Gå til innhold

hjelp til å velge headsett

Anbefalte innlegg

hei. jeg er egentlig helt blank på headset, har null peiling men det jeg vet er at jeg trenger et nytt et ettersom steelseries 5h v2 headsetet mitt plutelig slutta å gi i fra seg lyd.

da er dette sprsmålet mitt hvilket headset bør jeg kjøpe.

jeg legger et budsjett på rundt tusen lappen men gjør ikke noe omd et er billigere, men kan sikkert gå opp et par hundre om jeg for et mye bedre headset da.

det skal helst ha mic, dette er ikke nødvendig men tror det fort kan bli frustrernde om jeg plutselig skal få brukt for mic og det ikke er der.

gjerne holdbart, begynner å bli lei av at headset slutter å virke, headsetet kommer til å detti i gulvet noen ganger men er ikke sånn at jeg kaster det rundt altså tongue.gif

musikk jeg hører på er metall,rock og punk P.S er ikke deathmetall eller noe sånn jeg hører på mere sånn som Metallica.

headsetet vil bli brukt til bærbardata.

headsettet skal hovedsak brukes til å høre på musikk.

håpper noen kan gi meg noen tips ut i fra denne infoen, vet at det er lite info men jeg har rett og slett ikke peiling på headset så da klarer jeg ikke å si hva som er viktig av bass osv, men skal passe til musikken jeg hører på =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Creative Fatal1ty'en min har holdt i 2 år nå. God lyd, god bass og digge klokker. Tåler og dette i gulvet fra 1.5 meter ihvertfall, har også "kastet" det fra meg osv. Micen er noe av det beste jeg har hatt. Eier koss headsettet jeg hadde før...

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335463

kan godt hende dette er et bra headset, men etter det jeg har lest er dette et mer gaming headset, jeg vil helst ha det som spiller best musikk.

P.S om jeg for mye dårligere lyd på headsett med mic enn uten så kan jeg kjøpe headsett uten mic, men om jeg for lik lyd vil jeg helst ha mic=)

takk for forslag=)

Lenke til kommentar

ingen andre forslag, nå har jeg endelig bestemt me for at jeg skal ha mic på headsetet etter mye om og men, har begynt å bruke skype mer i det siste.

har sett på headset med mic men de fleste er gaming headset og det trenger jeg ikke, trenger headset for musikk som har en mic finnes det eller er dte bare gaming headset som har mic?.

Lenke til kommentar

Kjøp en billig mic på rema 1000 eller no til 30 kroner, og heller gå for et bra headset så du får igjen i forhold til musikken din.

Angående hvilke jeg anbefaler, ville jeg valgt Sennheiser HD 555

Veldig gode klokker, de er ikke lukkede, og vil derfor både slippe inn og ut endel lyd, men er vel verdt det etter min mening.

Du kan få disse hos Dustin Home til 819 kr + 100 spenn i frakt.

Jeg har vært innom flere modeller, modellen under f.eks som er HD 515, og er enormt fornøyd. Har nylig kjøpt Dac/amp som virkelig er med på å vise hva disse høretelefonene kan gi, det sagt, du trenger ikke en dac/amp, du vil fortsatt kunne nyte musikk etter en ukes innbrenning.

Lenke til kommentar

takk for tips lain=), mn om jeg kjøper mic på rema1000 elns da vil jo den stå på bordet blir det ikke dårlig lyd da, ettersom jeg blir litt unna micen.

så til headsetete du anbefalte dette hørtes veldig bra ut, likte også designet så detter er nok et bra valg, men kan disse spille forholdvis høyt?

hva er egentlig forskjellen på lukede og åpne?, vil de slippe ut mye mer lyd enn steelsound 5h v2 som jeg har hatt?

Lenke til kommentar

vis jeg skal ha de her må jeg ha to headsett et for skole bruk(bærbar data) og et for hjemmebruk, grunnet lyd lekasje, så det er bare å komme med andre forslag til et dyrere headsett som slipper ut mindre eller et ganske billig headset som kan brukes på skola.

krav for det som skal brukes på skola( om jeg velger HD 555.

- billig

- god lyd isolasjon

. grei lyd

- tåler litt

finnes det noe sånn for en billig penge da?

Lenke til kommentar

Jeg bruker mic ifra rema1000 eller coop, husker ikke hvilket sånn 20 kroners marked jeg kjøpte den på.

Ingen som klager på lyden på den, er sånn fin stand den kommer med, så er bare å sette den rett foran tastaturet, så peker den mot der jeg sitter.

Men ja, HD555 har endel lydlekasje, og slipper også inn endel lyd om du f.eks skal bruke de på bussen eller på skolen. Og du ødelegger ørene før du spiller høyere enn de klarer å reprodusere ren lyd, men dette kommer også litt an på kilden du spiller ifra.

Angående et ekstra par headphones til skolebruk/mp3 spiller, ønsker du at disse har full klokke, eller kan det være en mulighet å ta mindre modeller som Sennheiser PX200 eller øreplugger? Jeg har PX100 for portable use selv, men disse er da ikke lukkede, ikke fult så åpne som HD555, men slipper fortsatt ut endel lyd.

Folk er ganske enige i at PX200 leverer bra lyd for sin størrelse og pris.

http://reviews.cnet.com/headphones/sennhei...7-30235795.html

HD 212 Pro er jo også et alternativ, men føler de har for mye bass og gjengir ikke lyden "riktig" etter jeg har sittet med HD555 hele dagen, men det har mye med kilden og gjøre også, en mp3 spiller med 160kbit mp3 sanger vil ikke helt strekke til i forhold til HD555 som spiller av flac via en dac/amp. De får skryt for lydkvalitet og konstruksjon, men de har MYE bass.

Clear, crisp, insert other complimentary audiophile jargon here - and bassy.

Very bassy.

Almost startlingly bassy.

Det sagt, jeg fant de veldig fine om jeg justerte EQ på mp3 spilleren der etter, de sperrer ute hele verden, og sperrer inne musikken.

Eneste negative jeg, sånn utenom bass som kan justeres, var at de ikke har fulle klokker, de ligger på ørene, så kan bli litt klamme å bruke over lengre tid. Men det hjelper på å bøye de til litt, om man føler de presser.

Sånn, håper det hjelper. Og ja, jeg er litt biased i forhold til sennheiser, så det kan være en tanke å titte på andre merker også, om du ikke tror disse gjør hva du ønsker.

Lenke til kommentar

om jeg vil ha hetl headsett eller propepr kommer helt ann på kvalitet i forhold til pris.

har hatt 2 akg propper, de mista lyden i ene proppen etter et par uker, så blitt littskeptisk til propper men.

hehe ja ser du liker sennheiser, men headsettene du har linka til ser bra ut, men er det noen andre som har forslag fra nadre merker så tas dette imot også så jeg for sammenligna litt=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...