larl Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Jeg kjører et ATI Radeon HD 5770, og dette har fungert fint etter innkjøp, men skjermen jeg benyttet (Fujitsu Siemens Scaleoview W-19) måtte av og til ha "en oppvarmingsperiode" før den fungerte. Skjermen var da svart, mens power-LED blinket kjapt blått og lilla. Etter "oppvarming" fungerte alt som vanlig. Av og til ga den også beskjed om at "Frequency out of range" med noen oppgitte frekvenser, men Windows bootet normalt i bakgrunnen, samt at det fungerte kort tid etterpå. For to dager siden sluttet skjermen å fungere i det hele tatt, får rett og slett ikke skrudd den på. Jeg fant da frem en gammel BenQ skjerm jeg hadde, og den fungerte helt fint, så da regnet jeg med at det var andre skjermen som skrantet. Men etter en dag, begynte også BenQ-skjermen å oppføre seg rart. Bildet blinker på og av, og den reagerer ikke på on/off knappen. Jeg dro ut skjermkabelen for å teste hva som skjedde, da blinker skjermen på samme måte bortsett fra at bildet er "No signal"-skjermen. Altså, det er feil på skjermen uten at den er koblet til skjermkortet. Jeg har testet forskjellige strømkabler til skjermen, testet for spennings- og jordingsfeil på strømnettet, men fungerer fortsatt ikke. Det jeg lurer på er om noen har vært borti lignende? Og om eventuelt noen vet om et skjermkort kan permanent skade en skjerm? Skjermkortet fungerer helt fint når skjermen først fungerer, samt at Windows booter normalt hele tiden. Takk for alle tips på denne saken Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Driver update? O.o Lenke til kommentar
larl Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Har nyeste driver på skjermkortet. Og skjermen står jo og blinker på og av selv om den ikke er tilkoblet PC'n, altså bare med strømmen tilkoblet...Jeg tenkte på innetemperatur, da problemene oppsto omtrent samtidig som vinteren kom, men kan ikke skjønne at innetemperaturer på 16-17 grader skal være ødeleggende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå