sondre94 Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 Hvorfor 100%? Man kan ikke bevise eller avkrefte at paranomale ting eksisterer Når han tror så mye som 99% ikke er ekte, hvorfor da tro på den siste prosenten? Hva er så forskjellig med den? Og, om det ikke fins beviser for noe, hvorfor tro på det da? Det med 99% var bare et eksempel du. Ikke ta alt så absolutt direkte. Det jeg tror på er det som virker troverdig for min del. Kan variere fra situasjon til situasjon. Lenke til kommentar
olasonn Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Hvorfor 100%? Man kan ikke bevise eller avkrefte at paranomale ting eksisterer Når han tror så mye som 99% ikke er ekte, hvorfor da tro på den siste prosenten? Hva er så forskjellig med den? Og, om det ikke fins beviser for noe, hvorfor tro på det da? Det med 99% var bare et eksempel du. Ikke ta alt så absolutt direkte. Det jeg tror på er det som virker troverdig for min del. Kan variere fra situasjon til situasjon. Tok det bare som du skrev det. Kan ikke vite om du ikke mener det bokstavelig. Men, forstår ikke hvordan du vurderer hva som er troverdig og ikke. Kan det ikke hende at alt er tull, og at du bare ønsker å tro at noe er ekte? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Eg trur nok dette mykje heng samen med psyken til enkelte. Det er fantastisk kva ein kan inbille seg å sjå på som sant. Ein kan ha totale vrangforestillinger, og sjå heilt andre ting enn kva andre kan. Då kan det kanskje ver litt befriande å koble det opp mot noko paranormalt som fleire gjer, for å avkrefte at ein er i ferd med å bli gal. Ein tanke som er skremmande, og kan gjere ting mykje verre. Trur eg då, men det kan endeleg vere noko. Eg forstår det berre ikkje. Lenke til kommentar
sondre94 Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Eg trur nok dette mykje heng samen med psyken til enkelte. Det er fantastisk kva ein kan inbille seg å sjå på som sant. Ein kan ha totale vrangforestillinger, og sjå heilt andre ting enn kva andre kan.Då kan det kanskje ver litt befriande å koble det opp mot noko paranormalt som fleire gjer, for å avkrefte at ein er i ferd med å bli gal. Ein tanke som er skremmande, og kan gjere ting mykje verre. Trur eg då, men det kan endeleg vere noko. Eg forstår det berre ikkje. Ufattelig bra svar. Dette er kanskje det beste som er kommet til nå i tråden. Finnes kanskje ikke noen bedre løsning på det enn den. Personer er jo forskjellige. Kanskje lider jeg av en psykisk vrangforestilling siden jeg tror litt på det. Alle muligheter er åpne. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Hyggeleg og høyre at nokon er einig med meg! Det kan vere, men kven kan vel dømme kva som er rett og galt? For alt me forstår kan det vere dykk som har "rett", og alle andre "feil". Eller omvendt. Alle moglegheiter er opne - det er heilt einig i. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Jeg føler bare at vi ikke har peiling på hva som er mellom himmel og jord. Det er ikke alt som kan forklares. Er også enig i at det finnes flere tusen elendige historier om paranormale aktiviteter som bare er tull. Er sikker på at det aldri kommer til å finnes et konkret bevis på paranormale aktiviteter, men jeg vil likevell tro på det. Har du satt deg godt inn i det vi faktisk vet om det som finnes mellom himmel, jord og alle andre steder i universet? De fleste jeg hører som føler at "det finnes mer mellom himmel og jord" har generelt lite kunnskap om hva det skulle være "mer" enn. Kan ikke alt forklares? Hvorfor ikke? Hvordan vet du det? Hvorfor vil du gjerne tro på noe paranormalt? Er ikke den virkelige verden fantastisk nok? Jeg tror at vitenskap ikke kan bevise alt, enda. Det er greit å være skeptisk til vitenskap, det oppfordres en til, men en må være vel så skeptisk til paranormal aktivitet. Slik det står nå, finnes det ingenting som hverken kan forklare paranormal aktivitet, eller engang bekrefte at det finnes. Er det noen som har tenkt over alle disse spøkelsesprogrammene? Åndenes makt etc. Hvor ofte ser du spøkelser eller engang tegn til spøkelser i de programmene? Det eneste du ser er trygdede personer som røyker pakkevis med rød-prins og rulletobakk, og det er ikke så veldig paranormalt. Dette har en forklaring på at paranormal er aldri blitt dokumentert skikkelig. Det som derimot er godt dokumentert, er hvor lettlurte og paranoide mennesker kan være. Oftest tar en den enkleste og best dokumenterte standpunktet: folk er lystløgnere, en tendens til å vri alt mot det fantastiske, religiøse og lettlurte. Lenke til kommentar
sondre94 Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 Jeg føler bare at vi ikke har peiling på hva som er mellom himmel og jord. Det er ikke alt som kan forklares. Er også enig i at det finnes flere tusen elendige historier om paranormale aktiviteter som bare er tull. Er sikker på at det aldri kommer til å finnes et konkret bevis på paranormale aktiviteter, men jeg vil likevell tro på det. Har du satt deg godt inn i det vi faktisk vet om det som finnes mellom himmel, jord og alle andre steder i universet? De fleste jeg hører som føler at "det finnes mer mellom himmel og jord" har generelt lite kunnskap om hva det skulle være "mer" enn. Kan ikke alt forklares? Hvorfor ikke? Hvordan vet du det? Hvorfor vil du gjerne tro på noe paranormalt? Er ikke den virkelige verden fantastisk nok? Jeg tror at vitenskap ikke kan bevise alt, enda. Det er greit å være skeptisk til vitenskap, det oppfordres en til, men en må være vel så skeptisk til paranormal aktivitet. Slik det står nå, finnes det ingenting som hverken kan forklare paranormal aktivitet, eller engang bekrefte at det finnes. Er det noen som har tenkt over alle disse spøkelsesprogrammene? Åndenes makt etc. Hvor ofte ser du spøkelser eller engang tegn til spøkelser i de programmene? Det eneste du ser er trygdede personer som røyker pakkevis med rød-prins og rulletobakk, og det er ikke så veldig paranormalt. Dette har en forklaring på at paranormal er aldri blitt dokumentert skikkelig. Det som derimot er godt dokumentert, er hvor lettlurte og paranoide mennesker kan være. Oftest tar en den enkleste og best dokumenterte standpunktet: folk er lystløgnere, en tendens til å vri alt mot det fantastiske, religiøse og lettlurte. Haha, du har så rett. Åndenes makt er det største tullet som er blitt sendt på norsk tv noengang. Lenke til kommentar
olasonn Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Et godt prinsipp må være: "If you hear hoof beats, think horses—not zebras" Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Mennesket har jo siden tidenes begynnelse sverget til alle former for overnaturlige guder og aspekter som finnes. Menneskets mangel på forståelse i de store spørsmålene avler egne svar slik at det gis en mening. Menneskets hjerne er veldig sensitiv for hva du kan kalle "påvirkninger". Det kan lett sees når du i militæret skal være vakt ute i kulden på en øvelse, du er super sliten og har ikke spist mat på en mannsalder og skal sitte å passe på at leiren din ikke blir invadert av fiktive fiender. Der er det noen som plutselig sverger på at de ser en slik fiende selv om det bare er mangelen på søvn og mat som gjør at hjernen ikke lenger klarer å skille fantasi og virkelighet. Nå er jo ikke alle de som har opplevd en slik paranormal hendelse ute på øvelser når det skjer men hvis du ligger i sengen og det plutselig knirker mistenkelig i gulvet vil fantasien lure folk til at det er noen som går der. Omtrent som når du var liten og hadde sett en skummel film og så monster når du skulle legge deg. Hjernen er som sagt en veldig sjør ting og dens ekstraordinære evne til å skape vrangforestillinger er et kjent faktum. Mange i ørken kan se ting som ikke er der, da fordi de er så dehydrerte at blodet blir såpass tykkt at når det passerer rundt inne i hjernen vil det skape problemer for nervene som blir sendt rundt omkring og du mister litt kontakten med virkeligheten. Selv mener jeg at alle slike religiøse, paranormale og lignene hendelser bare er ønsketenking og bunner i mange menneskers fantasi og mangel på en kritisk vurdering av hva som er fakta og reelt og underbevistheten. Det kan godt hende at det for personen som oppfatter en slik hendelse virker helt og holdet sant omtrent slik de som blir kidnappet av romvesen VET at det de så er virkelig. Men det som ofte skjer er en slags blanding av drøm og våkentilstand når du sover. Hjernen sender ut et stoff som gjør at du ikke "gjør" det du drømmer i søvne, (se en hund som springer i drømmene sine) og dette stoffet virker lammende for musklende. Så når noen blir semi bevisste men samtidig er inne i en slik drøm kan hjernen spille puss på seg selv. Det er det flesteparten av romvesenkidnappings-folkene har opplevd, andre er rett og slett psykisk syke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå