Gjest Marita... Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hva gjør man når eksen bare krangler hele tiden? Det er slutt mellom oss, men jeg leter etter leilighet, har ikke kommet for meg selv ennå.... , men sliter med at han går rundt meg å bare tvinger meg til å diskutere og krangle hele tiden..... Jeg holder nesten ikke ut her ,men må jo finne en leilighet først, noen som har et tips om hvordan jeg skal håndtere han når han er sånn? .... Lenke til kommentar
R1ncewind Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 sett deg ned sammen med han og snakk.. i timesvis om så nødvendig. hør tålmodig på alt han sier uten å irritere deg. (ikke vis at du blir irritert om du blir det, for det er sikkert det han er ute etter) Når da alt er sagt, og han ikke kommer på mere, blir han vel stille. når dette er sagt, er det jo alltid 2 sider i en sak. bruk noen minutter på å tenke igjennom om han kan ha rett i noe av det han sier. dette er ofte enkelt å unnlate å gjøre hvis man ikke minner seg selv på det. vanskelig å svare på et slikt spørsmål når man ikke kjenner detaljene. for eksempel hvem som slo opp. osv. osv. Lenke til kommentar
Touchdown Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Har du ikke mulighet for en midlertidlig leie hos noen andre? Venner, bekjente eller familie? Kommunikasjon er alltid et godt virkemiddel, men så er spørsmålet om det er noe poeng i å investere i den tiden hvis forholdet så og si er over for godt. Hvis det er slik at personen kverulerer og diskuterer utelukkende for å irriterende, så vil nok den samtalen ta lang tid og ikke yte veldig mye resultater tilbake. (Han er muligens frustrert av å bo sammen med deg pga følelser som sitter igjen.) Ellers vil et tips være å prøve å oppholde deg mest mulig vekk fra han. Finn på ting som får deg til å være utenfor hans rekkevidde. Eventuelt kan det lureste være å bare bite i det sure eplet, og gi litt etter. Er han plutselig opptatt over at alt skal være helt stille, så vær litt obs på å ikke bråke. Det er en taktikk som ikke løser problemet, kun utsetter det, men siden du flytter snart vil ikke det bli noe problem. Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg vil egentlig si at du ikke bør gjøre som marius sier. Selv om dette er en veldig fin løsning på åh, så mange andre problemer, så vet jeg hvordan typen din er. Jeg var slik selv - helt fastlåst, ikke villig til å innse faktum og trengte derfor å ha noe å skylde på, samma faen hva. Og dette resulterte i at jeg gikk rundt og kjeftet og smalt - helt unødvendig og 0% konstruktivt - bare fordi. Eneste som hjelper er å holde avstand, kutte kontakt, være passiv... Du skjønner tegninga. Lenke til kommentar
KS Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hvordan håndtere irrasjonelle mennesker som liker å krangle? Det gjør man ikke, man flytter ut, bryter kontakt og lar tiden jobbe. Tenk på din egen helse og velferd. Flytt ut i dag. Flytt til foreldrene dine, flytt til en venninne, eller ta inn på et pensjonat. Bare kom deg vekk fra eksen. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Du er i en vanskelig situasjon, og jeg har ei venninne som var i samme situasjonen i våres. Løsningen for henne ble å være så lite hjemme som mulig før hun fikk seg et nytt sted å bo. Besøke venner, dra på treningsstudio, joggeturer, osv osv. Hun var kun hjemme for å skifte, og for å sove. Å prøve med kommunikasjon i denne sammenhengen er ofte dødfødt etter som man ofte er i et kranglete humør uansett rett etter et brudd. Man blir agressiv, og må få utløp for frustrasjonen sin, og da er det ofte desverre den som står nærmest som får høre det uansett om personen fortjener det eller ikke. Tiden leger alle sår, og det er akkurat det du skal gi han. Tid uten deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå