Aetius Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Slipper oppdatert og stabilisert standardzoom for fem kamerafatninger. Les mer Lenke til kommentar
SRD Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Lurer også veldig på hvordan den stabiliseringen virker på Pentax-hus. Håper forresten at f2.8 går litt lengre enn bare 17mm på denne. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Hvordan er skarpheten på denne kontra Tamron 17-50'n, og hvordan er kvalitetskontrolen hos Sigma? Har testet to Tamroner, men begge hadde sine problemer. Kantskarpheten var voldsomt dårligere enn kitobjektivet på Nikon D50, selv stoppet ned til 5.6! Det var også tilnærmet ubrukelig på 2.8. Kanskje det kunne vært lurt å vente på denne... Men savner 2.8 gjennom hele registeret. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Jeg har den første versjonen av denne, dvs den uten HSM-fokusmotor, og den leverer ypperlig på det optiske. Hvis denne er av samme kaliber er det bortimot en reell konkurrent til f.eks. Canons 17-55mm. F2.8 kontra F4 i teleenden utgjør jo tross alt ikke mer enn ett trinn, dvs dobbelt så lang lukkertid. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Hvordan er skarpheten på denne kontra Tamron 17-50'n, og hvordan er kvalitetskontrolen hos Sigma? Jeg har hatt forgjengeren og Tamron 17-50, begge uten IS/OS/SR/VC/VR. Jeg hade store problemer å skille de optisk i mitt bruk. Sigma fordel er noe bedre rekkevidde, Tamrons fordel er f/2.8 hele veien. Tom Lenke til kommentar
VonRappe Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Fungerer dette objektiver på fullformat (FX)? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Fungerer dette objektiver på fullformat (FX)? Nei. Dvs. Du kan nok sette det på et FX kamera, men da blir det veldig mye vignettering. Tom Lenke til kommentar
ebr Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Kan man ikke switche til DX på de nikon kamerene, så at du bare cropper bilde og mister x-antall megapixler bare. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Kan man ikke switche til DX på de nikon kamerene, så at du bare cropper bilde og mister x-antall megapixler bare. Det vil fungere. Men det er kun Nikon som har den muligheten. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg