Gå til innhold

[Nedlagt]

Anbefalte innlegg

Da var jeg endelig tilbake igjen!

Russetid med påfølgende obligatorisk sjukdom + eksamenstid og jobbing har gjort at trening har blitt nedprioritert. Nå har jeg imidlertid mere fritid og anser meg selv som frisk nok til å trene :)

UKE 1

Dag1:

Knebøy:

8 x 40

5 x 50

5 x 60

5 x 64 @ 8

5 x 70 @ 9-10

10 x 54

Benk:

8 x 40

5 x 50

5 x 60

5 x 64

5 x 68 @ 8

5 x 70 @ 9-10

12 x 54

Stående stang-roing:

8 x 40

5 x 50

5 x 60

5 x 64

5 x 70 @ 9

Triceps:

Surra litt rundt og prøvde litt forskjellige nye øvelser..

Bicepscurl, manualer:

11 kg

14+3+3+3

Kommentar:

Deilig å komme i gang igjen, og få brukt kroppen litt. Har følt meg rimelig råtten i det siste, så det var på høy tid å komme igang igjen.

Det var visst den store 70-dagen i dag. Var redd jeg skulle dette enda lavere på vektene, så blei litt letta når jeg klarte 70 kg i alle øvelsene. Men det føltes veldig tungt, tyngre enn det pleide :p

Ellers så prøver jeg å finne en ny og god triceps-øvelse, ettersom jeg kjenner det for godt i muskelfestene i brystet på dips når jeg bruker stativet der jeg trener, som er alt for bredt i mine øyne. JM-press er heller ikke helt optimalt for meg, da jeg kjenner det for godt i albuene. Noen som har forslag til en øvelse som aktiverer alle tricepshodene?

Veit om en som kommer til å være stiv og støl i morra.. :ermm:

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yea, dipsstativet på senteret. Har kjørt dips en periode før, men det førte til at jeg fikk vondt i muskelfestene i brystet. Tok derfor en lang pause fra dips i håp om å bli kvitt dette. Blei borte, så prøvde meg på dips igjen, og da kjente jeg det litt på samme sted etterhvert.

Øvelsen du viser til har veldig like bevegelser som JM-/triceps-press, så tror ikke den vil være noe bedre for albuene mine.

edit: så nå at jeg hadde glemt å skrive at det var dips jeg tenkte på når jeg snakka om stativet :p

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Yea, dipsstativet på senteret. Har kjørt dips en periode før, men det førte til at jeg fikk vondt i muskelfestene i brystet. Tok derfor en lang pause fra dips i håp om å bli kvitt dette. Blei borte, så prøvde meg på dips igjen, og da kjente jeg det litt på samme sted etterhvert.

Øvelsen du viser til har veldig like bevegelser som JM-/triceps-press, så tror ikke den vil være noe bedre for albuene mine.

Bra logg!

Angående dips: Det jeg har gjort noen ganger er å bruke knebøy-racket til å ta dips i. Her jeg trener har vi et gammelt rack ala dette. Det jeg gjør er å stille det i perfekt bredde, for så å ta dips mellom to håndtak perfekt til å ta dips i. Da får jeg ikke vondt i bryst eller skuldre, noe jeg får i apparatet fordi det er for bredt grep for meg der. Dere har kanskje ikke et slikt rack og det er kanskje ikke løsningen for deg, men det hjalp i hvert fall for meg :)

Lenke til kommentar

Dips mellom benker eller annet?

Uansett, JM press bøyer albuen så langt det går før man presser, noe jeg selv synes er ømt. Føler ikke jeg gjør det samme med de øvelsene jeg lenket til. Kanskje ikke samme aktiveringen av fibre, men gjør ikke vondt i hvert fall.

Lenke til kommentar

Har ikke justerbart rack der jeg trener desverre. Prøvde meg på dips mellom to benker i dag, men det blei veldig vinlgete da hele ryggen på benken begynnte å riste mens jeg holdt på.

Brukte denne for litt siden, men begynnte å kjenne det i albuene når jeg kom opp litt på vektene:

Vi har dog en dips/pushdown maskin som jeg skal se om jeg kan bruke. Har prøvd den før, og da gikk det veldig utover skuldrene. Kanskje jeg bare kan justere sittestillinga litt så det funker.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Dips mellom benker eller annet?

Det er litt vanskelig å forklare, men om du ser øverst ser øverst på dette bildet på venstre og høyre side ser du at det er to svarte håndtak som stikker vannrett ut. I tillegg kan du justere racket til passe lengde mellom håndtakene, noe som gjør den gunstig til å ta dips på.

Lenke til kommentar

Dagens kosthold har sett slik ut, i grove trekk:

- Før trening: 10g Bcaa

- Etter trening: 40g proteinpulver, 1 eple

- M1 (Rett etter jeg kom fra trening) Havregryn (ca70-100g) med melk, toppa med litt CC (ca 75g), sukkerfritt syltetøy, kanel og litt valnøtter.

- M2: To bokser tunfisk og en god del fullkornspasta.

- M3: To skiver ingers rugbrød med ost og masse skinke, banansplitt-proteingrøt (pulver med sjokoladesmak+litt med banansmak), omlag 60-70g pulver, to glass melk, 5000IU D3 vitamin, 1ss selolje, 1g C-vit.

Lenke til kommentar

Det fungerer utmerket :) Hverdagen min er mye lettere når jeg spiser på den måten, spesielt ettersom jeg ikke er noe frokostmenneske. Stabilt blodsukker gjør det også lettere å konsentrere seg på skolen.

Har blitt sterkere uten å legge på meg noe særlig med kilo (fett). Dette har dog en del med type- og mengde mat å gjøre, men PF gjør det mye lettere.

Jeg merker heller ikke noe negativt på treningene selv om jeg ikke har spist først.

Jeg foreslår at du gir det et forsøk (prøv en uke), så kan du gjøre deg opp en mening selv ;) De første dagene er litt uvant iom at sulthormonene må tilpasses det nye spisemønsteret, derfor anbefaler jeg at du prøver det mer enn 2-3 dager før du gjør deg opp en mening.

Lenke til kommentar

UKE1

Dag 2:

Knebøy -20%:

5 x 56

5 x 56

Mark:

8 x 60

5 x 80

5 x 90

5 x 100 @ 8-9

5 x 94

5 x 94

Skulderpress:

6 x 20

5 x 30

5 x 34

5 x 38 @ 9

8 x 30

Pullups:

5

5

5

3

3

Sidehev (Børges versjon):

5 kg

H: 12+3+3+3+3

V: 12+3+3+3+3

+ Mage, situps på ball: 20+8+8+8

Kommentar:

Grei nok økt. Tok det rolig på marken, og hadde bevart styrken ganske greit der. Skulderpressen var mer skuffende. Har sunket en del på vektene siden sist her :( Har begynt å starte med stanga litt lenger ned enn jeg pleier, så mulig det gjør det litt tyngre.

Pullupsen gikk også greit, men ikke noe å skryte av nå akkurat.

Uansett godt å komme seg skikkelig i gang igjen :)

Ser frem mot en litt roligere periode fremover mot mutlig, ettersom jeg gjorde ferdig siste skriftlige eksamen. Nå blir det trening og jobbing i fokus en ukes tid fremover.

Lenke til kommentar

Hehe, håper da det. Men hvis du klarer å beholde samme styrke gjennom russetiden, kommer du sikkert til å bli sterkere av å trene kardio :blink:

Nå ligger jeg på rundt 83-84. Slutta med kreatin, så tror jeg har gått ned litt pga det. Skulle gjerne vært nede i underkant av 80 med den muskelmassa jeg har nå (= litt mindre fett).

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...