Gå til innhold

[Nedlagt]


Anbefalte innlegg

Var det jeg mente med "deloading", at det egentlig ikke er nødvendig med deload. Må bare finne den tråden på forumet eller evt høre med Børge.

Jeg hadde for litt siden røffly 1 uke med deload. Selv brukte jeg 60-70% av vektene jeg normalt brukte, og jobba mye i melkesyreområdet (12-20) vha myo-reps. Høyrep knebøy og mark anbefales ikke, men det går an om du er hard nok (jeg prøvde det en gang, helt peist etter myo-reps på knebøy). Avlutta deloaden med 4 dager fri fra trening, tilsammen ble det noe sånt som 10 dager. Gikk opp ca 1 kg under deloaden, vil selv si jeg økte noe jævlig i volum, særlig bryst, lår og rumpe.

 

 

Treningstoleransen var sterkt redusert og styrken var noe redusert når jeg begynte på 6-8 reps trening igjen, noe som tyder på at deloaden fungerte til sin hensikt. 3 økter etter føler jeg nå at treningstoleransen og styrken er på samme nivå som før deloaden.

 

Myoreps med 20-25+6x eller 15-20+5x var det jeg brukte. Skal jeg gjøre det igjen vil øvelsene se slik ut:

 

1 fots beinpress, til parallell. Evnt utfall med kroppsvekt.

Roing med triangelgrep eller bredt nøytralt grep.

Liggende sidehev.

Armhevinger.

Nedtrekk smalt grep.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UKE9

 

Dag 2:

 

Knebøy +20%:

 

 

Mark:

8 x 60

6 x 80

5 x 100 @ 8

5 x 110 @ 9

 

 

Skulderpress:

8 x 20

5 x 30

5 x 40

5 x 44 @ 9

 

 

Pullups:

3 x BW

5 x + 5 kg

5 x + 5 kg

4 x + 5 kg

 

Sidehev (Børges versjon):

5 kg:

H: 12+4+4+4+3

V: 12+4+4+4+4

 

 

+ Mage, planken på ball og litt div.

 

 

Kommentar:

Helt grei trening. Tok det enkelt og greit i dag, uten noe droppsett og så mange sett før toppsettet.

Lenke til kommentar

Jeg kjører omtrent samme opplegg som deg, og begynte nettop med autoregulering selv. Kjenner det godt i alle muskelgrupper for å si det sånn.

 

Men jeg lurer på, hvordan gjør du det hvis du skal deffe? Tenkte jeg skulle begynne å ta av noen kilo mot mai måned. Fortsetter du da med autoreg? Går ned til 3 set med eller uten autoreg?

Lenke til kommentar

Fortsett med autoregulering, og tren tungt. Det er det beste for å bevare muskelmasse, og med autoregulering unngår du å overtrene deg med for lite energi til å bygge opp igjen. Jeg ville også autoregulert antall sett, men det kan være lurt å gå ned litt på mengden ja. Tror jeg brukte 3 sett når jeg deffa i fjor.

 

Lenge siden sist ja, Sitronsaft. Hvordan står det til med deg?

Jeg har vel fortsatt et stykke igjen på bøyen også, vil jeg tro. Pullups funker helt greit. Nå prøver jeg å holdet det på lavreps med ekstravekter, så har jeg lagt inn chins uten vekter for flere reps på mandager. Ser at lats'a (som jeg har savna før) har begynt å vokse litt nå faktisk :)

Lenke til kommentar

UKE 9

 

Dag 3:

 

Knebøy:

8 x 40

5 x 50

3 x 60

5 x 70 @ 8

 

 

Benk:

8 x 40

5 x 50

3 x 60

5 x 70 @ 8-9

 

 

Roing:

8 x 40

5 x 50

5 x 60

5 x 70 @ 8

 

Triceps:

Benk med omvendt grep og smalbenk 30 kg

20+10+10+8

 

 

Biceps:

EZ+20kg

12+3+3+3+3

 

 

+ mage, crunches på ball med 10 kg ekstra: 14+4+4+4+4

 

 

Kommentar:

Tok det rolig i dag også.

På tricepspressen kjente jeg noe ubehag i høyre arm, så jeg bytta øvelse. Prøvde meg først på benk med omvendt grep, men det føltes litt rart, så jeg bytta til smalbenk mellom setta. Det var alt for lett vekt.

 

Begynner å kjøre på hardt igjen med 5 reps neste uke.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

UKE 1

 

Dag 1:

 

Knebøy:

5 x 40

3 x 50

5 x 60

5 x 70 @ 9

 

5 x 64

 

 

Benk:

8 x 40

6 x 50

5 x 60

5 x 64

5 x 70 @ 8-9

 

5 x 66

5 x 66

 

 

Roing:

8 x 40

5 x 50

5 x 60

5 x 70

5 x 74 @ 8-9

 

5 x 70

5 x 70

5 x 70

 

 

Chins:

8

5

3

 

5 (rack-chins)

 

 

+ mage, reverse crunches: 15+6+6+6

 

 

Kommentar:

Digg å trene litt tungt igjen. Treninga gikk helt greit.

Lenke til kommentar

Hadde en periode hvor jeg pådro meg en eller annen form for skade i det ene kneet, og jeg mistenker at det var på grunn av dårlig teknikk, for dårlig oppvarming og for tunge vekter. Det gjorde at jeg droppa knebøy helt i en periode og prioriterte tøying. Deretter begynnte jeg lavt på vektene og fokuserte mer på dybde.

 

På den tiden jeg kutta knebøy lå jeg på 70-74 kg på treningene. Etter jeg innførte knebøy igjen trena jeg med rundt 55 kg. Har kjent litt til den skaden i kneet av og til, så har tatt det ganske rolig. Nå er jeg vel god for å trene med 70-80 kilo på dype knebøy.

 

Lurer på om knebøy egentlig ikke er noe for meg, da jeg mangler litt på mobiliteten, men jeg synes det går bedre nå enn det gjorde før...

Lenke til kommentar

UKE1

 

Dag 2:

 

Knebøy +20%:

 

 

Mark:

8 x 60

5 x 80

5 x 90

5 x 100 @ 8

5 x 104 @ 8-9

 

 

Skulderpress:

8 x 20

5 x 30

5 x 34

5 x 40 @ 8-9

 

5 x 38

 

 

Pullups:

BW: 5 - 5 - 5 - 5 - 4

 

Sidehev (Børges versjon):

5 kg:

H: 16+3+3+3+3

V: 16+4+4+4+3

 

 

+ Mage

 

 

Kommentar:

Var så sykt trøtt, sliten og i dag, og brude vel egentlig ikke trena. Det var ikke noe gøy og trene, og alt gikk dritt...

Lenke til kommentar

Glømte loggboka, så fører bare opp toppsett og droppsett etterhukommelsen :)

 

 

UKE 2

 

Dag 1:

 

Knebøy:

 

5 x 70 @ 8-9

 

5 x 66

5 x 66

 

 

Benk:

 

5 x 70 @ 8-9

 

10 x 58

 

 

Roing:

 

5 x 74 @ 8-9

 

5 x 70

5 x 70

 

 

 

Chins:

8

5

5

 

 

 

+ mage,situps på ball med 15 kg ekstra: 12+4+4+4

 

 

Kommentar:

Greit å komme seg tilbake på trening igjen, men russetiden og jobbing tar mye av tiden og energien nå for tiden. Treninga gikk helt greit, men ikke den beste jeg har hatt..

Lenke til kommentar

UKE2

 

Dag 2:

 

Knebøy +20%:

5 x 56

5 x 56

 

Mark:

5 x 60

5 x 80

5 x 100 @ 8-9

 

5 x 94

5 x 94

 

Skulderpress:

8 x 20

5 x 30

5 x 34

5 x 38

5 x 40 @ 9

 

 

Pullups:

+ 2,5 kg

5

5

4

4

 

Sidehev (Børges versjon):

 

H: 6kg: 9+2 (5kg)+3+3

V: 5 kg: 12+4+4+4+4

 

 

+ Mage, RC:

20+8+8

 

 

Kommentar:

Ikke den beste økta. Har blitt mye jobbing og russeopplegg i det siste som gjør meg sliten, og jeg har spist dårlig. i tillegg Tror det kan være faktorer som spiller inn på den dårlige treninga. :p

Lenke til kommentar

UKE 2

 

Dag 3:

 

Knebøy:

6 x 40

5 x 50

5 x 60

5 x 70 @ 8-9

5 x 74 @ 9

 

5 x 70

 

 

Benk:

6 x 40

5 x 50

5 x 60

5 x 70 @ 8-9

 

5 x 68

5 x 68

5 x 68

 

 

Sittende Roing, smalt grep:

5 x 35

5 x 45

5 x 55

5 x 65

5 x 70

5 x 75 @ 9

 

8 x 60

 

 

Smalbenk:

40 kg - 15+5+5

 

 

Biceps:

EZ+20 - 12+4+4+3

 

 

+ mage

 

Kommentar:

Grei trening i dag. Bøyen var tung og seig som vanlig.

Tror ikke jeg spente meg ordentlig opp på toppsettet i benken, siden droppsetta gikk veldig lett og da spente jeg meg opp skikkelig. Det resulterte i tre droppsett.

Prøvde sittende roing med smalt grep i dag. Det gikk ganske bra, men visste ikke helt hvilken vekt jeg kom til å bruke så starta lavt og fikk inn en del sett.

Begge isolasjonsøvelsene for bi- og triceps svei greit i armene :p

Lenke til kommentar

UKE 3

 

Dag 1:

 

Knebøy:

6 x 40

5 x 50

5 x 60

5 x 64 @ 8

5 x 70 @ 9

 

9/10 x 58

 

 

Benk:

6 x 40

5 x 60

5 x 70

5 x 74 @ 8-9

5 x 78 @ 10

 

 

Stående stang-roing:

6 x 40

5 x 50

5 x 60

5 x 70

5 x 80 @ 9

 

 

Chins:

8

5

4

 

 

+ mage

 

Kommentar:

Treninga gikk ikke så værst, til tross for kun en dag hvile mellom lik økt som forrige gang. Kjente det var litt lite energi på bøyen, men ellers gikk det greit.

På benken sikta jeg for et høy toppsett, og det gikk bra! Følte jeg hadde litt power der i dag, så jobba meg opp til 5 reps på 78, noe jeg er veldig fornøyd med :) Det var veldig tungt, og jeg trooor ikke jeg hadde klart en rep til, da den siste var veldig seig. Nærmer meg å trene med 80 kg, som har vært målet mitt en stund nå.

Dro på litt på roinga i dag også, å fyrte løs med 80 kg på toppsettet der også. Det var også tungt, men skulle klart å tyne ut en rep til der hvis jeg ville.

Chinsen gikk overraskende lett i starten. Hadde 5-6 kjappe reps før det begynnte å gå treigere mot 8. Prøvde å kjøre med ca 1 rep i reserve her i dag.

 

Vekta stod på 84 kg til morran i dag, noe som betyr at jeg har gått ned rundt 1,5 kg den siste tiden. Begynner å se tendenser til blodårer på underarmene, noe jeg tar som et godt tegn :D Fortsatt litt å gå på da...

Lenke til kommentar

UKE3

 

Dag 2:

 

Knebøy +20%:

5 x 54

5 x 54

 

Mark:

7 x 60

5 x 80

5 x 90

5 x 100

5 x 104 @ 8-9

5 x 110 @ 9

 

 

Skulderpress:

8 x 20

5 x 30

5 x 34

5 x 38

5 x 40

5 x 44 @ 9

 

10 x 34

 

 

Pullups:

+ 5 kg

5

4

4

3

 

3 x BW

3 x BW

 

Sidehev (Børges versjon):

5 kg

H: 15+3+3+3+3

V: 15+4+4+4+3

 

 

+ Mage

 

 

Kommentar:

Greit økt på morran (formiddagen :p)

 

Fikk pressa på litt i marken igjen, og kom meg opp på 110. Skulderpressen gikk også ganske greit, men synes progresjonen går sakte her. Pullupsene gikk overraskende bra, øka 2,5 kg ekstravekt siden forrige gang og klarte nesten like mange reps.

Sideheven gikk også fint, kjente ikke noe vondt i skuldrene.

 


 

Hadde en morsom episode på senteret i dag. En eldre kar godt oppi 60-åra, plukker alle 20 kg vektskivene på senteret, og snapper to av dem jeg trenger til marken rett foran øya på meg og lesser dem på smithmaskina, bretter en matte firedobbelt til å ha mellom nakken og stanga og står der og jokker opp og ned med en øvelse som jeg vil betegne som halvveis kvartbøy. Deretter går han bare fra smithmaskina og setter seg ned i over 5 min for å lese avisa på andre siden av salen.

Jeg bestemte meg for å bare bruke et par 15 kg's vektskiver som har litt mindre diameter og bare legge et par andre skiver under for å få riktig høyde på marken. Holder på med løftinga da han plutselig kommer tilbake sur og gretten, og spør om jeg kan fjerne de skivene som ligger under stanga, for det bråker så jævlig når jeg setter ned stanga igjen. Jeg forklarer at han har tatt alle de store vektskivene som jeg trenger for å få riktig høyde, og må gjøre det sånn. Så kommer han med den "det er andre folk her også, det går an å være litt stille" linja og sier at det er jo som et jævla jordskjelv når jeg setter ned stanga. "Ja, sånn blir det når det ikke er flere store skiver igjen", svarer jeg. Så svarer han bare surt tilbake at "jada,du skal få dem snart, er straks ferdig", og tar enda et sett til før han går fra smithmaskina med alt på for å ta pause i 5 min igjen. Jeg blei jo ferdig med øvelsen før han fikk gjort seg ferdig med det siste settet. Dunka stanga litt hardere i bakken de nesten settenene på pur F, for å si det sånn.

 

:realmad: Serr, wft!? Holdt på å klikke vinkel på han pikken. Det er et treningssenter ikke et jævla gamlehjem!! Lese avisa og slappe av kan du gjøre et annet sted, eller i det minste på slutten av økta. Og han kan jo prøve seg på ordentlig knebøy uten smitmaskin, firedobbel matte og fulldempa joggesko! Slapp jo ikke stanga fra knehøyde heller, det kom bare et lite dunk i det jeg satt stanga på bakken, delvis pga at senteret er i 2. etg og gulvet ikke er like solid. Lagde ikke akkurat så veldig mye bråk. Fikk hvertfall tatt ut litt agresjon på markløften. Han trodde vel han var sterk og tøff fordi han kunne lesse på masse kilo på halv-kvartbøyen i smithen. :nei:

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...