rasaaknor Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Hei! En bekjent har nylig gått til innkjøp av en D-Link DI-524 AirPlus router. Han har internett levert av Get. Problemet er at han ikke fåt koblet seg på internett via routeren når han har TP kabel fra router til PC. Vi har kjørt setup helt riktig flere ganger uten hell, er det noen som kan gi noen tips til hvordan dette problemet kan løses? Jeg har hørt at det er flere som har problemer med internett via routere med Get som ISP. Mange takk for svar Endret 3. desember 2009 av rasaaknor Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Kobler dere kabelen fra modemet til Get inn i WAN-porten på routeren? Det skal i praksis fungere out-of-box, siden D-Linken allerede er satt opp på DHCP. Lenke til kommentar
rasaaknor Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Ja, kabel fra Get moden inn i WAN, og kabel fra PC inn i 1-4 ethernet. Funker dårlig :/ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Resett modemet og la kabelen stå permanent i WAN. Problemet er at modemet leaser ut adresse. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Du må klone MAC adressen som er maskinen din over på routeren. Lenke til kommentar
rasaaknor Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 Hvordan gjør jeg det? Jeg kan ikke skrive inn ip adressen til modemet og "logge" meg på sånn som med routeren. Har prøvd absolutt alt nå, til ingen nytte. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Dra ut strømmen på GET boksen og vent et minutt før du plugger den inn igjen. GET boksen har en tendens til å "huske" sist tilkoblede MAC adresse ganske lenge... Lenke til kommentar
rasaaknor Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 Funker dessverre ikke, det står fortsatt "DHCP Connecting" Fatter ikke hvorfor det ikke funker, jeg har brukt "Clone MAC Adress" og tatt ut strømmen på nytt, men får fortsatt ikke noe resultat. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Vet du hvilken IP adresse GET boksen har på innsiden? Hvis ikke finner du det ut ved å koble en PC til GET boksen og kjøre en IPCONFIG. Deretter logger du deg på Dlinken og gir den en adresse i samme område. Dette er ikke 100% nødvendig men gjør ting enklere. F.eks. hvsi GET boksen har IP 10.0.0.1 gir du D-Linken IP adressen 10.0.0.2. Deretter setter du opp Dlinken til: 1. Under WAN setter du opp Dlinken til å ta i mot IP fra modemet = Dynamic. 2. Under DCHP setter du Dlinken som DHCP server, også i samme range, f.eks. 10.0.0.10 - 10.0.0.100 Lenke til kommentar
rasaaknor Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 Takk for tipset, men det var ingenting som funket. Ringte til InfoCare brukerstøtte, men var dårlig med løsninger. Er muligens routeren som er DOA, må opp på Elkjøp og få ny og teste på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå