratio seff (eller benytter svarte kanter(kvadratoppløsning vs wide))

Her på jobben har vi alt fra minibærbare til stasjonære med 24" widescreen skjerm, og noe annet enn native oppløsning på alle disse skjermene gir et mer uskarpt bilde. Hva skulle grunnen til å kjøre annen oppløsning være? Blir det for smått for deg? Etter min mening oppveier fordelen med native oppløsning "ulempen" med at det kan bli smått..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...