sondre94 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg har sett at det ikke er så mange grupper som handler om paranormal aktivitet her på forumet. Fant ut at dette kunne være det rette stedet å starte en, fordi troen på det overnaturlig faktisk fungerer som livssyn for enkelte mennesker. Her vil jeg at det skal foregå om en diskusjon om dere tror det er en realitet med paranormale aktiviteter og at det finnes en usynlig, åndelig verden. Begrunn gjerne med egne opplevelser eller historier du har hørt. Jeg vil si at jeg tror på det overnaturlige fordi jeg selv har som smått vært i kontakt med det. Håper det er flere som interesserer seg for dette på forumet. Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Når folk ledsager ånder mot lyset eller suger demoner ut av kropper blir jeg enten irritert eller så flirer jeg. Men noe er det nok. Det er mange troverdige og ikke troverdige historier fra troverdige og ikke troverdige mennesker, og jeg syns det er altfor mange som faktisk er troverdige til å bare tenke på dem som tull. Min mor hevder hun har skytsengler, og har visst hatt kontakt med flere. Hun hevder hennes far og hennes tante var det eneste som drev henne videre i en vanskelig stund (som ånder), men hun har også vært alvorlig psykisk syk, så jeg vet ikke. Lenke til kommentar
olasonn Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg har sett at det ikke er så mange grupper som handler om paranormal aktivitet her på forumet. Fant ut at dette kunne være det rette stedet å starte en, fordi troen på det overnaturlig faktisk fungerer som livssyn for enkelte mennesker. Her vil jeg at det skal foregå om en diskusjon om dere tror det er en realitet med paranormale aktiviteter og at det finnes en usynlig, åndelig verden. Begrunn gjerne med egne opplevelser eller historier du har hørt. Jeg vil si at jeg tror på det overnaturlige fordi jeg selv har som smått vært i kontakt med det. Håper det er flere som interesserer seg for dette på forumet. Selv om det høres spennende ut så tror jeg ikke det finnes noe overnaturlig, dette rett og slett pga. manglende bevis for det. Dette sammen med folks rike fantasi forklarer anekdotene godt nok for meg. Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Oi, den signaturen likte jeg. Men bare får å gå litt Plato on your ass så kan man jo alltid trekke inn hva vi egentlig vet om den materielle verden. Årsak, konsistens, størrelse, tid. For alt vi vet er vi en åndelig verden, men dette blir jo litt søkt og irrelevant. Lenke til kommentar
sondre94 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Sjelden noen liker min signatur:D Jeg føler bare at vi ikke har peiling på hva som er mellom himmel og jord. Det er ikke alt som kan forklares. Er også enig i at det finnes flere tusen elendige historier om paranormale aktiviteter som bare er tull. Er sikker på at det aldri kommer til å finnes et konkret bevis på paranormale aktiviteter, men jeg vil likevell tro på det. Lenke til kommentar
olasonn Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg føler bare at vi ikke har peiling på hva som er mellom himmel og jord. Det er ikke alt som kan forklares. Er også enig i at det finnes flere tusen elendige historier om paranormale aktiviteter som bare er tull. Er sikker på at det aldri kommer til å finnes et konkret bevis på paranormale aktiviteter, men jeg vil likevell tro på det. Enig i at vi ikke forstår alt, men syns ikke det gir oss et frikort til å dikte opp ting eller tro på ting det ikke fins bevis for. Kan det hende at du tror på det fordi du ønsker at det skal være sant? Lenke til kommentar
sondre94 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg tror hvertfall at jeg har opplevd det med flere anledninger. Det hadde vært en bra løsning på spørsmålet om hva som egentlig skjedde. kommer ikke til å skrive i detaljer om hva jeg har opplevd, men det er merkelige saker. Uansett så er jeg åpen for at jeg kan ta feil. Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg mente Bornagainatheist sin signatur, men din var ikke så verst heller. Maken til populistisk parti skal man lete lenge etter Lenke til kommentar
sondre94 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Det har du rett i Narsissisten. Tilbake til et annet tema. Kan troen på åndelige og paranormale aktiviteter regnes som et livssyn? Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Det er vel spiritualisme? Vil tro det kan det. Uansett om dette ikke hadde vært en offieisell ting så er det jo det for ekstremt mange mennesker. Man kan jo si religion går på det samme. Lenke til kommentar
olasonn Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Det har du rett i Narsissisten. Tilbake til et annet tema. Kan troen på åndelige og paranormale aktiviteter regnes som et livssyn? Husker jeg hadde en tid tidlig i tenårene da slikt hørtes spennende ut, og man ble dermed litt opptatt av det. Men om man appliserer litt sunn skepsis og krav til beviser så faller det meste rett gjennom. Lenke til kommentar
sondre94 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Personlig så syntes jeg at dette virker som et litt "merkelig" livssyn. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Spiritualisme, religiøsitet etc... Kan ikke bevises eller motbevises, klartsynte personer verden over har vis nok en eller annen form for en nevne, og atterpå til har rett. Vitenskapen har ingen forklaring annet en "poure luck", men igjen så kan dette ikke bevise/motbevise Lenke til kommentar
sondre94 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Spiritualisme, religiøsitet etc... Kan ikke bevises eller motbevises, klartsynte personer verden over har vis nok en eller annen form for en nevne, og atterpå til har rett. Vitenskapen har ingen forklaring annet en "poure luck", men igjen så kan dette ikke bevise/motbevise Du har helt rett. Veldig bra formulert. Lenke til kommentar
storken Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Spiritualisme, religiøsitet etc... Kan ikke bevises eller motbevises, klartsynte personer verden over har vis nok en eller annen form for en nevne, og atterpå til har rett. Vitenskapen har ingen forklaring annet en "poure luck", men igjen så kan dette ikke bevise/motbevise Du har helt rett. Veldig bra formulert. Må nok si meg uenig. Det at noe ikke kan bevises betyr ikke at det derfor er en sannhet, heller at det bare er oppspinn. Jeg har fortsatt ikke sett bevis på at "klarsynte personer" har de evnene de påstår de har, derfor går det under kategorien "bullshit" i mi bok. Vitenskapen har prøvd (amerikanerne utforska jo dette området under kalde krigen) men alle forsøk har vist at dette bare var svada. Motbevist kalles det. Lenke til kommentar
McDuck_ Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) "Klarsynthet" er symptomatisk for mangelen på religion. Dersom spirituelle følelser får ikke utløp i en religion kommer de i form av umoden tro på "paranormal aktivitet". "Jeg tror det er noe mer mellom himmel og jord" er den tåpeligste påstanden jeg kan tenke meg. Endret 4. desember 2009 av Monkybone Lenke til kommentar
RWS Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 "Klarsynthet" er symptomatisk for mangelen på religion. Dersom spirituelle følelser får ikke utløp i en religion kommer de i form av umoden tro på "paranormal aktivitet". "Jeg tror det er noe mer mellom himmel og jord" er den tåpeligste påstanden jeg kan tenke meg. +1 Føy til: "Evnen kan ikke testes, for da mister jeg den".... Lenke til kommentar
sondre94 Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Spiritualisme, religiøsitet etc... Kan ikke bevises eller motbevises, klartsynte personer verden over har vis nok en eller annen form for en nevne, og atterpå til har rett. Vitenskapen har ingen forklaring annet en "poure luck", men igjen så kan dette ikke bevise/motbevise Du har helt rett. Veldig bra formulert. Må nok si meg uenig. Det at noe ikke kan bevises betyr ikke at det derfor er en sannhet, heller at det bare er oppspinn. Jeg har fortsatt ikke sett bevis på at "klarsynte personer" har de evnene de påstår de har, derfor går det under kategorien "bullshit" i mi bok. Vitenskapen har prøvd (amerikanerne utforska jo dette området under kalde krigen) men alle forsøk har vist at dette bare var svada. Motbevist kalles det. Finnes det noen kilde på dette? Lenke til kommentar
olasonn Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Spiritualisme, religiøsitet etc... Kan ikke bevises eller motbevises, klartsynte personer verden over har vis nok en eller annen form for en nevne, og atterpå til har rett. Vitenskapen har ingen forklaring annet en "poure luck", men igjen så kan dette ikke bevise/motbevise Du har helt rett. Veldig bra formulert. Må nok si meg uenig. Det at noe ikke kan bevises betyr ikke at det derfor er en sannhet, heller at det bare er oppspinn. Jeg har fortsatt ikke sett bevis på at "klarsynte personer" har de evnene de påstår de har, derfor går det under kategorien "bullshit" i mi bok. Vitenskapen har prøvd (amerikanerne utforska jo dette området under kalde krigen) men alle forsøk har vist at dette bare var svada. Motbevist kalles det. Finnes det noen kilde på dette? Her: http://www.time.com/time/magazine/article/...,983829,00.html Fra artikkelen: Actually, the study came up with an estimate: Star Gate psychics got it right only about 25% of the time. Typically, their reports included "a large amount of irrelevant, often erroneous information," the study said. And when the reports did seem on target, they were "vague and general in nature." Lenke til kommentar
sondre94 Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Spiritualisme, religiøsitet etc... Kan ikke bevises eller motbevises, klartsynte personer verden over har vis nok en eller annen form for en nevne, og atterpå til har rett. Vitenskapen har ingen forklaring annet en "poure luck", men igjen så kan dette ikke bevise/motbevise Du har helt rett. Veldig bra formulert. Må nok si meg uenig. Det at noe ikke kan bevises betyr ikke at det derfor er en sannhet, heller at det bare er oppspinn. Jeg har fortsatt ikke sett bevis på at "klarsynte personer" har de evnene de påstår de har, derfor går det under kategorien "bullshit" i mi bok. Vitenskapen har prøvd (amerikanerne utforska jo dette området under kalde krigen) men alle forsøk har vist at dette bare var svada. Motbevist kalles det. Finnes det noen kilde på dette? Her: http://www.time.com/time/magazine/article/...,983829,00.html Fra artikkelen: Actually, the study came up with an estimate: Star Gate psychics got it right only about 25% of the time. Typically, their reports included "a large amount of irrelevant, often erroneous information," the study said. And when the reports did seem on target, they were "vague and general in nature." Vil si at den artikkelen siktet litt til begge sider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå