Gå til innhold

Finnes det ikke en bærbar som passer?


Melbeer

Anbefalte innlegg

Hater å starte en ny "hjelp, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre" tråd, men nå er jeg bra lost... Jeg har brukt alt for lang tid på å lete, har lest side opp og ned av anmeldelser og tester av cpu, disker, grafikkkort etc. Jeg må nå henvende meg til ekspertene her inne for hjelp.

 

To the point!

 

Prioriteringer:

LED skjerm, 15 el 16", helst 1600X (noe) oppløsning

Prosessor er en nøtt, tror I7 serien tar for mye strøm, så kanskje Core 2 Duo 9xxx?

SSD - jeg har fått det for meg at Intel X25-M er det eneste som duger!

"Greit" skjermkort - trenger ikke top of the line som kanskje trekker for mye strøm og gir varme=viftestøy(?)

Win7 64bit og 4-8GB minne (bytter minne selv ved behov).

 

Ikke for tung, men jeg klarer å bære litt ekstra for den rette maskinen.

 

Budsjettet er ikke hindringen, de dyreste spillmaskinene vil jeg ikke ha - lav batteritid og mye støy.

 

Har noen kommet over noe slikt?

Multicom Xishan og Kunshan er snublende nære, men I7 prosessor og high-end grafikk = lav batteritid og en del varme/støy?

 

På forhånd takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha en 15" hvor lav temperatur og batteritid er hovedprioritetene, hadde jeg lent mot en Core 2 Duo i P-serien (25W TDP) som prosessor.

 

For ytelse er det dog i7 som er det klart beste valget

 

Vet ikke hva du definerer som "greit" grafikkort - hvilke spill vil du spille? Det er i all hovedsak dette som gjør det nødvendig med mer støyende kjøleløsninger, ikke prosessoren i seg selv. Hvis du kan klare deg med et integrert skjermkort - for eksempel Intel GMA, kan du godt kjøpe maskin med i7 uten at batterilevetiden går på trynet av den grunn.

 

Problemet er vel mer det at Core i7 fins sjelden i maskiner uten minst en middels kraftig dedikert grafikkløsning i tillegg akkurat nå. Da blir det heller alternativer med Core 2 Duo, se det jeg skrev øverst. At du samtidig vil ha det kombinert med Full-HD LED skjerm, gjør det til en liten "nøtt" ja. Xishan W760 er faktisk det nærmeste du kommer som jeg er klar over, men du kan jo ringe / stikke innom nettsidene til Dell f.eks. for å se om de har noen konfigurasjonsmuligheter som passer.

Endret av stonebro
Lenke til kommentar

Takk for innspill.

 

Dell XPS Studio 16 kunne vært et alternativ, men den norske Dell-siden gir ikke mulighet for i7 proserssor eller 9-cellers batteri. I tillegg har de mindre minne som standard.

 

Sammenlignet med den amerikanske siden. Jeg kunne faktisk tenkt meg den varianten som man kan få på US-sidene. De vil vel dumpe de gamle modellene i Norge før de gir oss muligheten til å kjøpe de nye variantene. Dumme Dell.

 

Vel, kanskje det blir Multicom da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...