Robocoop Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) http://www.nettavisen.no/nyheter/article2769816.ece "- En annen jeg snakket med, fortalte meg om en episode hvor han ikke orket å gå mer. Det var 10 minusgrader, og han sovnet med hodet på betongen, forteller Hågan. Da han våknet, hadde hodet hans fryst fast til betongen. - Han skrek på hjelp, og etter hvert kom brannvesenet. De spylte han med kaldt vann for å få han løs." Det er litt av et liv............................ Endret 3. desember 2009 av Robocoop Lenke til kommentar
mathos Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Link Blir stadig forundret over at noen kan leve sånn i verdens beste land. EDIT: Du fikk med linken til slutt ja Endret 3. desember 2009 av mathos Lenke til kommentar
HValder Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Eg kan forstå at narkomane eller andre som ikkjer er heilt 100% mentalt sett, men kvifor andre gidder å utsette seg sjølv for slik kulde har eg ikkje forståelse for. Det finnast alltids eit lite hol du kan krype inn i for å halde varmen. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Kanskje man er på vei til det lune hullet, men må ha seg en pause på veien... Lenke til kommentar
TurboSurfing Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 - Han skrek på hjelp, og etter hvert kom brannvesenet. De spylte han med kaldt vann for å få han løs.[/i]" Det kan jo være en grunn til at de ikke brukte varmt vann da, f.eks. unngå skader. Ikke vet jeg. Er ikke lege Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 - Han skrek på hjelp, og etter hvert kom brannvesenet. De spylte han med kaldt vann for å få han løs.[/i]" Det kan jo være en grunn til at de ikke brukte varmt vann da, f.eks. unngå skader. Ikke vet jeg. Er ikke lege Det finnes jo lunkent vann. Kroppstemperert vann skader deg ikke. Men samtidig så synst jeg ikke det er ubarmhjertig å bruke vannet de har i bilen (som er noe kaldt), kanskje korttenkt. Uansett så reagerte brannvesenet på en krisesituasjon, og de klarte å hjelpe et menneske. De gav ham også tepper etterpå, og forlot han ikke våt og kald. Jeg ser ærlig talt ikke noe grovt overtrap fra brannvesenet her. Det som burde vært gjort, er å gi disse menneskene et sted de kan sove uten å fryse. Lenke til kommentar
TurboSurfing Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Du jeg vet faktisk ikke. Jeg kan tenke meg at kroppstemperert vann faktisk kan skade hvis man er alvorlig nedkjølt. Men jeg vet ikke. Det var kanskje viktigere å få stakkaren løs enn å varme opp vann? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hvis du er kraftig nedkjølt, så vil ikke lunkent vann skade deg, det vil derimot være enormt smertefullt. Så det beste var som de gjorde, med kaldt vann. Lenke til kommentar
eimo99 Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 hvis jeg ikke husker helt feil fryser vel varmt vann fortere en kaldt også?? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 hvis jeg ikke husker helt feil fryser vel varmt vann fortere en kaldt også?? Nei, varmt vann "mistar" varme fortare, men kaldt vatn vil fryse tidligare fordi det har kortare veg å gå til is. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå