Gå til innhold

Hvordan bli sterk?

fondus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har aldri skjønt det med Kamphunder....
WTF? Kem har sagt noe om kamphunder? Har en blandings hund av border collie (gjeter hund som er ranket som den smarteste hunde rasen) og cyberian husky (polar hund) :roll: snill og dressert tispe :grumpy:

Hvor da? Hva heter stedet?
Vet ikke enda. Var snakk om å kjøre litt rundt og glo. Finne bra elv og fiske litt sjø ørret eln
Lenke til kommentar
Bare hvis eg får ta med hunden :p hehe skal muligens kampe uti gokk hvis været er grei nok (tviler sterkt på)

Kunne du ikke si campe da? Tror med engang at det er fysisk kamp når jeg hører det ordet. Og da skal du vell campe sammen med en dame?

Lenke til kommentar
Angående det med og bruke venstrehanda så er det en helt forskjellig opplevelse. Iallefall for meg. Hastigheten synker og man får en annen vinkel på hånden..

True true. Blir som å sparke en fotball med venstre når man er høyrebeint.. Men det stemmer at hastigheten synker og man får en rar vinkel på handa. Men øvelse gjør mester :p

Lenke til kommentar

Idag så skar det seg skikkelig når jeg skulle prøve og ta 25.5kg på høyrehanda i biceps :( Grunnen til at jeg vil maxe er at Hartge har klart 25kg og målet mitt har liksom vært og slå han. (Var iallefall det i starten). Og nå som jeg har sjansen vil jeg liksom klare det.

Men sånn gikk det ikke :( Det endte med at jeg fikk manualen halveis opp før muskelen slapp totalt. Tok ikke allverden med oppvarming (2sett med 16.5kg), men jeg hadde virkelig ikke trodd dette skulle skje. Dette skjedde også for omkring 3mnd siden. Må nok ta omkring 1ukes pause ifra og trene Bicepsen på høyrehånda.

Er kanskje ikke så rart med tanke på hva jeg har trent de 2 siste dagene. (Har tatt totalt 16sett med 6X22kg).

Får tilogmed vondt når jeg skal løfte opp manualen for og ta franskpress med manual. (Selve øvelsen går helt fint siden det er en annen muskelgruppe)

OMG!! Dette er tortur.

La dette være en advarsel til alle som vil trene og få framgang med en gang..

PS: Har sjekket med noen og det er lurt og vente omtrent 1uke før man starter og trene den muskelen igjen. Men man har jo triceps da =D Skal iallefall ikke kjede meg.

Lenke til kommentar

OK THAT's IT! Nå Skal eg også begynne å pumpe. En kompis har laget trennings studio i kjelleren der han har ca 250kg med vekter og altmulig. Svogeren min pumper hele tiden og eg føler at eg blir slappere og slappere for hver dag som går. Snart tar kompisene mine meg igjen og blir sterkere enn meg :grumpy:

Starter på fredag. Begynner rolig med 12-15kg's manualer. Nå er det på tide å ta makten tilbake. Håper det ikke gjør meg voldelig igjen :(

:roll:

Lenke til kommentar
Har blitt litt for lite mannemuskler og litt for mye nerdemuskler på meg i det siste :shrug:

Har tenkt å få endra litt på detta nå, tar bare armene i første omgang.

Hvordan kan jeg gjøre det på best mulig måte uten å slite alt for mye (litt går jo ann;)).

Av hjelpemidler har jeg 2x manualer (med forskjellige lodd i flere størrelser) og meg selv. Har også sted med tak,vegg og gulv hvis det skulle være til hjelp.

En ting til, ikke anbefal meg å stå og løfte manualer i 10 minutter hver dag mens jeg ikke gjør noe annet, det gidder jeg ikke.

www.treningsforum.no

Lenke til kommentar

Muskler er liksom litt kult det. Det er en hobby. Andre driver med andre ting,mens jeg driver og trener litt. Og jeg tror nok ikke jeg kommer til og så noe sterkere ut.

Jeg trener også Franskpress med manual når jeg ser på sitter forran datan og ser på film.

Lenke til kommentar

Driver selv på med karate (drevet på i 1,5 år), og må si at ingenting har hjulpet mer på muskulaturen min enn det har.

Viljen min til å faktisk trene har gått opp *grasiøst* mye :smile:

Tar 30 push-ups, 60 sit-ups (med beina i 90* rett opp) :wink: og 30 hmm.. øhh... øvelser av (vet ikke hva øvelsen heter) tricep før jeg legger meg.

Pleide å ta 60 (fordelt på to) push-ups, å 100-120 (også fordelt på to) situps, men det gikk vekk da sommerferien kom... (gidder lixom ikke ta en hard treningsøkt kl. 5 om morgenen)

Har ikke helt tro på benkpress i tidlig alder, så det blir nok mer hard-kjør på karate trening og muligens en aktuell boksesekk å denge løs på når man er skikkelig sur ...eller jogging?

Uansett, stå på, musklene kommer om ikke lenge viss du virkelig kjører på!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bare så det er sagt så er det ikke så bra å trene de samme musklene hver dag.. da musklene trenger mellom 72t og 8dager på å bygge seg opp igjen.. allt etter trenings mengde.. så 3 hver dag er mer enn nok.. Hvis du går inn på www.iform.no så finner du mye tips..

Lenke til kommentar

stemmer at restitusjon er viktig, faktsik mer viktig enn trening på en måte..

når man trener bryter man ned msuklene, når man restituerer bygger musklene seg opp for å tåle en hardere belsatning enn før treningen, så om man ikke restituerer i det hele tatt blir man faktisk svakere og til slutt overtrent...

en annen ting er det med trening på enkeltmuskler, trener man kun en muskelgruppe (f.eks armene) vil man få store smerter eterhvert, belastningen på skjelletet blir ikke jevn og det kan oppstå skader...

så min anbefaling er å trene flest mulig muskler, noe du får gjennom allsidighet.... så treningstipset mitt er kort sagt ALLSIDIGHET!! det er det som får deg i best form :yes:

Lenke til kommentar

Kanskje det er nerdete, men etter 3 år med 100 situps og 50 armhevinger hver dag bortsett fra helgene, så ser jeg faktisk ut som han jeg har nicket mitt fra! Dritkult!

Du må ha motivasjon. Uten det er det nesten ikke vits i. Kjøp deg en sånn greie som du kan gå rundt å klemme på hele dagen, så trener du underarmene skikkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...