Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Savner friheten ved å være singel

Gjest Guest_anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_anonym_*

Hei jeg er en gutt på 18 år som er sammen med ei på 17, denne tråden vet jeg egentli ikke helt hvordan jeg skal beskrive, men vi får prøve. Jeg er veeeldig glad i hu jeg er sammen med men alikevell så føler jeg at nå som jeg har blitt 18 så har jeg lyst og nyte ungdomstiden skikkelig, men er så skikkeli glad i henne at jeg ikke vill gi slipp på henne men alikevell så vill jeg gi slipp på henne og sette henne på pause viss dere fatter, at jeg kan hente henne om 2-5 måner, har vært sammen med denne jenta her i 2 år og jeg føler at jeg går glipp av ungdomstiden ... er det normalt å føle sånt og hva mener dere er smart ? :) Sorry viss det blir litt rotete , blir litt rotet når du ikke vet helt hvordan du skal forklare det :s

Endret av Alastor
Endret emnefelt til noe beskrivende for tråden.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan ikke bare sette dama på vent noen måneder. iallefall ikke hvis du eier samvittighet :p

hva mener du at du går glipp av da? er jo et evig stress å være singel! joda, man er friere og kan gå på damejakt, feste så mye man vil og i det hele tatt gjøre hva man vil, når man vil.

men har du en du elsker, med trykk på ordet elsker, er dette iallefall for min del mye mer givende enn å være alene. kan jo leve ungdomstida til fulle selv om man har dame?

ps: emnet "stresset ! hjelp" er forferdelig dårlig, da det er meget lite beskrivende. skift heller til noe sånt som "singel eller i fast forhold, that is the question" :p

Endret av marius_367
Lenke til kommentar

savner bare friheten til og gjøre det jeg vill og slippe og forklare alt jeg gjør :p som foreksempel bare ta en tur ut me gutta på byen og se hvor kvelden ender, uten og måtte forklare en hel del dagen etterpå.. men vet at det ikke er slik jeg vill ha det i lengden, vill bare ha det slik en periode for og føle friheten med å være singel igjen..

Lenke til kommentar
jaja. gjør du det slutt med dama, kan du jo ikke regne med at hun står med armene rettet mot deg klar for å ta deg tilbake etterpå.

hadde nok ikke gjort det selv iallefall :p

Du må være den største av alle egoister. Håper dama di finner en annen gutt som er gald i henne og verdsetter henne. Snakker om å sette seg selv i førersete.....

Lenke til kommentar

Som noen så fint før meg har skrevet:

Forslag nr. 1: Grow up.

Hvis forslag nr. 1 ikke lar seg gjennomføre: Innse at du ikke er ansvarlig nok til å kunne være i et forhold. Utifra det lille jeg har lest fra deg virker det ikke som om du setter pris på henne og å være i et forhold. Jadda, jadda, jeg kan se at du skriver du er "veeeldig glad i hu", men hva du sier og hva du føler innerst inne er ikke alltid (heller sjeldent?) det samme.

Du har to valg:

1. Dropp dama di

2. Dropp dama di, not

Egentlig har du ikke kommet med nok informasjon her for at noen skal kunne avgjøre på noen slags måte om du brude velge det ene eller det andre. Bortsett fra det snikende følelsen jeg får av at du er ganske uansvarlig av deg og at du bør basert på dette gjøre det slutt.

[jeg har lyst å kunne] ta en tur ut me gutta på byen og se hvor kvelden ender, uten og måtte forklare en hel del dagen etterpå [til kjæresten]

:thumbdown:

Endret av StianGH
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Forbanna_*
Hei jeg er en gutt på 18 år som er sammen med ei på 17, denne tråden vet jeg egentli ikke helt hvordan jeg skal beskrive, men vi får prøve. Jeg er veeeldig glad i hu jeg er sammen med men alikevell så føler jeg at nå som jeg har blitt 18 så har jeg lyst og nyte ungdomstiden skikkelig, men er så skikkeli glad i henne at jeg ikke vill gi slipp på henne men alikevell så vill jeg gi slipp på henne og sette henne på pause viss dere fatter, at jeg kan hente henne om 2-5 måner, har vært sammen med denne jenta her i 2 år og jeg føler at jeg går glipp av ungdomstiden ... er det normalt å føle sånt og hva mener dere er smart ? :) Sorry viss det blir litt rotete , blir litt rotet når du ikke vet helt hvordan du skal forklare det :s

Blir noe forbanna når jeg leser slike innlegg. Skulle du ikke heller prøve å skrive en bok for ungdom?

Forundret over at slike innlegg får så pass mye respons

Lenke til kommentar
savner bare friheten til og gjøre det jeg vill og slippe og forklare alt jeg gjør :p som foreksempel bare ta en tur ut me gutta på byen og se hvor kvelden ender, uten og måtte forklare en hel del dagen etterpå.. men vet at det ikke er slik jeg vill ha det i lengden, vill bare ha det slik en periode for og føle friheten med å være singel igjen..

Beklager å måtte si det, men da er det ikke "forholds"-livet generelt det er noe problem med, men med forholdet ditt. Du skal faktisk kunne være i et forhold og gjøre ting, ja faktisk en guttetur på byen også, uten å måtte forklare alt til kjæresten din. Dere er glade i hverandre og burde dermed ha tillitt til hverandre.

Det problemet her i forholdet ditt er et problem i mange forhold. Mangelen på tillit fører til nettopp slike problemstillinger som du har. Jeg vil anta at hvis du kunne ta en guttetur på byen og ikke føle at kjæresten din holdt deg igjen, for så å kun møte det ene spørsmålet "hadde du det gøy?" dagen derpå, ville du ikke ha vurdert situasjonen like sterkt som nå. I så fall kan det være av den enkle grunn at du føler at kjæresten din holder deg igjen, at du mister friheten din. Men et forhold skal ikke bety tap av frihet. Du skal kunne gjøre akuratt hva du vil innenfor deres sammensatte grenser og burde dermed ha tillit til at den andre personen holder seg innenfor.

En stor grunn til at folk graver etter informasjon og holder igjen er for å forhindre utroskap. Men i stedet burde man forebygge. Ved å sette avgrensinger som du muligens merker at du får av kjæresten din så skaper dem en lyst til å bryte seg fri. Rules are made to be broken. Mistillit og avgrensinger kan altså føre til utroskap, selv om intensjonen er å forhindre det.

Men så kan du også snu det her og se på deg selv. Blir kjæresten din utspurt etter en jentekveld på byen? Må kjæresten din forklare alt hun gjør?

Til slutt vil jeg bare avslutte med at det er helt normalt å savne singellivet når man er i et forhold, og forhold-livet når man er singel. Gresset er alltid grønner på den andre siden!

Lenke til kommentar
jaja. gjør du det slutt med dama, kan du jo ikke regne med at hun står med armene rettet mot deg klar for å ta deg tilbake etterpå.

hadde nok ikke gjort det selv iallefall :p

Du må være den største av alle egoister. Håper dama di finner en annen gutt som er gald i henne og verdsetter henne. Snakker om å sette seg selv i førersete.....

hæææ? du synes JEG er egoistisk? DU som planlegger å sette dama på vent bare fordi du savner singel livet med de fordelene det har.

Lenke til kommentar

ouch mye hard respons her ja .. det med at jeg skal vokse opp er ikke noe du kan si utifra dette her, er faktisk ganske voksen av meg, det er bare det at jeg er nysjerig på singellivet og skulle ønsket jeg kunne fått utforsket litt mer enn det jeg har gjort, men alikevell så veit jeg at dette er ei dame jeg kan komme langt med , og ikke vill slippe hun for og utforske litt mer siden jeg veit at jeg kommer til og angre grenselaust når jeg finner ut at jeg vill ha henne tilbake igjen. Det iriterer bare å tenke på hvordan det måtte være og bare være fri igjen, er det ingen som føler at det hadde vært kjekt og bare kunne vært singel i 1 månde bare for og kose seg og bare ha seg selv å tenke på ? men som ikke vill at det skal være sånt fast ?

Lenke til kommentar

Så mye negative svar. Hva er så galt med å sette deg selv først for en gangs skyld? Følg din egen magefølelse. Jeg ville først pratet med henne om det. Si at du skulle ønske deg mer frihet. Kan godt hende hun har forståelse for det og løsner litt på "grepet". Hvis ikke så får du velge hva som er viktigst, henne eller denne friheten.

Jeg vet ikke om dere bor sammen ennå, men hvis ikke er jeg ganske sikker på at dere snart flytter sammen og da blir det ikke bedre akkurat. Jeg ville tatt et valg før du evt er i den situasjonen.

Lenke til kommentar
ouch mye hard respons her ja .. det med at jeg skal vokse opp er ikke noe du kan si utifra dette her, er faktisk ganske voksen av meg, det er bare det at jeg er nysjerig på singellivet og skulle ønsket jeg kunne fått utforsket litt mer enn det jeg har gjort, men alikevell så veit jeg at dette er ei dame jeg kan komme langt med , og ikke vill slippe hun for og utforske litt mer siden jeg veit at jeg kommer til og angre grenselaust når jeg finner ut at jeg vill ha henne tilbake igjen. Det iriterer bare å tenke på hvordan det måtte være og bare være fri igjen, er det ingen som føler at det hadde vært kjekt og bare kunne vært singel i 1 månde bare for og kose seg og bare ha seg selv å tenke på ? men som ikke vill at det skal være sånt fast ?

Noen sa engang noe sånt som *jeg er sterkt uenig i hva du mener, men vil kjempe med livet som innsats for din rett til å mene det*

Endret av marius_367
Lenke til kommentar

Jeg forstår at denne siden heter diskusjon.no og det impliserer at man skal diskutere, men når poster blir skrevet som rene spørsmål, spørsmål man ikke har noe grunnlag for å svare på eller der trådstarter egentlig svarer selv da blir jeg ganske vrang av meg. Kanskje du skulle skrevet om posten din og først i posten skrive

"er det ingen som føler at det hadde vært kjekt og bare kunne vært singel i 1 månde bare for og kose seg og bare ha seg selv å tenke på ? "

og deretter fortelle din historie? Tror posten din hadde blitt tatt mye bedre i mot i tilfellet.

@thesinner:

Det som er galt med å sette seg selv først er at dette er noe man ikke gjør i et forhold (ta den med en klype salt). Kompromisser, kommunikasjon, tillit. Sier ikke at mr. TS skal nektes turer på by'n, men måten det ble fremstillt på virket for meg som totalt uansvarlig ovenfor forholdet han selv har valgt.

Lenke til kommentar
Det som er galt med å sette seg selv først er at dette er noe man ikke gjør i et forhold (ta den med en klype salt). Kompromisser, kommunikasjon, tillit. Sier ikke at mr. TS skal nektes turer på by'n, men måten det ble fremstillt på virket for meg som totalt uansvarlig ovenfor forholdet han selv har valgt.
Det er selvfølgelig helt urealistisk å gjøre som trådstarter drømmer om, ta en liten pause og leve singellivet og SÅ få jenta tilbake igjen. Det er helt respektløst overfor henne å foreslå noe sånt seriøst. Han må først prate med henne om hva han føler og så ta et valg om ikke det hjelper. Jeg har vært i akkurat samme situasjonen selv og kjenner meg hvertfall veldig igjen i hva han snakker om. Ble lei av å være en sofagris og tøffel med mindre og mindre sosial omgangskrets. Har det mye bedre nå selv om jeg såklart var og faktisk fortsatt er veldig glad i jenta. Man kan ikke få i både pose og sekk.
Lenke til kommentar

Jeg hadde det litt på samme måte. Eller, da jeg var 17 hadde jeg vært sammen med en fyr i 2,5 år. Han var kjempebra han, men følte jeg "gikk glipp av" mye morro fordi jeg hadde så mye forpliktelser med han.

Lang historie kort: Jeg slo opp. Det var, naturlig nok, ganske kjipt, men hurramegrundt så mye gøy jeg hadde det etterpå!

Når man er såpass ung er det faktisk ganske tidlig å forplikte seg, og når man har vært sammen i 2 år allerede.. Vel, jeg sier ikke at alle forhold er doomed fordi man er ung, men det er mye rundt svingen du ikke ser. Om du er i et forhold som ikke er som du helt hadde håpet, syntes jeg ikke man skal gjøre noe som ikke faller seg naturlig. Du er ung, ha det gøy. Skjønner at du er glad i dama, men siden du ikke vil legge sjela di i dette her - så er det nok ikke "the one" uansett.

Man kan ha dame/type og fortsatt ha det like gøy, men da må den du er sammen med ha samme innstillinga.

Lenke til kommentar

bare for folk som mener jeg virker respektløs ovenfor kjæresten så vill jeg bare informere at jeg respekterer kjæresten min litt vell for mye. Jeg gjør alt hun vill og forandret livsstilen min for hennes skyld, og droppet mange av vennene jeg hadde før forholdet pga at det ikke var den type folk hun likte og være rundt, så har forandret ganske mye med meg selv bare for at hun skal ha det bra ..

Lenke til kommentar

Tror det var noe feilquoting der, marius_367.

Til TS, så har du vel egentlig fått litt svar allerede, men jeg kan vel komme med mitt syn også. Du kan ikke bare sette ei jente på "vent" sånn uten videre. Pauser i forhold lykkes ekstremt sjeldent! Ja, faktisk så har jeg aldri hørt om et eneste tilfelle hvor noen har tatt en "pause" for så å bli sammen igjen. Så du burde tenke nøye igjennom dette hvis du ønsker å sette forholdet til side i noen måneder.

Men jeg lurer også litt på forholdet deres når du sier at du savner singellivet. Ja, klart vi gutta savner å kunne sitte oppe til langt på natt å game uten å bli avbrutt av spørsmål som "spiller du det teite spillet igjen?" og "er det spillet viktigere enn meg eller?", og at vi kan la dasslokket stå oppe og drikke rett fra melkekartongen for eksempel. Det er alt sammen herlig, og det samme er en kveld med gutta. Men i et forhold skal du ha anledning til å ha sånne kvelder med gutta, og hvis du føler deg kvalt så er kanskje ikke forholdet slik det burde være.

Generelt pleier jeg ikke å foreslå eller si hva andre burde gjøre i slike situasjoner, da det er kun de selv som vet nøyaktig hva de vil og føler, men dette er heller ment som et innspill. Som sagt, så fins det overhodet ingen garantier for at dere vil bli sammen igjen etter en pause, og du må tenke nøye gjennom om du er villig til å ta den risikoen.

Det er deilig å leve ungkarsliv, men det er enda deiligere å være i forhold egentlig, så lenge det er bra. Jeg er singel, og når jeg søler melk på gulvet tørker jeg det bare opp med sokken min, og jeg kan fise når og hvor jeg vil, men akk som jeg savner det å ha ei jente. (Jeg er på din alder forresten). Din situasjon er riktignok annerledes, men du må bare følge dine egne følelser.

Nå er det sent tho, så får ta å legge meg og breie meg utover hele senga som jeg har helt for meg selv fordi jeg er singel. :p Deilig det og, menmen.

Lenke til kommentar

En annen formening rundt situasjonen er at hvis man føler seg innesperret ved en alder av 17, hvordan vil man føle seg i en alder av 35? Det er bedre å miste sitt "livs kjærlighet" i en alder av 17 enn en alder av 35.*

Man kan oppleve ungdomstiden like fint ved å ha et forhold. Det eneste man går glipp av er å pule rundt. (Så lenge man holder seg trofast) Så hvis målet ditt er å ha masse sex i ungdomstiden, da er nok et forhold feil sted å befinne seg i.

Du kan prøve å foreslå et åpent forhold hvis det er noe slik du ønsker. Men vær ganske så obs på at forholdet muligens ikke vil fortsette som normalt igjen hvis du plutselig finner ut at det er en dum idé.

*35 fordi unge meg antar at det er alderen man møter på midtlivskrise...

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar
bare for folk som mener jeg virker respektløs ovenfor kjæresten så vill jeg bare informere at jeg respekterer kjæresten min litt vell for mye. Jeg gjør alt hun vill og forandret livsstilen min for hennes skyld, og droppet mange av vennene jeg hadde før forholdet pga at det ikke var den type folk hun likte og være rundt, så har forandret ganske mye med meg selv bare for at hun skal ha det bra ..

I så fall trekker jeg tilbake å kalle deg uansvarlig i forholdet, og spytter det rett ut igjen men sier heller at du er uansvarlig ovenfor deg selv :tease: (haha, er bergenser, der det kommer fra - faens kverullant). Næmmen fra spøk til revolver: Da synes jeg du allerede har fått to gode svar av Touchdown og Goldshoten som handler om dette.

Lenke til kommentar
Tror det var noe feilquoting der, marius_367.

Til TS, så har du vel egentlig fått litt svar allerede, men jeg kan vel komme med mitt syn også. Du kan ikke bare sette ei jente på "vent" sånn uten videre. Pauser i forhold lykkes ekstremt sjeldent! Ja, faktisk så har jeg aldri hørt om et eneste tilfelle hvor noen har tatt en "pause" for så å bli sammen igjen. Så du burde tenke nøye igjennom dette hvis du ønsker å sette forholdet til side i noen måneder.

Men jeg lurer også litt på forholdet deres når du sier at du savner singellivet. Ja, klart vi gutta savner å kunne sitte oppe til langt på natt å game uten å bli avbrutt av spørsmål som "spiller du det teite spillet igjen?" og "er det spillet viktigere enn meg eller?", og at vi kan la dasslokket stå oppe og drikke rett fra melkekartongen for eksempel. Det er alt sammen herlig, og det samme er en kveld med gutta. Men i et forhold skal du ha anledning til å ha sånne kvelder med gutta, og hvis du føler deg kvalt så er kanskje ikke forholdet slik det burde være.

Generelt pleier jeg ikke å foreslå eller si hva andre burde gjøre i slike situasjoner, da det er kun de selv som vet nøyaktig hva de vil og føler, men dette er heller ment som et innspill. Som sagt, så fins det overhodet ingen garantier for at dere vil bli sammen igjen etter en pause, og du må tenke nøye gjennom om du er villig til å ta den risikoen.

Det er deilig å leve ungkarsliv, men det er enda deiligere å være i forhold egentlig, så lenge det er bra. Jeg er singel, og når jeg søler melk på gulvet tørker jeg det bare opp med sokken min, og jeg kan fise når og hvor jeg vil, men akk som jeg savner det å ha ei jente. (Jeg er på din alder forresten). Din situasjon er riktignok annerledes, men du må bare følge dine egne følelser.

Nå er det sent tho, så får ta å legge meg og breie meg utover hele senga som jeg har helt for meg selv fordi jeg er singel. :p Deilig det og, menmen.

har ingen behov for å springe rundt og pule alt og alle, synes hele gleden i sex forsvinner viss du puler fult av folk du egentli ikke har et forhold til, greit med et fåtall men det er ikke noe jeg kunne valgt og dropt forholdet for :) hadde jeg følt et behov for det så hadde jeg nok antagligvis ikke vært i et forhold i alderen av 18 ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...