Melbeer Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Hater å starte en ny "hjelp, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre" tråd, men nå er jeg bra lost... Jeg har brukt alt for lang tid på å lete, har lest side opp og ned av anmeldelser og tester av cpu, disker, grafikkkort etc. Jeg må nå henvende meg til ekspertene her inne for hjelp. To the point! Prioriteringer: LED skjerm, 15 el 16", helst 1600X (noe) oppløsning Prosessor er en nøtt, tror I7 serien tar for mye strøm, så kanskje Core 2 Duo 9xxx? SSD - jeg har fått det for meg at Intel X25-M er det eneste som duger! "Greit" skjermkort - trenger ikke top of the line som kanskje trekker for mye strøm og gir varme=viftestøy(?) Win7 64bit og 4-8GB minne (bytter minne selv ved behov). Ikke for tung, men jeg klarer å bære litt ekstra for den rette maskinen. Budsjettet er ikke hindringen, de dyreste spillmaskinene vil jeg ikke ha - lav batteritid og mye støy. Har noen kommet over noe slikt? Multicom Xishan og Kunshan er snublende nære, men I7 prosessor og high-end grafikk = lav batteritid og en del varme/støy? På forhånd takk for hjelp! Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Hvis du vil ha en 15" hvor lav temperatur og batteritid er hovedprioritetene, hadde jeg lent mot en Core 2 Duo i P-serien (25W TDP) som prosessor. For ytelse er det dog i7 som er det klart beste valget Vet ikke hva du definerer som "greit" grafikkort - hvilke spill vil du spille? Det er i all hovedsak dette som gjør det nødvendig med mer støyende kjøleløsninger, ikke prosessoren i seg selv. Hvis du kan klare deg med et integrert skjermkort - for eksempel Intel GMA, kan du godt kjøpe maskin med i7 uten at batterilevetiden går på trynet av den grunn. Problemet er vel mer det at Core i7 fins sjelden i maskiner uten minst en middels kraftig dedikert grafikkløsning i tillegg akkurat nå. Da blir det heller alternativer med Core 2 Duo, se det jeg skrev øverst. At du samtidig vil ha det kombinert med Full-HD LED skjerm, gjør det til en liten "nøtt" ja. Xishan W760 er faktisk det nærmeste du kommer som jeg er klar over, men du kan jo ringe / stikke innom nettsidene til Dell f.eks. for å se om de har noen konfigurasjonsmuligheter som passer. Endret 4. desember 2009 av stonebro Lenke til kommentar
Melbeer Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Takk for innspill. Dell XPS Studio 16 kunne vært et alternativ, men den norske Dell-siden gir ikke mulighet for i7 proserssor eller 9-cellers batteri. I tillegg har de mindre minne som standard. Sammenlignet med den amerikanske siden. Jeg kunne faktisk tenkt meg den varianten som man kan få på US-sidene. De vil vel dumpe de gamle modellene i Norge før de gir oss muligheten til å kjøpe de nye variantene. Dumme Dell. Vel, kanskje det blir Multicom da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå