*F* Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Dette problemet er ofte pga dårlig kontakt mellom disk og hovedkort. se se om SATA/IDE kabelen er løs. Om den er det press den på. Er den det ikke, press den på likevel slik at du sikrer deg at den er som den skal. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Du kan kan ut de diskene du ikke trenger og sjekke om problemet oppstår ved en test. Om det er en disk du må ha for å starte opp er det litt verre. Ikke umulig det kan være noe relatert til dårlige sektorer på disk heller. Er i tvil på om det vil hjelpe å eventuelt kjøre en checkdisk for å rette eventuelle feil. Men du kan prøve. Interrups tyder uansett på at det er en feil på maskinvaren. Og da er stort sett løsningen å erstatte den komponenten. Lenke til kommentar
BorN Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg kan nok ikke åpne PC-en så mye da jeg har en bærbar, men kanskje trådstarter finner ut av problemene ved å følge disse tipsene? Er i tvil på om det vil hjelpe å eventuelt kjøre en checkdisk for å rette eventuelle feil. Men du kan prøve. Da prøver jeg det. Er det mulig at feil formatering under Windows 7-installasjonen kan være problemet til eventuelle skadede sektorer? Jeg gjorde dette da jeg oppgraderte fra Vista til 7: Etter å ha tatt backup av harddisken, restarta jeg maskina og boota med Windows Upgrade-DVD-en. Jeg valgte Custom Install (eller hva det heter). Jeg fulgte veilederen og benyttet sjansen til å slette de to daværende partisjonene, og lagde en systempartisjon på 30GB og en annen på ca. 250GB. Jeg trykte deretter "format", og trykte neste. Nå begynte installasjonen, og jeg gikk fra PC-en. Lenke til kommentar
twister06 Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Skal sjekke tilkoplingene i morra. Brukte Tuneup utilities 2010 og fulgte så å si alle anbefalinger og hakkingen ser ut til å ha blitt bedre, men er fremdeles ikke borte. Mulig det var fordi Tuneup kjørte en checkdisc. Men igjen, skal sjekke tilkoplinger i morra. Lenke til kommentar
CQL Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Hei Problemet ditt kan høres ut som ssd stuttering. Det er et kjent problem med endel ssd'er har dette problemet pga liten iops. Se her under stuttering: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1085634 Søk også gjerne på ssd stuttering i din favoritt-søkemotor. Masse folk som opplever det samme. Denne artikelen hos anadtech forklarer en del: http://www.anandtech.com/storage/showdoc.a...i=3531&p=17 Jeg har linket rett til avsnittet som omhandler ditt problem, men det kan være verdt å lese hele artikkelen. Om det kun er i firefox du opplever dette, ta en kikk her: http://www.dinside.no/821117/hakker-youtube-i-firefox Lenke til kommentar
huron Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Hei jeg har samme problemet med Acer bærbar 5737z. Clean install. Brukes kun til surfing og enkel video redigering. Fint om noen finner ut av dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå