Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Bestilte en 37'' Hanspree for pappa i februar 08. I september 09 røk den, og siden feilen ble meldt har prosessen og tiden bare vært et stort irritasjonsmoment. Lang historie kort; pappa sitter fortsatt UTEN TV. Sendte en sinna mail til den respektive nettbutikken, som er en av landets største, og jeg fikk tilbake svar etter et par dager hvor de tilbyr meg: LG 37" LCD-TV 37LH3000 Da tenker jeg at jeg blir litt forbauset faktisk. For det første koster den 50,- mindre enn det den opprinnelige TV-en koster og den er akkurat samme størrelse. Altså jeg mener når situasjonen har vært så latterlig som den har vært, så bør man vel vise litt mer velvilje enn dette? En butikk skal jo gjøre det en kan for å beholde en kunde. Om jeg sier til nettbutikken at jeg skal ha pengene utbetalt igjen, så kan jeg f.eks gå til Dustin. Der får jeg samme TV, bare 42 tommer, til kun 4995,-. Dette er kun 50 kroner mer enn hva denne TV-en ligger på. Kan noen komme med litt feedback på denne saken? Endret 4. desember 2009 av Welhaven Lenke til kommentar
probin Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) for å være ærlig ser jeg ikke problemet. du får en ny tv. en som er "lik" den som ble ødelagt. syns du skal være takknemlig for at du får en ny i det hele tatt Endret 4. desember 2009 av probin Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Hva er årsaken til at det har tatt så lang tid? februar i fjor blir 2008 - så du mener at dere har greid dere uten tv i snart 2 år? (runder av opp en del) for å være ærlig ser jeg ikke problemet. du får en ny tv. en som er lik den som ble ødelagt. syns du skal være takknemlig for at du får en ny i det hele tatt Den var noe flåsete - hvorfor skal han være takknemlig for noe som tilsynelatende er minimum av hva han kan kreve? (jeg forutsetter at reklamasjon var ok - og at den ubrettiget tiden skyldes forhold som ikke kan lastes han da) Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) for å være ærlig ser jeg ikke problemet. du får en ny tv. en som er "lik" den som ble ødelagt. syns du skal være takknemlig for at du får en ny i det hele tatt Takknemlig? Skjerp deg da. TV-en ble kjøpt i februar i fjor. Den røk i september. Det vil si at den ikke har holdt ut to år engang. Reklamasjonstiden på slike produkter er iallefall 5 år per norsk lov. Hvordan i all verden kan du mene jeg skal være takknemlig? Provoserende innlegg. Hva hadde du gjort om TV-en din røk etter kun halvannet år? HÅPET på velvilje å få en ny? Mine forventinger setter jeg etter NORSK lov. Idiotisk innlegg. Hva er årsaken til at det har tatt så lang tid? februar i fjor blir 2008 - så du mener at dere har greid dere uten tv i snart 2 år? (runder av opp en del) TV-en ble kjøpt i februar 2008. Den røk i september 2009. Sorry dårlig forklaring Endret 4. desember 2009 av Welhaven Lenke til kommentar
probin Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) hadde TV-en min tatt kvelden, hadde ikke jeg forventet enn 60 tommer OLED. bør kanskje ikke være takknemlig, men om TV-en er minst like "bra" som den forgje, så ser jeg ikke problemet. Endret 4. desember 2009 av probin Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) hadde TV-en min tatt kvelden, hadde ikke jeg forventet enn 60 tommer OLED. bør kanskje ikke være takknemlig, men om TV-en er like "bra" som den forgje, så ser jeg ikke problemet. HVEM har sagt noe om en 60'' OLED?!?! Bør _kanskje_ ikke være takknemlig? Lave forventninger du har altså. Jeg sier ikke det er et problem, men jeg synes tilbudet var LITT merkelig basert på det jeg skrev i første innlegg: En butikk bør jo gjøre det en kan for å beholde kundene. TV-en de tilbyr koster mindre enn den opprinnelige TV-en (føler de kan gjøre litt mer for å få det som å virke som en kompensasjon) TV-en de tilbyr får jeg i 42'' for 50,- ekstra. Ut ifra dette jeg begrunner dette med dårlig velvilje, spesielt når de har brukt over 2 måneder på å komme til en konklusjon. Denne tiden er jo også for lang kontra det som blir sett på som en fornuftig reperasjonstid, som da ligger på 2-4 uker. Endret 4. desember 2009 av Welhaven Lenke til kommentar
probin Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 send en mail eller ring da? og fortell saken til dem. er det bra respektiv butikk, så får du helt sikkert den samme TV-en i 42" ? beklager.. er ikke meningen å være provoserende. vil ikke skape dårlig stemning. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 send en mail eller ring da? og fortell saken til dem. er det bra respektiv butikk, så får du helt sikkert den samme TV-en i 42" ? beklager.. er ikke meningen å være provoserende. vil ikke skape dårlig stemning. Ja, er derfor jeg startet tråden da, for å få feedback på saken. Skaper ikke dårlig stemning, men irriterer meg noe jævlig når store nettbutikker klarer å ha så dårlige rutiner, og når pappa blir løyet til om oppfølging og reperasjonstid osv., så blir jeg forbanna. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Nå mangler det veldig mye informasjon rundt selve reklamasjonen her. Men, slik eg tolker saken her så har du fått godkjent reklamasjon og butikken vil omlevere. Omlevering skal foregå med et annet produkt med tilsvarende spesifikasjoner, eller bedre. Dvs pris ikke er et tema, det er spesifikasjonene som er fokuset. Så om varen som er tilbudt som erstatning er like god(eller bedre) så ser eg overhodet ikke problemet. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Sannsynligvis er LGen en bedre TV enn Hanspreen du hadde fra før. De har vel prøvd å skaffe en Hanspree først ettersom kunder stort sett aldri er fornøyd med erstatningsproduktet om man ikke går opp både i størrelse og pris. Du får gi tilbakemelding om at du ikke er fornøyd med erstatningsproduktet fordi det har .... mangler i forhold til produktet du leverte inn. Jeg brukte det som argument da Elkjøp ville gi meg en 32" LG til 9k i erstatning for en 32" Philips moderen hadde kjøpt 3 måneder tidligere med Ambilight. Philipsen kostet forøvrig rundt 17k den gang. Selger påstod at bildet var bedre på LGen (kan godt være), men da argumenterte jeg med at ambilight og design var en stor del av årsaken til den store prisforskjellen, og at jeg ikke kunne akseptere en slik avtale. Endte opp med at jeg fikk en 37" etter litt diskusjoner. Jeg sa forøvrig jeg var villig til å vente på en Philips 32" med Ambilight om de klarte å skaffe en. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 hadde TV-en min tatt kvelden, hadde ikke jeg forventet enn 60 tommer OLED. bør kanskje ikke være takknemlig, men om TV-en er like "bra" som den forgje, så ser jeg ikke problemet. HVEM har sagt noe om en 60'' OLED?!?! Bør _kanskje_ ikke være takknemlig? Lave forventninger du har altså. Jeg sier ikke det er et problem, men jeg synes tilbudet var LITT merkelig basert på det jeg skrev i første innlegg: En butikk bør jo gjøre det en kan for å beholde kundene. TV-en de tilbyr koster mindre enn den opprinnelige TV-en (føler de kan gjøre litt mer for å få det som å virke som en kompensasjon) TV-en de tilbyr får jeg i 42'' for 50,- ekstra. Ut ifra dette jeg begrunner dette med dårlig velvilje, spesielt når de har brukt over 2 måneder på å komme til en konklusjon. Denne tiden er jo også for lang kontra det som blir sett på som en fornuftig reperasjonstid, som da ligger på 2-4 uker. Nå får du roe deg ned her - du starter diskusjonen med å presentere saken som om dere har ventet siden 2008, mens dere egentlig har ventet siden en gang i september. Du sier ikke når i september den ble ødelagt, når den ble sendt butikk og hva som har skjedd - så egentlig er det vanskelig å svare deg konkret på hva du kan kreve, for, for alt vi vet leverte ikke du fra deg tv'en før 1. november bare for å sette det på spissen. Forutsatt at det er tale om vesentlig tid, så kan du kreve omlevering eller heving. Omelvering er tilsvarende gjenstand, ergo hva du har fått - det er det butikken prøver å gi deg. At du tilsynelatende er misfornøyd vet jeg ikke om du har fortalt butikken på en konstruktiv måte - skal jeg legge svarene dine til grunn ovenfor andre her, så kan en jo tvile, men da antar jeg, så rett gjerne på meg. Jeg kan ikke tro annet enn at de sikkert hjelper til med en fin avtale på den tv'en du ønsker - men noe krav hvis en taler om omlevering er det ikke på bedre gjenstand, da er det tilsvarende. Subsidiært kan du kreve heving - tilsynelatende ut i fra hva du skriver, så virker det som butikken har akseptert at service ikke går, og ved heving så vil du få mesteparten eller alt tilbake, og kan gjøre som du vil. Nå mangler det veldig mye informasjon rundt selve reklamasjonen her. Men, slik eg tolker saken her så har du fått godkjent reklamasjon og butikken vil omlevere. Omlevering skal foregå med et annet produkt med tilsvarende spesifikasjoner, eller bedre. Dvs pris ikke er et tema, det er spesifikasjonene som er fokuset. Så om varen som er tilbudt som erstatning er like god(eller bedre) så ser eg overhodet ikke problemet. Nja, han strå fritt til å heve om det har gått med så mye tid som han indikerer - men det er tynt grunnlag i førstepost til å forutsette det syns nå jeg, så tar mine forbehold der. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Nå mangler det veldig mye informasjon rundt selve reklamasjonen her. Men, slik eg tolker saken her så har du fått godkjent reklamasjon og butikken vil omlevere. Omlevering skal foregå med et annet produkt med tilsvarende spesifikasjoner, eller bedre. Dvs pris ikke er et tema, det er spesifikasjonene som er fokuset. Så om varen som er tilbudt som erstatning er like god(eller bedre) så ser eg overhodet ikke problemet. Ja, men reklamasjonen er jo veldig straight forward. Som nevnt pappa sitter fortsatt uten TV, de har brukt utrolig lang tid på å fikse dette, prosess og oppføling har vært dårlig og ikke eksisterende, og den er nå innvilget. Nei sier ikke at det er noe problem som jeg har nevnt tidligere her, men jeg bare setter spørsmål til tilbudet? Igjen på bakgrunn av at man skal yte litt service, og produktet kan jeg jo fint kjøpe selv om jeg får pengene utbetalt. Altså det er ingen slags reaksjon på den dårlige servicen de har vist her; derfor jeg stiller spørsmål til tilbudet. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Det du ikkje tar med i berekninga er LCD-TVer prisnedgang og forbedring. Så i utgangspunktet sett på pris er tilbudet du får nok ein mykje bedre TV enn den som blei ødelagt. Skulle butikken vore skikkeleg rigide hadde dei talt antall innganger og typer samt låst seg heilt på speccene til den gamle og berre tilbydd noko som akkurat var lik. Då ville nok ein fått ein tilsvarande men mykje billigare. Er det same butikk som har 42"eren til 50,- meir. I såfall skulle det lett kunne fikses med ei telefon. 37" ser ut til å ligge på mellom 4950-5300 42 ligger på ein til 4990 mens normalen er 5400 til 6000,- (interessante er at den som har den til 5000,- har 37"eren til 5500) Så det normale her er at den er ca 500,- dyrere. Ser også at denne 37"eren er full-hd, var det defekte produktet også det? Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Sannsynligvis er LGen en bedre TV enn Hanspreen du hadde fra før. De har vel prøvd å skaffe en Hanspree først ettersom kunder stort sett aldri er fornøyd med erstatningsproduktet om man ikke går opp både i størrelse og pris. Du får gi tilbakemelding om at du ikke er fornøyd med erstatningsproduktet fordi det har .... mangler i forhold til produktet du leverte inn. Jeg brukte det som argument da Elkjøp ville gi meg en 32" LG til 9k i erstatning for en 32" Philips moderen hadde kjøpt 3 måneder tidligere med Ambilight. Philipsen kostet forøvrig rundt 17k den gang. Selger påstod at bildet var bedre på LGen (kan godt være), men da argumenterte jeg med at ambilight og design var en stor del av årsaken til den store prisforskjellen, og at jeg ikke kunne akseptere en slik avtale. Endte opp med at jeg fikk en 37" etter litt diskusjoner. Jeg sa forøvrig jeg var villig til å vente på en Philips 32" med Ambilight om de klarte å skaffe en. Tenkte noe i den duren. Altså ser ikke for meg at det kan bli vanskelig, men jeg ville bare ha litt tilbakemeldinger på saken. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Nå får du roe deg ned her - du starter diskusjonen med å presentere saken som om dere har ventet siden 2008, mens dere egentlig har ventet siden en gang i september.Du sier ikke når i september den ble ødelagt, når den ble sendt butikk og hva som har skjedd - så egentlig er det vanskelig å svare deg konkret på hva du kan kreve, for, for alt vi vet leverte ikke du fra deg tv'en før 1. november bare for å sette det på spissen. Forutsatt at det er tale om vesentlig tid, så kan du kreve omlevering eller heving. Omelvering er tilsvarende gjenstand, ergo hva du har fått - det er det butikken prøver å gi deg. At du tilsynelatende er misfornøyd vet jeg ikke om du har fortalt butikken på en konstruktiv måte - skal jeg legge svarene dine til grunn ovenfor andre her, så kan en jo tvile, men da antar jeg, så rett gjerne på meg. Jeg kan ikke tro annet enn at de sikkert hjelper til med en fin avtale på den tv'en du ønsker - men noe krav hvis en taler om omlevering er det ikke på bedre gjenstand, da er det tilsvarende. Subsidiært kan du kreve heving - tilsynelatende ut i fra hva du skriver, så virker det som butikken har akseptert at service ikke går, og ved heving så vil du få mesteparten eller alt tilbake, og kan gjøre som du vil. Nja, han strå fritt til å heve om det har gått med så mye tid som han indikerer - men det er tynt grunnlag i førstepost til å forutsette det syns nå jeg, så tar mine forbehold der. Først; forklarte tidlig og beklaget dårlig fremlegging. Forklarte også at de har brukt over 2 måneder på dette. Og jeg er helt rolig, bare forklarte mannen at jeg ikke skal være takknemlig for at jeg får noe i det hele tatt, for det har jeg uansett krav på. Hanspree leverer de jo ikke lenger, så å få tilbake pengene kan jo ikke være annet enn et av alternativene. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Det du ikkje tar med i berekninga er LCD-TVer prisnedgang og forbedring. Så i utgangspunktet sett på pris er tilbudet du får nok ein mykje bedre TV enn den som blei ødelagt. Skulle butikken vore skikkeleg rigide hadde dei talt antall innganger og typer samt låst seg heilt på speccene til den gamle og berre tilbydd noko som akkurat var lik. Då ville nok ein fått ein tilsvarande men mykje billigare. Er det same butikk som har 42"eren til 50,- meir. I såfall skulle det lett kunne fikses med ei telefon. 37" ser ut til å ligge på mellom 4950-5300 42 ligger på ein til 4990 mens normalen er 5400 til 6000,- (interessante er at den som har den til 5000,- har 37"eren til 5500) Så det normale her er at den er ca 500,- dyrere. Ser også at denne 37"eren er full-hd, var det defekte produktet også det? Nei altså jeg vet at LG-en er en bedre TV enn den Hanspreen, men som forklart en del ganger så synes jeg de viser litt liten serviceinnstilling, nettopp fordi dette produktet er fullt oppnåelig, om jeg takker ja til tilbudet eller om jeg krever penger tilbake å kjøper det et annet sted. Er liksom det jeg reagerer litt på her... De kunne gjerne låst seg på det, da hadde jeg jo bare krevd pengene tilbake å kjøpt meg en TV et annet sted. Jeg vil bare ha litt tilbakemeldinger på om dette faktisk er serivce, eller om det bare er grunnleggende rettigheter. Jeg mener det sistnevnte... Nei det er ikke samme butikk desverre. Der har de den til langt over 5000,-. Defekte produktet var også Full-HD. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Det du ikkje tar med i berekninga er LCD-TVer prisnedgang og forbedring. Så i utgangspunktet sett på pris er tilbudet du får nok ein mykje bedre TV enn den som blei ødelagt. Skulle butikken vore skikkeleg rigide hadde dei talt antall innganger og typer samt låst seg heilt på speccene til den gamle og berre tilbydd noko som akkurat var lik. Då ville nok ein fått ein tilsvarande men mykje billigare. Er det same butikk som har 42"eren til 50,- meir. I såfall skulle det lett kunne fikses med ei telefon. 37" ser ut til å ligge på mellom 4950-5300 42 ligger på ein til 4990 mens normalen er 5400 til 6000,- (interessante er at den som har den til 5000,- har 37"eren til 5500) Så det normale her er at den er ca 500,- dyrere. Ser også at denne 37"eren er full-hd, var det defekte produktet også det? Nei altså jeg vet at LG-en er en bedre TV enn den Hanspreen, men som forklart en del ganger så synes jeg de viser litt liten serviceinnstilling, nettopp fordi dette produktet er fullt oppnåelig, om jeg takker ja til tilbudet eller om jeg krever penger tilbake å kjøper det et annet sted. Er liksom det jeg reagerer litt på her... De kunne gjerne låst seg på det, da hadde jeg jo bare krevd pengene tilbake å kjøpt meg en TV et annet sted. Jeg vil bare ha litt tilbakemeldinger på om dette faktisk er serivce, eller om det bare er grunnleggende rettigheter. Jeg mener det sistnevnte... Nei det er ikke samme butikk desverre. Der har de den til langt over 5000,-. Defekte produktet var også Full-HD. Det du forventer deg er service - ikke rettighetene dine, du kan slik jeg ser det kreve heving eller omlevering. ved omlevering er det tilsvarende vare, tilsynelatende har du fått mer enn det TROR jeg...uten å ha kunnet sammenlikne spesfikasjonene mellom tv'ene. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Nja, han strå fritt til å heve om det har gått med så mye tid som han indikerer - men det er tynt grunnlag i førstepost til å forutsette det syns nå jeg, så tar mine forbehold der. Nå omtalte eg bare omlevering og tilbudet som de har mottatt Nei sier ikke at det er noe problem som jeg har nevnt tidligere her, men jeg bare setter spørsmål til tilbudet? Igjen på bakgrunn av at man skal yte litt service, og produktet kan jeg jo fint kjøpe selv om jeg får pengene utbetalt. Altså det er ingen slags reaksjon på den dårlige servicen de har vist her; derfor jeg stiller spørsmål til tilbudet. Ok. Tilbudet i seg selv er det ingenting galt med og dette er helt etter vanlig praksis rundt omlevering. Og er du på jakt etter litt "ekstra" service så er dette noe man normalt får i fysiske butikker som er noe dyrere og hvor man har et godt kundeforhold, og ikke i en billigere nettbutikk hvor du tross alt bare er et kundenummer. Forresten, siden du omtaler reklamasjonen som treg og tidkrevende, kan du komme med noen datoer? Dato for når feilen oppstod, når dere meldte fra til butikken, når varen ble sendt og når reklamasjonen var godkjent? Endret 4. desember 2009 av nomore Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Det du forventer deg er service - ikke rettighetene dine, du kan slik jeg ser det kreve heving eller omlevering. ved omlevering er det tilsvarende vare, tilsynelatende har du fått mer enn det TROR jeg...uten å ha kunnet sammenlikne spesfikasjonene mellom tv'ene. Jeg forventer at rettighetene mine blir opprettholdt, men stilte kun spørsmål til servicen - hence tråden. Og er helt enig i at LG-en er nok bedre enn Hannspree-en, men har tidligere vært strålende fornøyd med denne butikken, så ble bare litt paff over servicen. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Ok. Tilbudet i seg selv er det ingenting galt med og dette er helt etter vanlig praksis rundt omlevering. Og er du på jakt etter litt "ekstra" service så er dette noe man normalt får i fysiske butikker som er noe dyrere og hvor man har et godt kundeforhold, og ikke i en billigere nettbutikk hvor du tross alt bare er et kundenummer. Ja, jeg kunne tenkt meg litt ekstra service her. Eller vil ikke kalle det _ekstra_ service, for til og med den grunnleggende servicen har vært ikke-eksisterende pga dårlig oppfølging og løgn om reperasjoner. Tilbudet jeg har fått er jo ikke en service, det anser jeg jo som helt normal tilbakemelding på hva jeg har krav på. Jeg håper, og tror, at fornøyde kunder gjelder nettbutikker også. Er jo slik de får bygd opp ryktet sitt, og skal ikke være nødvendig med trynefaktor for service. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå