Gå til innhold

[Nedlagt]


Anbefalte innlegg

Tja, skeptisk :p

Hva inneholder den? Alle smakene de har eller?

 

Fant ut at det er ei jeg kjenner som har prozyme med jordbærsmak, så skulle få litt av henne som jeg kunne teste ut.

Edit: Fant det ut: Mikspakke ProZyme 3kg består av både jordbær, sjokolade, banan og vanilje!

 

Veit ikke hvor keen jeg er på vanilje og banan egentlig, med mindre noe av det absolut er verdt å prøve.. Litt skeptisk til smaker på proteinshaker, da det ikke akkurat er milkshake, og kan være litt ekle smaker på ting.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får se hvordan jordbær er i morra da, hvis hun husker og ta det med til meg. Trenger litt variasjon fra sjokoladen, så jeg kan få den følelsen av å savne sjokko.

 

Tror jeg går for enten sjokolade eller jordbær, evt begge. Dropper den mixpakka.

 

Hadde tenkt å kjøpe MyoProtein denne gangen, men så kom dette fantastiske tilbudet i veien for meg :( Forige gang så var det x-life sitt tilbud som kom i veien for å kjøpe MyoProtein. Lurer på hva som kommer neste gang...

Lenke til kommentar

UKE2: Dag 1

 

Knebøy:

44

48

50

54

58

 

Benkpress:

44

48

50

54

58

 

Roing:

36

40

42

44

48

 

 

Kommentar:

Tok skikkelig dype knebøy i forhold til hva jeg vanligvis klarer, i dag. Det var tungt.

Resten av økta gikk bra.

 

Kjenner det skikkelig i korsryggen nå :(. Er det normalt etter knebøy+foroverbøyd roing? Er jo ganske uvant treningsmengde for korsryggen min..

 

Fikk forresten smakt prozyme jordbær i dag. Den var ganske ålreit. Tenker jeg kliner til med en sjoko og en jordbær derfra. :thumbup:

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Kjenner det greit når jeg bøyer meg litt fremover!

 

Vurderer å teste litt til. Kanskje jeg bare må bli litt vant til treningsmengden. Går det til helvete neste uke, så bytter jeg til roing med bryststøtte.

 

Hvordan fungerer egentlig roing med brysstøtte? Er det sittende roing eller? Vi har en maskin på senteret her med bryststøtte, hvor du begynner litt høyt og drar til deg og nedover. Så man begynner med armene høyt og ender med armene nede ved hofta. Er dette et alternativ? En kompis av meg har hvertfall fått syke lats av å trene med den. Selv om roing trener mest tykkelsen på ryggen?

Lenke til kommentar

Roing med bryststøtte:

 

http://www.weightliftingdiscussion.com/chestsupport1.jpg

 

Digger denne! Kan også gjøres med stang eller hantler liggende på benk.

 

Det kompisen din gjør høres ut som en High row fra Hammer Strength eller et lignende apparat. Funker den, så er det bra, uansett hva teorien sier ;) Det er jo heller ikke slik at lats er komplett ute av bildet i roøvelser heller da :)

Lenke til kommentar

UKE2: Dag 2

 

Var på "Åpen uke - tren gratis" på et annet treningssenter i dag. De hadde selvfølgelig 1,25 kg og 2,5 kg så da ble det brukt.

Knebøy -20 %

37,5

40

42,5

45

47,5

 

Markløft:

47,5

50

52,5

55

60

 

Skulderpress:

20

25

27,5

27,5

30

 

Nedtrekk:

50

50

55

60

65

 

 

Kommentar:

Følte jeg hadde mye energi i dag! :D Kjente ikke noe til vondt i korsryggen når jeg trente heller. Bra økt.

 

Tok et par sett på biceps til slutt også. 10 x 30kg (EZ-stang). Testa 5RM på biceps også for morroskyld. Den var på 5x 40 kg.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

UKE2: Dag 3

 

Treninga i dag var dårlig. Hvorfor det? Fordi vi hadde styrketrening i gymmen. Hva var dårlig? Vi trena på et treningsstudio i idrettshallen (hvor vi har gym). Hvorfor var det dårlig? DE HAR IKKE KNEBØYSTATIV eller løs-stang annet enn på benken. Det vil si: smithmaskin! Så jeg måtte altså ta knebøy i smithmaskin. Nedtur! Roinga måtte jeg ta på en maskin, siden smithmaskina var elendig, og jeg ikke kunne ta stanga langt nok ned. Benkpressen måtte utføres på en relativt dårlig og skeiv benk. :nei:

 

Knebøy:

50

55

57,5

57,5

60

 

Benkpress:

50

52,5

55

57,5

60

 

Roing: ca. Teit maskin..

40

44

46

48

50

 

-----------------------------------------

 

I dag fikk jeg også:

- 1 stk ProZyme sjoko

- 1 stk Prozyme jordbær

- 1 stk Fettklype

fra Tn.no :)

 

------------------------------------------

Problem!?

Jeg har hatt for stor progresjon!

 

Jeg fant ut at jeg trena med min målte 5RM i dag! Det er bare siste dag i UKE2! Det er ikke meninga å trene med 5 RM enda!?

Skal jeg bare fortsette til jeg stagnerer (snart) eller hva?

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Med den progresjonen, som ikke er unormal er det vanlig å sette rekorder i uke 3 og 4, da går du bare ned til 3 rep på de øvelsene som det stopper opp i og drar det hele ut i 6 uker.

Da får du trent styrke også.

 

Metode 2 er å kutte for eks 15% og bare fortsette der man er.

Endret av War
Lenke til kommentar

Da kjører jeg til jeg stagnerer, og går over til 5x3 til uke 6 - deloader og starter på nytt ;)

 

Ang. smithmaskin; er det ikke mye lettere å trene med den kontra frivekter? I så fall må jeg kanskje trekke fra et par kg der. Lurt å begynne på 62 kg til uka (2 kg økning) eller kjøre samme vekt som nå?

Lenke til kommentar

Jeg hadde planer om å deffe til våren. Rundt begynnelsen av mai ca. Kanskje litt før.

 

Får bruke fettklypa aktivt fremover.

 

Merka at jeg la på meg en del fett i siste del av treningsperioden min før jul. Litt trangere bukser og sånt, hehe :!:

 

Må nok gå litt ned mot sommeren før jeg går opp igjen etter sommeren.

 

Edit: Blir vanskelig å gjennomføre H&F-C for meg.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...