Gå til innhold

Manchester United: Den store økonomitråden


Old Game

Anbefalte innlegg

Som jeg har sagt før, Uansett hva faen di fleste måtte si og mene, jeg står på mitt. Glazer har tatt "Ronaldo salget" å puttet det rett i lommen/eller betalt gjelden med den, Jeg tror ikke det blir noen STOR stjerne kjøp verken i Januar Vindu eller til sommeren.

 

Om United kjøper noen som helst stjerne, blir det bare en billig en... £5-15 Maks

 

Villa/Silva har jeg forlengst glemt "ligger kun som et drømme bilde langt i det fjerne"

 

Jeg tror faktisk United begynner å få økonomiske problemer, eller skal jeg si "Di sparer til første avdrag på LÅNENE"

 

FUCK Glazer! å det mener jeg uansett kjøp/salg av spillere, å str. sum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så, selv etter å ha lest førsteinnlegget, så tror du noe helt annet? Vennligst presenter kilder som motbeviser førsteinnlegget, eller ro deg NED.

Jeg har ikke lest Hele inlegget, men er det noen som kan BEKREFTE at dette er sant , Da mener jeg HARDE bevis, Konto utskrift... nei det skjer IKKE, så jeg roer meg langt ifra ned. Dette er bare sånn Fotball er Å vi supportere er som regel en Haug med naive mennesker som bare må ta til takke med det vi får.

Arrester meg gjerne. men det er jo ganske mye sannhet i det. eller?

Lenke til kommentar

At Glazer kunne få problemer med å refinansiere lånet i lys av finanskrisa, som sjølvsagt har skapt ein del finansielle problem og generell uro rundt omkring, er vel ikkje så veldig merkelig.

 

Lucky: Du krevjer bevis frå andre på at pengane frå Ronaldo-handelen er tilgjengelege for klubben, men kan du bevise at dei ikkje er det? Sidan du er blant dei i United-kategorien som er mest bastant i uttalelsane dine, så bør du også gjere såpass undersøkelsar at du kan styrke dine påstandar med fakta/kontoutskrifter eller whatnot.

 

Ellers så bør du nok lese heile førsteinnlegget til Plagueis, det er eit godt stykke arbeid.

Lenke til kommentar

Ikke helt uventet en fallitt av en tillitserklæring fra amerikanerene. Glazer familien og deres representanter slår meg ikke akkurat som erfarne og reflekterte medievesen tbh... Personlig syntes jeg det er litt "spennende" at han ikke får refinansiert lånet også, slik at vi noen år tidligere enn ventet kanskje får en pekepinn hva hans langsiktige ambisjoner med klubben er. Lar han det for alvor gå ut over oss nå, graver han sin egen grav. Fullstendig utenkelig, for så dum er han ikke.

 

Riktignok kan Glazer sin personlig gjeld indirekte få følger for United, men noen krise er det ikke på noen måte. Forsterkede ringvirkninger vi allerede har sett er worst case scenario. Ille nok det, forsåvidt.

 

Ingen grunn til panikk.

 

Siste avsnitt Jotun: Samme her. Forventer noe nytt blod til sommeren.

Endret av Plagueis
Lenke til kommentar

SAF går i det minste ut i dag og seier at han har pengar dersom han vil gå til innkjøp av spelarar. Han seier også at han er såpass nøgd med den troppen han har pr dags dato, at han ikkje ser nødvendigheita av forsterkningar i januar.

Det er vel gjerne enkelte som set spørsmål ved om SAF berre seier dette for å halde seg på godfot med eigarane eller noko sånt, men med tanke på at han krangla som ein ilder med dei forrige eigarane, så trur eg neppe han vil gjere det berre fordi det har kome inn nokre Yanks i klubben.

 

United have money to spend

Lenke til kommentar

Ja, men om kjøper har litt cash så kan lånet betales ned.

 

Ihvertfall det som høres mest logisk ut. Kjøper man noe, så "kjøper" man også gjelden. Arver du et hus, så arver du ikke bare huset, men også gjelden tilknyttet det.

 

Da har jeg fått en liten skyllebøtte fra mr. Plague personlig om at det jeg skrev var helt feil. :(

Endret av Points
Lenke til kommentar

Grunnet teknisk trøbbel med innloggingsdetaljer etter passordskifte, må jeg ty til min ”gamle” bruker inntil problemet fikses. Jeg er trådstarter i forkledning.

 

Speedfrog: Nei. La meg forenkle det så mye som overhode mulig:

 

1. Du er på butikken og skal kjøpe en brødrister til den nette sum av 100 nok.

2. Du tar opp lån på 30kr. Dette er ditt private lån, og har ingen tilknytning med Arne (se punkt 3)

3. Din bestekamerat Arne (banken) lar deg (RFL) låne 70kr, dersom du betaler renter i noen år, før du starter nedbetalingen av de 70 kronene.

 

Nå har du 100kr i hendene og kjøper brødristeren. 70% er banken sitt, 30% er dine penger (private lån regner man ikke med)

 

Ok? For å gjøre det lettest mulig å forstå, kommer det en milliardær til OT og kjøper 100% av klubben fra egen lomme.

 

Hva skjer da?

 

1. Måten lånene er foretatt på gjør at 70kr (+ renter underveis) kommer tilbake til banken og vips du er gjeldfri

2. de 30kr du selv har investert i klubben, får du rett i lomma, itillegg til evt avkastning. I uniteds tilfelle vil Glazer ha tjent mange mill pund.

 

Dersom verdien på brødristeren har steget til si 150kr, har Glazer tjent 50kr ekstra.

Endret av Sir Game
Lenke til kommentar

Lånet kan jo bare nå uante høyder hvis nye folk kjøper klubben for 13 milliarder. De må jo ha fått pengene fra en plass de også, og med mindre de er som araberne eller russeren og har pengene på bok så blir det jo gjeld.

 

Håpet er jo at en evt. kjøper har pengene selv, slik at eieren/eierne da i tilfelle eier klubben uten gjeld, slik at alt overskudd kan gå til drift/kjøp/fortjeneste til eier.

 

Det må eg innrømme at kunne vært greit, så hadde vi sluppet den store gjelden som henger over klubben uansett hvordan man snur og vender på flisa.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...