Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spill går normalt, sakte, normalt, sakte, irriterende!

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er ny her, og jeg er passe ny i pc ting men jeg kan litt.

Jeg har ett problem med spill på pcen min.

PC Spesifikasjoner:

Laptop, Acer Aspire 5920g

Windows Vista Home Premium 32 bits

GeForce 8600m GT 512MB (mitt gamle var 8600m gs 256mb, måtte bytte siden det gamle døde)

Intel Core 2 Duo T5550 1,83 Ghz

3GB DDR2 Ram

Problem:

Når jeg spiller, etter en stund, begyner spillet å gå sakte i et eller to sekund, så går det normalt i to sekund, så gar det sakte igjen osv.

På skytespill slik som Call of Duty 4 Modern Warfare ser det ut som om man halter, men egentlig er det noe rart.

Det er ikke noe problem med bilde frekvensen, men sannsynelig prosessoren. Den er for svak for grafikk kortet?

Ellers når dette ikke skjer går det glatt som pã konsoll, men etter 10-20+ minutt skjer det.

Dette probleme har merket seg på Crysis, The Elder Scrolls IV og Call Of Duty 4 Modern Wardare, ikke enda på Half Life 2.

Disse er jo krevende spill, men jeg er irritert nok fra før til å først løse et problem med grafikk kortet til og så et problem med stabiliteten mellom GPUen og CPUen. Er det noe jeg kan gjøre for å stoppe dette? Overklokke? Redusere grafikk instillinger? Eller må jeg kjøpe ny pc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå spiller ikke jeg på laptop så her kan noen andre svare.

Er ledningen i samt strøminnstillinger satt til performance? Ikke strømsparer.

Har du nyeste driver til skjermkortet?

Samt Oppdateringer/antivirus-scan / Defrag/ indeksering er av når du spiller.

Endret av War
Lenke til kommentar

hadde et lignende problem på en av mine gamle pc'er. tror det var en 500 MhZ som jeg spilte cs på.

det jeg gjorde var å avslutte explorer prosessen fra oppgavebehandling, for så å starte spillet i sistnevnte program, og da gikk det mye bedre :p

edit: fryktelig irriterende, og ikke anbefalt som en permanent løsning =D

Endret av marius_367
Lenke til kommentar

Jeg skal sjekke strømplanen, kan kanskje være problemet for pcen er nyformatert så kanskje...

Jeg har nyeste driver til skjermtkortet, men ikke til prosessoren... Hvet egentlig ikke om det finnes men det gjør det sikkert, kan noen gi meg linken til Intel sin nettside hvor jeg kan laste ned driveren til Intel Core 2 Duo T5550 1,83 Ghz.

Jeg visste når jeg kjøpte den, at bærnar er ikke noe serlig til spill pc, men jeg må vente helt til august til jeg kan kjøpe en stasjonær.

Jeg skal også prøve å sette ned grafikken.

Jeg har en viss anelse om at cacheen fylles opp av GPUen og så er CPUen for treg til å tømme den med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...