Gå til innhold

Bestilling - handleliste komplett


Lixxon

Anbefalte innlegg

Advarsel: Unnskyld meg og mitt skriftspråk.

 

Skrevet 01:00 4 Desember, det er dårlig norsk - er trøtt og skriver på bakgrunn av at jeg er irritert/oppgitt.

 

 

Hei, jeg er ganske irritert av kundebehandlingen fra komplett sin side.

 

Når jeg bestilte denne pc'n som det var mye snakk om som hadde det nye HD Radeon 5870 skjermkortet stod det på komplett at de hadde dette på lager.

Når jeg da bestilte fikk jeg en dokumentasjon, en pdf fil av komplett som viser oversiktlig hva som mangler og hva de har på lager.

Og jeg venter da på resterende varer som utifra den pdf fila de sendte var bare Windows 7 OS og DVD/RW reader.

Etter att disse datoene hadde kommet altså leveringen på Windows 7 og DVD/RW readeren så sendte jeg ny mail angående hva som skjedd.

Da fikk jeg informasjon om at at de nå bare manglet SKJERMKORT, Intel i7 prosessor og brenneren skrevet dato: 28:10:09.

Altså disse varene hadde de inne når jeg først bestilte pc'n 16 oktober.

Så jeg fikk beskjed bare om at de ikke hadde disse varene og de ga men en ny dato for den siste varen som skulle komme inn på lager som var skjermkortet 20 November.

Jeg venter til denne datoen. Fra nå av sluttet jeg å sende mail jeg ringte i steden noe som jeg angrer på nå.

Jeg ble nå fortalt at de ikke varen kommer 20 nov. så nå satt de datoen til 28 november.

Jeg tittet da innom komplett.no for å se om det stod noen ny dato for skjermkortet og det var nå blitt utsatt til langt ut i desember.

Jeg ringte opp på nytt og jeg snakket med noen fra service som sa de ville få inn 20-30 skjermkort 1 Desember som skulle bli utlevert til de som hadde bestilt først.

Jeg var nummer 2 på denne listen så jeg ble informert om at 1 av disse skjermkortene ville bli sendt til meg.

Jeg ringer på nytt 1 desember og spør hva som har skjedd. Jeg blir informert om å vente til 2 desember slik at de kunne pakke ut å finne ut om de hadde fått noe 1 desember.

jeg ringer da opp igjen dagen etter og spør da om hvorfor det fremdeles ikke er sendt noen levering til meg.

Og nå sier denne personen jeg snakker med at han ikke har hørt om disse kortene som skulle komme 1 desember( liten leveranse).

og sier at de vil få de inn når som helst, men de har nå satt datoen til januar på nyåret på nettet.

Denne "lille" leveransen av disse 20-30 skjermkortene som jeg ble informert om som skulle ankomme 1 desember viste de da ingenting om. Men han bekreftet at jeg var nr 2 i køen.

Jeg er 100 % ærlig og forteller sannheten om at jeg ble informert om dette fra en av deres service ansatte på komplett.

 

Utgangpunktet er da at de skulle sende alle mine varer når de hadde alle varene på lager.

Men utifra min ordre så står det jo klart den 16 oktober at det var et skjermkort på lager.

Men hva har skjedd med dette er det blitt solgt mens de venter på windows 7 OS og brenneren??

De må jo holde av bestillingen min ellers går de jo tom for en vare hele tiden og jeg vil måtte vente og håpe på flaks at alle varene er inne samtidig.

Hva er dette for noe. Jeg føler meg lurt som må vente så lenge. Hvilke rettigheter har jeg egentlig.

Jeg har jo brekreftelse på at de hadde skjermkort inne den 16 oktober.

Men det jeg mangler bekreftelse på er disse telefonene jeg oppringte komplett service om. Denne muntelige samtalen.

Det at de informerte meg om en levering 1 desember.Og nå når jeg ringer 1/2 desember og de ikke hørt noe om dette blir jeg så irritert.

Problemet ligger i det at jeg ikke har noen navn på de som hjalp meg i service.

Jeg følte meg så sikker på denne informasjonen og tenkte ikke over om å få en slags skriftelig mail eller lignende.

 

Hva slags rettigheter har jeg, hva kan jeg gjøre. Jeg hadde planer om å få denne mye tidligere og antakeligvis føre jul.

Slik det ser ut nå ser det ikke ut som jeg kommer til å få noen pc før på nyåret.

Utifra den pdf filen "kvitering på handlelista" kan jeg få gjort noe som helst? Har jeg krav om å få overlevert et slikt kort snarest mulig, koste hva det koste vil?

 

Eller er det rett og slett min undergang? Er det til slutt bare meg som må vente tolmodig på varen?

 

 

Skrevet 01:00 4 Desember, det er dårlig norsk - er trøtt og skriver på bakgrunn av at jeg er irritert/oppgitt.

 

Spør og grav om dere synes noe er uklar eller vil ha noen mer informasjon, som eventuelt har noe å si ved saken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første eg må spørre om er om maskinen faktisk er bestilt, har du fått ordrebekreftelse og er kjøpet betalt?

 

Dette virker veldig uproft av Komplett, men det er dessverre ikke uvanlig i dag at forventet leveringsdato fra leverandører(dvs leverandørene til Komplett) er missledende og litt vel optimistiske. Dette er uansett ingen unnskyldning på behandlingen fra Komplett.

 

Når det gjelder rettighetene dine så kommer det litt an på hva du forventer deg. Dersom dette skjermkortet er avgjørende for deg så er det lite du kan gjøre da Komplett ikke kan trylle. Om du kan ta et annet skjermkort i stede for så kan du snakke med Komplett og be de bytte ut kortet med et de har på lager som er tilsvarende eller bedre.

 

Alternativet er at du hever kjøpet, får pengene dine tilbake(om du har betalt) og handler et annet sted.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hev kjøpet, få igjen penger, bestill ny pc med enda bedre komponenter til lavere pris (dvs. du får mer for pengene nå enn du gjorde i oktober). Og sendt et konstruktivt, men krasst klagebrev til dem.

 

 

 

Case closed, fikk alle delene mine idag. Og jeg er føler at jeg har vært veldig tålmodig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...