Gå til innhold

Retur av prosessor.


Anbefalte innlegg

Jeg har en XP 2000+ som jeg kjøpte fra PSData i mai i fjor. Nå ser det ut som den har tatt kvelden. Når jeg prøver å starte den, kommer den så vidt til loadingen av windows, før den fryser og rebooter. Neste gang jeg starter den, fryser den allerede i bios. Jeg har en gang rukket og komme meg inn i bios for å sjekke temperaturen. Da den igjen frøs lå tempen på 30 grader.

 

Jeg har aldri overklokket el.l. Jeg kjøpte for ca. 2 måneder siden en MIST Silent Twin.

 

Det jeg lurer på er om jeg kan returnere denne til PSData og kreve en ny?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan teste prosessoren i eit anna hovedkort for å vere sikker på at den er død. Har du resetta biosen???? funker ofte. du kan teste hket ditt ved å låne en prosessor med en kompis. litt dumt viss det er hk og ikkje cpu..

 

Jeg har resetta biosen ja... Dette hjalp ikke. Har ikke mulighet til å teste prosessor eller hovedkort på noen måte.

 

Tror dere det går ann å returnere både hovedkort og prosessor sammen?

Lenke til kommentar
Hvorfor høres det ikke ut som det er CPU som er problemet?

Som sagt har jeg ikke så mye peil på dette. Men har selv returnert en cpu som var DOA, & da kom ikke pc-en på en gang.

 

Om det er CPU-relatert ville jeg heller tro at det er problem med temperatur enn at den er defekt...

 

Som sagt, er ikke sikker. Håper noen andre kan gi et skikkelig svar. Jeg er ute på tynn is, om det er en bedre forklaring for deg... :-?

Lenke til kommentar
Hvorfor høres det ikke ut som det er CPU som er problemet?

Som sagt har jeg ikke så mye peil på dette. Men har selv returnert en cpu som var DOA, & da kom ikke pc-en på en gang.

 

Om det er CPU-relatert ville jeg heller tro at det er problem med temperatur enn at den er defekt...

 

Som sagt, er ikke sikker. Håper noen andre kan gi et skikkelig svar. Jeg er ute på tynn is, om det er en bedre forklaring for deg... :-?

 

Hehe.

 

Men jeg trodde at ihvertfall PC'ns vifter ville starte, selv om prosessoren ikke var i. Det gjør den ihvertfall hos meg.

Lenke til kommentar
Jeg har en XP 2000+ som jeg kjøpte fra PSData i mai i fjor. Nå ser det ut som den har tatt kvelden. Når jeg prøver å starte den, kommer den så vidt til loadingen av windows, før den fryser og rebooter. Neste gang jeg starter den, fryser den allerede i bios. Jeg har en gang rukket og komme meg inn i bios for å sjekke temperaturen. Da den igjen frøs lå tempen på 30 grader.

 

Jeg har aldri overklokket el.l. Jeg kjøpte for ca. 2 måneder siden en MIST Silent Twin.

 

Det jeg lurer på er om jeg kan returnere denne til PSData og kreve en ny?

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du mener at cpu har tatt kvelden. Maskinen din er bygd opp på litt mer enn den. HK er mer sannsynlig årsak. Jeg har selv jobbet 10 år på pc verksted. Der får vi inn mye rart :lol: Tips: Har du mulighet til å teste cpu på annet hk?

Lenke til kommentar

Saken skulle egentlig vere grei, har du ikke muligheter til å få dette testet selv bør du ta en tlf til ps og snakke med dem. Har du kjøpt både hk og cpu hos dem er det jo enkelt da får du et returnummer hos dem du sender det inn og de tester det for deg, har du derimot køpt hk hos andre må du ta kontakt med dem om det.

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet jeg med min xp2200.. Det er ikke cpu som er problemet heller ikke viften den er bra nokk, det er tempratur som er for høy.. Jeg kjøpte meg Volcano 11 vifte(fant ut at ikke det var vifta etter jeg fikk den ) og Xaser 3 kabinett fra microplex og jeg fikk starta opp og satt opp volten før det låste seg. Den va på 1,750 jeg satt til 1.825. Se ka volten din er på.. den kan være for lav, sjekk fsb og multiplyern og.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Ja, ser ut som alle mener det er hovedkortet. I går kveld sendte jeg en mail til PSData hvor jeg spurte om det gikk ann å returnere begge delene.

 

Men går det ann å sende begge tingene når det kan vise seg at det bare er en av tingene som er defekt? Det står jo på PSData sin reklamasjonsside at hvis man leverer inn en ting som ikke er defekt, så får man et "straffegebyr" på 150,-.

Lenke til kommentar
Det står jo på PSData sin reklamasjonsside at hvis man leverer inn en ting som ikke er defekt, så får man et "straffegebyr" på 150,-.

Akkurat derfor det er en fordel å sjekke selv, med lånte deler hva det er som ikke virker som det skal i ditt system. Bruk elimineringsmetoden, test del etter del...

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått returnummer osv. fra PSData. Dessverre har jeg ikke hatt muligheten til å få sjekka di forskjellige delene. Dette p.g.a. at folk tror at en mulig feil på en del, kan ødelegge resten av systemet (kanskje dette stemmer?).

 

Personen jeg sendte mail med fra PSData mente at jeg også burde teste minnebrikken, noe som jeg ikke fikk gjort. Da jeg ringte til naboen min, som er ganske datakyndig, for å spør om jeg kunne prøve RAM brikken min hos han, mente han ganske sikkert at det ikke var RAM brikken som det var noe galt med. Dette fordi jeg i det hele tatt klarte å boote, og BIOS "telte" opp RAMen. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

 

BTW: Hvordan pakker jeg inn ett hovedkort? Da jeg fikk den lå den i en antistatisk pose sammen med en myk flat ting. Den flate tingen har jeg kastet, men er den virkelig nødvendig? Kan jeg om nødvendig erstatte den myke tingen med mykt tørkepapir (brukt?)?

Er det galt å la prosessoren ligge i socketen, uten å pakke den separert fra hovedkortet?

Lenke til kommentar
Dessverre har jeg ikke hatt muligheten til å få sjekka di forskjellige delene. Dette p.g.a. at folk tror at en mulig feil på en del, kan ødelegge resten av systemet (kanskje dette stemmer?).

Stemmmer nok ikke, da skal jo isåfall også alle delene dine være ødelagte nå :wink:

 

Personen jeg sendte mail med fra PSData mente at jeg også burde teste minnebrikken, noe som jeg ikke fikk gjort. Da jeg ringte til naboen min, som er ganske datakyndig, for å spør om jeg kunne prøve RAM brikken min hos han, mente han ganske sikkert at det ikke var RAM brikken som det var noe galt med. Dette fordi jeg i det hele tatt klarte å boote, og BIOS "telte" opp RAMen. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Det kan være noe galt med RAM selv om den blir talt opp, finnes flere programmer til å teste RAM med, er vel et som heter memtest om jeg ikke tar helt feil. La dette kjøre en stund på en maskin som virker, med din RAM...

 

BTW: Hvordan pakker jeg inn ett hovedkort? Da jeg fikk den lå den i en antistatisk pose sammen med en myk flat ting. Den flate tingen har jeg kastet, men er den virkelig nødvendig? Kan jeg om nødvendig erstatte den myke tingen med mykt tørkepapir (brukt?)?

Bør absolutt pakkes i en antistatisk pose. Vil ikke tro at mykt tørkepapir er det beste, har ikke en kompis eller noe kjøpt deler i det siste, & har en pose liggende.

 

Er det galt å la prosessoren ligge i socketen, uten å pakke den separert fra hovedkortet?

Isåfall bør du si ifra til dem du skal sende det til, men det beste er uansett en slik eske som CPU blir levert i.

 

Lykke til uansett! :)

Lenke til kommentar

BTW: Hvordan pakker jeg inn ett hovedkort? Da jeg fikk den lå den i en antistatisk pose sammen med en myk flat ting. Den flate tingen har jeg kastet, men er den virkelig nødvendig? Kan jeg om nødvendig erstatte den myke tingen med mykt tørkepapir (brukt?)?

Bør absolutt pakkes i en antistatisk pose. Vil ikke tro at mykt tørkepapir er det beste, har ikke en kompis eller noe kjøpt deler i det siste, & har en pose liggende.

 

Lykke til uansett! :)

 

Jeg har selvfølgelig pakket den inn i antistatisk. Formulert kanskje spørsmålet kanskje litt feil? Det jeg lurte på var om tørkepapiret kan funke som en erstatning for den myke tingen jeg fikk med?

 

Dessverre kan jeg som nevnt tidligere ikke få testet delene mine p.g.a. feige folk. :)

 

Takk for hjelpa! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...