Knuty Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Hei, enkelt og greit, eksisterer det skikkelige teleobjektiver fra Zeiss? Ser stadig vekk vanlige brennvidder som 28mm, 35mm, 50mm, 85mm. Forøvrig elsker jeg utseendet på disse, byggekvaliteten er rålekker.. Optisk kvalitet er vel heller ikke akkurat noe å klage på.. Finnes det objektiver fra Zeiss med betydelig lengre brennvidde enn dette? Hvis ikke, hvorfor ikke? Har ingen intensjoner (eller lommebok) til å anskaffe noe sånt hvis det finnes, bare nysgjerrighet. Endret 3. desember 2009 av Knuty Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Er Zeiss Apo Sonnar T* 1700 mm F4 stor nok for deg? ; ) Lenke til kommentar
Cax Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Er Zeiss Apo Sonnar T* 1700 mm F4 stor nok for deg? ; ) I tilfelle det er litt stort, eller du ikke bruker Hasselblad, så er det ingenting mellom 1700/4 og 85/1.4 utover en 100/2 Makro som jeg kan se. Jeg tipper det er mindre aktuelt med manuell fokus for kundene på lange objektiver, og at det kanskje er vanskeligere å selge seg inn der. Om du vil ha kostbar teleoptikk, så se til Leica R og nye S. Jeg synes S er spennende, det er det andre nye rent digitale formatet etter 4/3, men det er jo oljesjeikpris på alt sammen. Dette er til R, men jeg tør ikke tenke på hva det har kostet: http://en.leica-camera.com/photography/r_s...enses/3808.html Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Er vel en del Contax Zeiss-teleobjektiver som vistnok er krem også. Kan vist få de konvertert til Canon med autofocus og greier. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) 135mm f1.8 fungerer ganske bra Endret 4. desember 2009 av Inc Lenke til kommentar
arela Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Det har gått rykter om 135mm (håper på noe ala det som finnes til Sony) og en 180mm Makro. Når og om disse kommer, si det. Zeiss har vel fullt opp med å produsere de nye cpu utgavene, kanskje? Lenke til kommentar
Cax Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 (endret) Det har gått rykter om 135mm (håper på noe ala det som finnes til Sony) og en 180mm Makro. Når og om disse kommer, si det.Zeiss har vel fullt opp med å produsere de nye cpu utgavene, kanskje? Hvis det først er Zeiss som har konstruert 135/1.8, og de står inne for den, og det gjør de jo helt sikkert, så burde det være gode muligheter for at de selv kan produsere et objektiv med den samme konstruksjonen for de andre fatningene med manuell fokus. 135/1.8 hadde vært fin på a850, men det er jo ikke akkurat gratis. Det rare er at Sony tar nesten like mye penger for sin versjon av gamle Minolta 135/2.8. Virker rart. Edit: når jeg ser hvor sprøtt 135/2.8 er, så skjønner jeg at det ikke er så billig. Edit 2: Offtopic, men for et fantastisk artig objektiv det er Endret 5. desember 2009 av Cax Lenke til kommentar
arela Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Bad link Nå er zf.2 objektivene (untatt 25mm) i butikkhyllene. Kun et par hundre dollar dyrere enn 1. generasjon. Lenke til kommentar
flory Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 har denne tassen selv, og er meget fornøyd. Carl Zeiss Pentacon 300mm/f4 har også lillebroren på 200mm/f4 billige er de og på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå