Szmekken Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg ser litt på forskjellige muligheter fremover. Da jeg var på sesjon var jeg ikke motivert for å gjennomføre førstegangstjenesten. Jeg løy på meg å ha store problemer med en asma som i realiteten er ikke eksisterende. På det grunnlaget slapp jeg. Nå kunne jeg tenke meg å avtjene førstegangstjenesten likevel. Er det noen mulighet for dette, eller er det toget gått? Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg ser litt på forskjellige muligheter fremover. Da jeg var på sesjon var jeg ikke motivert for å gjennomføre førstegangstjenesten. Jeg løy på meg å ha store problemer med en asma som i realiteten er ikke eksisterende. På det grunnlaget slapp jeg. Nå kunne jeg tenke meg å avtjene førstegangstjenesten likevel. Er det noen mulighet for dette, eller er det toget gått? Les denne og vurder hvor smart det er å fortelle at du har ljugd på deg en sykdom i den hensikt å unndra deg fra militærtjeneste: http://lovdata.no/all/hl-19020522-013.html#36 Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Ser jeg ordla meg litt uheldig. Jeg har klinisk astma, hvilket min lege kan gå god for. På den andre siden kan han også gå god for at den ikke vil komme i veien for oppgavene jeg vil bli gitt under førstegangstjenesten. Jeg løy ikke på sesjonen, men sesjonslegen spurte meg angående astmaen, da jeg hadde krysset av for astma på skjema. Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Militæret er rimelig picky på hvem de tar inn, så du kan jo prøve å sende en mail til dem (sesjonsoffiser?) og forklare. Det viser jo også motivasjon, men du er nok neppe garantert å komme inn på tross av dette. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 ring 03003 og snakk med VPV. veldig vanskelig å si noe om sjansene dine her... Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Tviler sterkt på at de vil ha deg inn, siden de har så mange andre å velge fra. Uansett, tror ikke de straffeforfølger så mange nå til dags, vi går vekk fra et invasjonsforsvar. Og hadde den loven som det blir gitt link til blitt fulgt, så hadde halve kullet mitt fra VGS vært i fengsel. "Alle" hadde sykdommer, helt plutselig, 2 uker før sesjon. Selv skulle jeg vel også blitt straffet for å ha unndratt opplysninger, da jeg "glemte" å oppgi et par tre ting om helsen min, slik at jeg hadde 9 på helse. Problemet var bare at de tingene under visse omstendigheter gjorde meg til en belastning for laget mitt. Noe som kombinert med en troppsjef som glemte å gi meg legetime, når jeg sa at jeg hadde det jeg hadde, og ba om å bli muddet, for så å ta nytt innrykk etter å ha fikset noen medisinske greier førte til at jeg ble "fritatt fra all militær tjeneste", fordi jeg så mer ødelagt ut når jeg først kom til legen en jeg egentlig var. Har aldri skjønt hvorfor VPV ikke får inn opplysninger automatisk fra helsevesenet. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Sesjonlegen spurte deg om din astma og du svarte hva ? Svarte du at den ikke var noe problem og at du kunne bevise det med å ta kontakt med fastlegen din eller sa du at astmaen din var så ille. At du ikke så for deg å kunne klare fgt? De kommer sikkert til å holde stand. Det du sa på sesjon teller fremdeles. Astma er ikke noe man blir kvitt veldig lett (man må trene seg opp, men er fremdeles ikke 100%??). Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Bare ring de, som nevnt over og snakk med de. Man får mye kjekt ut av førstegangstjenesten. Det er absolutt en unik opplevelse for livet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå