Efus Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Hei, jeg lurte på om noen kan fortelle meg litt om gode objetiver til D90. Jeg har for tiden en D80, med en nikon 17-200 VR og en nikon macro objetiv (uten blits systemet til den) Men tenkte jeg skulle gå over til D90. (For ikke gå for høyt opp i vansklighetsgrad.) Jeg er ute etter objetiver som har gode lystall, om noen har kunnskap om hva en skal velge. List gjerne opp ett spekter av objetiver som er gode ifra Portrett, vidvinkel og zoom. Efus Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 portrett: 85mm f/1,8 går for å være meget bra. vidvinkel: tja, spørs vel hvor vidt du vil gå? nikons 16-85mm går for å være skarp og fin, og er relativt vid zoom: antar du mener tele her. Her kommer det litt an på hvor mye tele du behøver og hvor mye penger du har. Jeg har nikons 55-200mm VR. Den er billig, liten og lett. Ulempen er lysstyrken: f/4-5,6. For mer tele har du også nikons 70-300mm f/4-5,6, men den er en del større og dyrere. Hvis du har god rygg, sterke hender og masse penger er jo også en eller versjon av 70-200mm f/2,8 et alternativ, dette er vanligvis gode objektiver. Både nikon, sigma og tamron har varianter her. Dersom du er på utkikk etter et standardobjektiv, bør du vurdere nikon 35mm f/1,8 eller sigma 30mm f/1,4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå