nomore Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Ja, jeg kunne tenkt meg litt ekstra service her. Eller vil ikke kalle det _ekstra_ service, for til og med den grunnleggende servicen har vært ikke-eksisterende pga dårlig oppfølging og løgn om reperasjoner. Kan du ikke utdype dette litt mer? Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Forresten, siden du omtaler reklamasjonen som treg og tidkrevende, kan du komme med noen datoer? Dato for når feilen oppstod, når dere meldte fra til butikken, når varen ble sendt og når reklamasjonen var godkjent? Fikk ikke med meg redigeringen din sånn i førsten Dato skal du få. TV-en røk i september, feilen ble meldt fra den 15. september. De skulle sende emballasje for retur og alt. Emballasjen kom den 08. oktober. Pappa trodde jo denne emballasjen var en slag sikret og god emballasje, fordi den skulle sendes inn på reperasjon. Derimot var den så dårlig at han måtte skaffe ekstra emballasje slik at han fikk pakket den inn litt bedre. TV-en ble da sendt den 10. oktober. Han fikk beskjed at TV-en skulle være klar til den 10. november, etter at Komplett hadde hatt dialog med verkstedet. X antall telefoner senere får han ikke beskjed om noen ting. Han blir lovet oppfølging, og tilbakemelding, men hører ikke et pip. Pappa spurte meg om saken og jeg sendte inn klagen den 01. desember, fikk deretter svar idag. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Hehehe.. snakk om å blåse ting ut av proposjoner. Du har måttet vente lenge, so what? shit happens. - Spesielt når man handler hos Komplett der service er ikke-eksisterende. Du får samme produkt som du leverte inn, vær fornøyd og lev med det. - Dette er faktisk helt normalt, man får vanligvis ikke et bedre produkt enn det man kjøpte når varen er defekt. Hva med å bare ta en telefon og spørre om butikken du har disse "problemene" hos kan være samarbeidsvillige og gi deg en enda bedre tv enn den du hadde, om du betaler mellomlegget ? Norske lover/regler/normer og dine egne forventninger er ikke likestilt i denne situasjonen, desverre. God Jul ! + [Edit] Oj, vi har visst funnet ut at denne tidligere ukjente butikken er ingen ringere enn Komplett. Det forklarer jo saken så meget bedre. Tips til senere: Ikke handle hos Komplett, de er selve betegnelsen på dårlig service. De har vokst seg så store at de ikke klarer å se dette selv. Derfor opplever kunder (som deg) slike problemer. Anbefalte butikker til senere; - DustinHome - Amentio - MPX Endret 4. desember 2009 av XanderZ Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Hehehe.. snakk om å blåse ting ut av proposjoner. Du har måttet vente lenge, so what? shit happens. Du får samme produkt som du leverte inn, vær fornøyd og lev med det. Livet går faktisk videre. (Det gjør forsåvidt teknologien også, selv om vi helst ikke vil at den ska rase framover i et slikt vanvittig tempo) Hva med å bare ta en telefon og spørre om butikken du har disse "problemene" hos kan være samarbeidsvillige og gi deg en enda bedre tv enn den du hadde, om du betaler mellomlegget ? Norske lover/regler/normer og dine egne forventninger er ikke likestilt i denne situasjonen, desverre. God Jul ! Blåser ikke opp noen ting, spør etter feedback på tilbudet jeg. Lang ventetid og dårlig kundeservice er ikke noe jeg kaller shit happends, desverre Bruker mer det utrykket mot ting jeg ikke kan styre, men her er det en kundeservice som har valgt selv og ikke vise noen innstilling når det gjelder service, og jeg reagerer deretter. Tilbake til norske lover og slikt igjen. Er på en måte litt likestilt, nettopp fordi pengene kan jeg få igjen og jeg kan få et bedre produkt enn det de tilbyr til samme prisen. Derfor, som sagt for sikkert 10ende gang nå, at jeg lager denne tråden. Kun for å få litt tilbakemeldinger på tilbudet de har gitt her. God jul til deg også Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Redigerte innlegget mitt litt, på bakgrunn av nye opplysninger ang. varens opprinnelse.. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 + [Edit] Oj, vi har visst funnet ut at denne tidligere ukjente butikken er ingen ringere enn Komplett.Det forklarer jo saken så meget bedre. Tips til senere: Ikke handle hos Komplett, de er selve betegnelsen på dårlig service. De har vokst seg så store at de ikke klarer å se dette selv. Derfor opplever kunder (som deg) slike problemer. Anbefalte butikker til senere; - DustinHome - Amentio - MPX Nok et grunnlag for å reagere på tilbudet som du skjønner Redigerte innlegget mitt litt, på bakgrunn av nye opplysninger ang. varens opprinnelse.. Så det nå Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Servicetiden noe i overkant(7 uker) av rimelig tid(5-6 uker). I tillegg så ble varen sendt på en lørdag og vi er nå inne i en veldig travel periode for nettbutikkene så 6-7 uker mener eg er i grenseland for urimelig lang tid. Og som eg har vært inne på før, tilbudet i seg selv er akseptabelt i forhold til lovverket, og du får i praksis et bedre(men ikke dyrere) produkt. Så, det eg foreslår at du gjør(siden du ikke gir inntrykk av at du har tenkt å godta omleveringsproduktet anyhow), er å sende en e-post til Komplett hvor du forklarer hvordan du har opplevd prosessen/servicen. Så avslutter du med å si at du hadde forventet bedre oppfølging og et bedre produkt som kompensasjon for urimelig lang ventetid/behandling. Om de ikke kan tilby et bedre produkt så vil du kreve heving av kjøpet og få tilbakebetalt kjøpssummen i sin helhet innen 14 dager. Endret 4. desember 2009 av nomore Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Servicetiden noe i overkant(7 uker) av rimelig tid(5-6 uker). I tillegg så ble varen sendt på en lørdag og vi er nå inne i en veldig travel periode for nettbutikkene så 6-7 uker mener eg er i grenseland for urimelig lang tid. Og som eg har vært inne på før, tilbudet i seg selv er akseptabelt i forhold til lovverket, og du får i praksis et bedre(men ikke dyrere) produkt. Så, det eg foreslår at du gjør(siden du ikke gir inntrykk av at du har tenkt å godta omleveringsproduktet anyhow), er å sende en e-post til Komplett hvor du forklarer hvordan du har opplevd prosessen/servicen. Så avslutter du med å si at du hadde forventet bedre oppfølging og et bedre produkt som kompensasjon for urimelig lang ventetid/behandling. Om de ikke kan tilby et bedre produkt så vil du kreve heving av kjøpet og få tilbakebetalt kjøpssummen i sin helhet innen 14 dager. Tok først 3 uker før de klarte å sende emballasjen - synes dette er uholdbart. Sendte TV-en den 10. oktober, men la oss gi de litt godvilje, og si de mottok TV-en den 15. oktober. Da er det snakk om påfølgende 6-7 uker før man endelig kom frem til en konklusjon. Prosessen totalt ender jo da på 9-10 uker. Dette holder ikke. Er enig i forslaget ditt. EDIT: Sendte nå en ny mail til Komplett, så får jeg se hva man får til her. Legger til konklusjonen dems når den endelig kommer, for de som er interessert i det. Endret 4. desember 2009 av Welhaven Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 I forhold til forbrukerkjøpsloven så er det tiden forbrukeren er avskåret i fra å bruke produktet som skal være innenfor rimelig tid. Men eg er usikker på om tiden som går med for at butikken skal sende kunden emballasje kan medregnes. Personlig mener eg at når man handler på nett og kaster emballasjen så må man også akseptere at reklamasjon/service tar lenger tid i forbindelse med å skaffe tilstrekkelig emballasje. Men dette er min mening. Eg kaster alt av emballasje selv, bortsett fra mindre esker o.l. som kan være greit å ha i hus. Større ting kjøper eg alltid på butikker i nærheten så eg slipper å styre med å for eks frakte et svært kjøleskap med posten/fraktselskap. Så det hadde jo vært interessant å se hva selve lovverket sier til dette, evnt forbrukerrådet og/eller forbrukertvistutvalget. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 OT Anbefalte butikker til senere;- DustinHome - Amentio - MPX Interessante valg for anbefaling Nystarta butikk (har ingen referanser for denne) Amentio: Videresalg av blant anna komplett (Norek) MPX, eigd av komplett Så i to av tre så kan det vere komplett som står bak, og den siste er heilt ny så me veit ikkje korleis reklamasjoner blir tatt. Eit eksempel er netshop , knall service og billige produkt i starten, for å så bli dyrare og vanskeleg på servise. No har dei vel tatt tak i servicen slik at den er ok. /OT For trådstarter så er det vel den lange behandlingstida som har vore det mest problematiske. Han hadde vel godtatt erstatningsproduktet om det hadde vore klart for 1 månad sidan. Lenke til kommentar
probin Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 veldig intressert ja takk! litt synd at du ikke fikk bedre kompensasjon da :/ håper det ordner seg for deg! bitte liten historie/erfaring: jeg sendte inn mitt defekte grafikkort (8800 ultra :O) som kosta den gang 5500 kr eller noe. tok meg en uke før jeg fikk nytt grafikkort. ASUS GeForce GTX 295 1792MB "TOP" PhysX. kosta 1500 kr mindre enn det min kosta den gang. jeg er veldig fornøyd! syns ikke at services er dårlig :O men det varierer sikkert:) Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 I forhold til forbrukerkjøpsloven så er det tiden forbrukeren er avskåret i fra å bruke produktet som skal være innenfor rimelig tid. Men eg er usikker på om tiden som går med for at butikken skal sende kunden emballasje kan medregnes. Personlig mener eg at når man handler på nett og kaster emballasjen så må man også akseptere at reklamasjon/service tar lenger tid i forbindelse med å skaffe tilstrekkelig emballasje. Men dette er min mening. Eg kaster alt av emballasje selv, bortsett fra mindre esker o.l. som kan være greit å ha i hus. Større ting kjøper eg alltid på butikker i nærheten så eg slipper å styre med å for eks frakte et svært kjøleskap med posten/fraktselskap. Så det hadde jo vært interessant å se hva selve lovverket sier til dette, evnt forbrukerrådet og/eller forbrukertvistutvalget. Tiden som butikken bruker på emballasjen er medregnbart ja, kunden sitter jo offisielt med et defekt produkt med tanke på at det er meldt ifra. Føler ikke at kunden skal trenge å oppbevare en stor eske tilfelle dette skjer. Såklart skal forhandleren få tid på å sende emballasje og at dette må beregnes, men med dagens logistikk så er vel 3 uker litt drøyt. Vet også at noen forhandlere krever at sendt emballasje _MÅ_ brukes ved retur, pga forsikringer osv. Jeg kan jo alltids sende inn saken til forbrukerombudet, da såklart som noe hypotetisk. Vil ikke lage en sak ut av dette For trådstarter så er det vel den lange behandlingstida som har vore det mest problematiske. Han hadde vel godtatt erstatningsproduktet om det hadde vore klart for 1 månad sidan. JA, er nettopp det. Og absolutt ingen oppfølging skuffer stort. Hadde såklart ikke vært argumenterende hadde det vært snakk om en normal behandlingstid. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Erstatningsvaren er bra nok den (hvis behandligstiden hadde vært normal). Det du dog også skulle fått var en liten kompensasjon for veldig lang behandligstid. Det være seg en litt dyrere/bedre TV, gavekort på noen 100-lapper eller lignende. Har du spurt om dette? Å få noe ekstra siden det har tatt så lang tid altså. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Erstatningsvaren er bra nok den (hvis behandligstiden hadde vært normal). Det du dog også skulle fått var en liten kompensasjon for veldig lang behandligstid. Det være seg en litt dyrere/bedre TV, gavekort på noen 100-lapper eller lignende. Har du spurt om dette? Å få noe ekstra siden det har tatt så lang tid altså. Er det jeg endte med å gjøre nå De har jo f.eks denne, om ligger i samme prisklasse. Nå er denne kun HD-READY, men dette har jo absolutt ingenting å si for en mann på over 50 TVer har jeg ikke alt for stor peiling på, men tror da LG er et ganske gjennomsnittlig bra merke? veldig intressert ja takk! litt synd at du ikke fikk bedre kompensasjon da :/ håper det ordner seg for deg! bitte liten historie/erfaring: jeg sendte inn mitt defekte grafikkort (8800 ultra :O) som kosta den gang 5500 kr eller noe. tok meg en uke før jeg fikk nytt grafikkort. ASUS GeForce GTX 295 1792MB "TOP" PhysX. kosta 1500 kr mindre enn det min kosta den gang. jeg er veldig fornøyd! syns ikke at services er dårlig :O men det varierer sikkert:) Hadde pappa fått en ny TV etter én uke, så hadde jeg også vært strålende fornøyd Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Er litt enig i at butikken ikke kan lastes for kundens manglende emballasje, forutsatt at dersom de har fungerende emballasje tilgjengelig, så sendes den uten opphold. Nå vet jeg ikke hva som er årsaken til at det tok tre uker før emballasjen kom fram. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Er litt enig i at butikken ikke kan lastes for kundens manglende emballasje, forutsatt at dersom de har fungerende emballasje tilgjengelig, så sendes den uten opphold. Nå vet jeg ikke hva som er årsaken til at det tok tre uker før emballasjen kom fram. Ikke jeg heller. Og for sakensskyld så hadde jeg forventet litt ventetid på emballasje, men dette dro da ut i langdrag. Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Hadde pappa fått en ny TV etter én uke, så hadde jeg også vært strålende fornøyd Og du lever i denne verden, eller en verden ikke vi har fått med oss? Er jo som folk sier at det er normalt å få ett tilsvarende produkt. Å argumentere med at den nye tven er 50,- kr billigere blir for dumt egentlig. Du/dere har vel og brukt tven i nesten ett og et halvt år? Men uansett en tv skal vare lengre.. 5år ifølge norsk lov. Men jeg synes kansje de kunne gitt en liten påskjønnelse pga. lang behandlingstid. Hadde jeg vært dem,hadde jeg nok gitt dere en 42" tv til 5495,- eller noe sånt, pga. den lange tiden og for å vise service. men det er min mening.. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Og du lever i denne verden, eller en verden ikke vi har fått med oss? Er jo som folk sier at det er normalt å få ett tilsvarende produkt. Å argumentere med at den nye tven er 50,- kr billigere blir for dumt egentlig. Du/dere har vel og brukt tven i nesten ett og et halvt år? Men uansett en tv skal vare lengre.. 5år ifølge norsk lov. Men jeg synes kansje de kunne gitt en liten påskjønnelse pga. lang behandlingstid. Hadde jeg vært dem,hadde jeg nok gitt dere en 42" tv til 5495,- eller noe sånt, pga. den lange tiden og for å vise service. men det er min mening.. Altså; jeg hadde jo ikke forventet en ny TV etter én uke. Har jo gjennom hele tråden lagt til rette for at jeg hadde akseptert _rimelig_ reperasjonstid. Må du ikke ta ting ut av sammenheng da. Argumenterte for det nettopp på bakgrunn av servicen dems, og hvor mye dette her har drøyd. En billig og enkel løsning for Komplett mener jeg da. Påskjønnelse/litt service er alt jeg er ute etter. Pappa hadde sikkert vært fornøyd med 37'', men som sagt blir dette litt for enkelt. Får jeg oppgradert til en 42'', f.eks den de har til 4999,- - så er dette en avsluttet sak for min del, men gidder ikke la de slippe unna så lett. Er jo ikke som de lider noe økonomisk tap på dette uansett. Er jo Hanspree som må ut med regninga mellom Komplett og dem uansett. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Er jo ikke som de lider noe økonomisk tap på dette uansett. Er jo Hanspree som må ut med regninga mellom Komplett og dem uansett. Ikke vær sikker på det. Avtalen mellom butikk og leverandør kan variere veldig, og om butikken(Komplett) er heldig så er leverandøren i Norge, og da har de i det minste kjøpsloven å forholde seg til. Dessuten er det sikkert en grunn til at de ikke får tak i akkurat dette merke lenger, og det er ikke umulig at Komplett må dekke kostnaden ved reklamasjon selv. Men dette er uansett ikke noe forbrukeren skal tenke på, men ikke tro at bare fordi forbruker får dekket noe gratis så gjør butikken det også. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Ikke vær sikker på det. Avtalen mellom butikk og leverandør kan variere veldig, og om butikken(Komplett) er heldig så er leverandøren i Norge, og da har de i det minste kjøpsloven å forholde seg til. Dessuten er det sikkert en grunn til at de ikke får tak i akkurat dette merke lenger, og det er ikke umulig at Komplett må dekke kostnaden ved reklamasjon selv. Men dette er uansett ikke noe forbrukeren skal tenke på, men ikke tro at bare fordi forbruker får dekket noe gratis så gjør butikken det også. Nei kan faktisk være sant det der, men kjøpslov eller ikke; hadde jeg drevet butikk så ville jeg jo sørget for at mine leverandører ga meg et ordentlig servicetilbud i forhold til mulige fremtidige feil osv. Hadde ikke vært interessert i å hatt fullt ansvar for produktene etter f.eks et år, hvis dette var varigheten på servicetilbudet fra leverandøren. Men ikke så mye å bekymre seg over for min del, men var en interessant tanke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå