Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC rebooter av seg selv, finner ikke disken

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en liten Acer L5100 (Vista 32 bit) koplet til TV`en min som til nå har vært helt problemfri. Men jeg klarte å slette driveren til lydkortet (tror jeg) ved å deaktivere alle lydenheter i et forsøk på å installere nye høytalere. Jeg gikk på Acer sine hjemmesider og reinstallerte audiodriver fra Realtek.

Resultatet var at lyden kom tilbake men at den også slår seg av innimellom og jeg får en sort sjerm med:

Verifying DMI Pool Data................

Boot from CD:

Intel UNDI, PXE-2,1 (build 082)

Realtek RTL81110B/8111C Gigabit Ethernet Controller

PXE-E61: Media test failure, check cable

PXE-N0F: Exising PXE RON

DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

Hvorfor begynner den å boote sånn helt uten videre?? Hvis jeg presser enter kommer jeg ingen vei og ctrl-alt-del fungerer ikke, jeg må bruke knappen.

Noen som skjønner noe av dette?

Endret av hmmmmmmmmmm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet iallefall noe du kan prøve, hvis du trykker "Shift + F10" og går inn på innstillingene til nettverkskortet når du slår på pcen, og kontrollerer at innstillingene der er satt til at Bios bestemmer bot rekkefølge. Har selv slitt med noe lignende, og det løste problemet mitt :)

Lenke til kommentar

Den meldingen du får forteller deg at disken med windows på ikke ble funnet. Normalt betyr det at disken er i ferd med å ta kvelden eller at det er dårlig kontakt med harddisken, men skal ikke si noe skkert om det i det tilfellet her.

Det kan være tilfeldig at det oppstod etter at du oppdaterte driverne, men et par ting du kan gjøre for å sjekke: Gå inn i bios og sett at pcen skal prøve å boote fra c-disken først. Og når du er inne i windows gå til Device Manager, finn lydkortet og høyreklikk på det og velg deaktiver. Se om feilen kommer igjen. Gjør den den kan du prøve å boote fra en windows-cd og prøve å reparere windows-installasjonen, men personlig ville jeg da bytta harddisk.

Endret av substeve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...