tomsi42 Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Hvordan er FL-36R? Grei blits? Hvor mye kostet den? Har JP samme pris på den i butikk som de har i nettbutikk? Har nettopp solgt alt av blitser, triggere og tilbehør. Sitter igjen med en YN-460 blits. btw; jeg har fått PanLeica'en, sjekk FT-tråden FL-36R er en grei blits. Ga 1799,- hos JP. Tar kun to batterier så den bruker en del tid når lader seg opp igjen (ikke noe som bekymrer meg). Men NiHM oppladbare batterier anbefales - det korter ned oppladningstiden en del. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Du betalte 1799kr i butikk? Jeg vurderer å handle inn en slik sak. Bare 2 batterier Den er jo ganske liten og kjekt er det Har nettopp solgt 24 GP NiMH batterier, men har beholdt alle 16 Eneloop batteriene og de gode laderne. Lenke til kommentar
bjordal Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Hvordan er FL-36R? Grei blits? Hvor mye kostet den? Har JP samme pris på den i butikk som de har i nettbutikk? Har nettopp solgt alt av blitser, triggere og tilbehør. Sitter igjen med en YN-460 blits. btw; jeg har fått PanLeica'en, sjekk FT-tråden FL-36R er en grei blits. Ga 1799,- hos JP. Tar kun to batterier så den bruker en del tid når lader seg opp igjen (ikke noe som bekymrer meg). Men NiHM oppladbare batterier anbefales - det korter ned oppladningstiden en del. Jeg kan bekrefte det som tomsi42 skriver- FL36r er en helt grei blits med god byggekvalitet, men med berre 2 stk batterier blir ladetiden litt vel lang etter min smak til blitsen er klar til neste skudd. Jeg har god erfaring med Metz mecablitz 58 AF-1 digital som jeg absolutt vil anbefale. Den koster 3200 kr på Dustin.no (dette er flaggskipet til Metz og bør vel egentlig samenlignes med Olympus FL-50r) Metz mecablitz 48 AF-1 digital er vel den som er naturlig å sammenligne med FL36r. Denne har jeg ikke erfaring med, men den er bygd på samme lest som storebroren. Denne har 4 stk batterier, Pris på Dustin.no er 1990 kr Min erfaring er basert på Pentax/Samsung versjonen eg går ut fra det ikkje er forskjell på Olympus/Panasonic versjonen Ein fin detalj på Metz er at den har usb-port for oppgradering av software via internett. Endret 22. januar 2010 av bjordal Lenke til kommentar
eks Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Hvordan er FL-36R? Grei blits? Jeg har en vanlig FL-36 (ikke "R"), den er helt grei og gir et fyldig og bra lys, men klarer ikke mer enn tre bilder på rappen og er litt treg til å lade seg opp. FL-50R, som min bror har, har jeg prøvd ganske mye; Den er langt kraftigere og klarer mange flere bilder rett etter hverandre. En annen hake ved FL-36 er at det ikke følger med noen diffuser, som på FL-50. Derfor kjøpte jeg en Sto-Fen OM600, som jeg har på hele tiden, blir et mye mykere lys av det. Endret 22. januar 2010 av eks Lenke til kommentar
dags Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Jeg bruker både FL-36r og Metz mecablitz 58 AF-1. Disse fungerer bra sammen i r-modus, og Mecablitz med sine 4 AA batterier er raskere og dermed første valget når hastigheten teller... mecablitz 58 AF-1 har i tillegg to hoder, så du får en rask bounch mot tak eller vegg og en utfyllings blitz i samme enhet. Olympus FL eller Metz Mecablitz er derfor mest en smakssak... Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Hvordan er FL-36R? Grei blits? Hvor mye kostet den? Har JP samme pris på den i butikk som de har i nettbutikk? Har nettopp solgt alt av blitser, triggere og tilbehør. Sitter igjen med en YN-460 blits. btw; jeg har fått PanLeica'en, sjekk FT-tråden FL-36R er en grei blits. Ga 1799,- hos JP. Tar kun to batterier så den bruker en del tid når lader seg opp igjen (ikke noe som bekymrer meg). Men NiHM oppladbare batterier anbefales - det korter ned oppladningstiden en del. Grei er vel stikkordet her. Jeg brukte den ikke fordi den var frustrerende treg og slukte batterier. Å sitte å vente på blitsen ble veldig fort kjedelig hvis man skulle ta bilder av ting som ikke stå dønn i ro. Selv til produktfotografering ble det for tregt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå