SkoMedHull Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg er i den situasjon at jeg nesten aldri får utnyttet alt jeg har av RAM i maskinen. Samtidig spiller jeg en del spill der det er hendig å kunne laste maps osv hurtig. Det jeg da lurte på var om det finnes noen måte å sette windows til å laste inn f. eks maps-mappen til et spill ved startup, slik at jeg på den måten ikke trengte å vente på at dette skal hentes fra HDD hver gang serveren bytter map? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Ikke mulig så vidt jeg kjenner til. Slikt lastes av programfilene selv. Vista og 7 har denne funksjonen når det gjelder programfiler og dll-filer, kalt Super Prefetch/Superfetch. Det beste tipset jeg kan gi er å investere i en SSD-disk. Disse er gjerne 2-3 ganger så rask som en ordinær harddisk i dag. Koster en god del mer riktignok og har en mer begrenset levetid (per i dag). Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 SSD har vært planen lenge. Var egentlig mest for å få utnyttet alt jeg har av RAM Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Skal du utnytte minnet ditt er Vista/Windows 7 det beste valget. Men her vil du bare merke forskjellen i Windows, da spill ikke har en spesiell nytteverdi av det. Og minne er generelt utnyttet godt av spill fra før. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) I teorien burde det fungere å legge hele spillmappen på en ramdisk. Endret 7. desember 2009 av fargoth Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 I teorien burde det fungere å legge hele spillmappen på en ramdisk. Takk for tipset! Ser ut som akkurat det jeg var ute etter Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Du har også symlinks(Vista og Windows 7), som gjør at det kan blir forholdsvis enkelt å legge deler av et spill på ramdisk. edit: For eksempel bytt navn fra "Maps" til "Maps.Local" eller noe, og lag en ny "Maps" mappe som du symlinker med mklink kommandoen mklink /D Maps Z:\Maps Deretter kan du jo ha et batch script som kopierer alle filene fra maps mappa til symlink mappa. Endret 7. desember 2009 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå