Luftbor Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Jeg stile det spørsmålet fordi jeg blir mer og mer suspekt for personen deg pga din skrivemåte og holdning som er i denne tråden. Bare for å eliminere denne mistanken så håpet jeg du ville svare på spørsmålet og avkrefte dette, samt føre inn noe nytt i denne skytsgravekrigen. Hva du er suspekt for gir jeg faktisk rimelig nada i. Hvis ikke det jeg skriver er nok, så får du enten gi beng, eller godta det som står skrevet er det som står skrevet. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 "kristendommens hat mot jøder" har aldrig eksistert. Jødenes morderiske hat av de første kristne derimot, er verdens kjent. Hva guttungen Ratzinger var er ikke relevant for hva Ratzinger i dag er. Holocaust var en konsekvens av nazistenes særegene ideologi, som det ikke var noe kristent ved. Så nå er det ikke relevant altså. Men at du mener jøder for 2000 år siden skal gi skyld for dagens jøder er relevant. Jo takk du som byr på hykleri. Holocoust har mer enn nok med kristendom å gjøre. Ved nettopp dens deltakelse, og da er det godt nok å se på Hrvatska og Magyar f.eks. "du mener jøder for 2000 år siden skal gi skyld for dagens jøder" Når ble det sagt ? Hrvatska og Magyar ? Kroatia og Ungarn. Hva med dem ? Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Det er kun kristne som deltar i dette programet. Dersom en kristen slukner blir han vekket til live av sine medkristne som elsker ham. Mens en kristen er "slukket", er han da fortsatt en kristen? "kristendommens hat mot jøder" har aldrig eksistert. På samme måte som Nero ga de kristne skylden for brannen i Roma, ga de kristne europeerne jødene skylden for Svartedauen. Anklager om at jødene forgiftet brønnene var vanlig. Ser du en veldig, veldig åpenbar parallell? Kilde ? "Because 14th century healers were at a loss to explain the cause, Europeans turned to astrological forces, earthquakes, and the poisoning of wells by Jews as possible reasons for the plague's emergence." - Wikipedia. J. M. Bennett and C. W. Hollister, Medieval Europe: A Short History (New York, NY: McGraw-Hill, 2006), p. 326. Endret 11. desember 2009 av Magnus_L Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Hva med dem ? Nei hva med de. En historisk titt fra tidsepoken kanskje? Det er lov å tenke selvstendig selv om du har fått vettet fordi en entitet sier at du har fått den. Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2009 Antyder du at jeg misforstår definisjonen av en kristen? En kristen er en som påstår å tilhøre Kristendommen. Personene på bildet er prester og pavetjenere. De møter kriteriene for en som er kristen. En kristen er en som videre formidler Jesu Kristi kjærlighet. Er jeg kristen hvis jeg prater godt om Jesus til andre? Hmm. Da ble det plutslig lett for meg å bli kristen, og jeg har da vært kristen lenge. Men jeg har faen ikke troa på alt det overtroiske, og anser ikke meg som kristen! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Dette har ingen ting med nazistene og deres ideologi å gjøre.At de kristne var medskyldige i holocaust er en jødisk løgn. Nå er jeg ikke jøde, så du trenger ikke å skylde på jødene for at jeg har en mening om at kristendommen er medskyldig i grunnlaget for holocaust. Men det sementerer seg mer og mer at du underbygger min påstand. Du vet at det var nazistenes særegene ideologi som førte til holocaust. Men kristenhate ditt forsøker å legge skylda på de kristne. Minner om når Nero ga de kristne skylda for at mestaparten av Roma by brandt opp. Nazismen bygger i aller høyeste grad på kristendommen, eller rettere sagt lærdommen fra den romersk katolske kirke. Bl.a at personer med handicap og homofile er mindre verd og skal drepes for fote. Slik det står skrevet i de kristnes hellige bok. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Dette har ingen ting med nazistene og deres ideologi å gjøre.At de kristne var medskyldige i holocaust er en jødisk løgn. Nå er jeg ikke jøde, så du trenger ikke å skylde på jødene for at jeg har en mening om at kristendommen er medskyldig i grunnlaget for holocaust. Men det sementerer seg mer og mer at du underbygger min påstand. Du vet at det var nazistenes særegene ideologi som førte til holocaust. Men kristenhate ditt forsøker å legge skylda på de kristne. Minner om når Nero ga de kristne skylda for at mestaparten av Roma by brandt opp. Nazismen bygger i aller høyeste grad på kristendommen, eller rettere sagt lærdommen fra den romersk katolske kirke. Bl.a at personer med handicap og homofile er mindre verd og skal drepes for fote. Slik det står skrevet i de kristnes hellige bok. Nonsens, den romersk katolske kirke var mot nazistene og deres ideologi. Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) "kristendommens hat mot jøder" har aldrig eksistert. På samme måte som Nero ga de kristne skylden for brannen i Roma, ga de kristne europeerne jødene skylden for Svartedauen. Anklager om at jødene forgiftet brønnene var vanlig. Ser du en veldig, veldig åpenbar parallell? Kilde ? "Because 14th century healers were at a loss to explain the cause, Europeans turned to astrological forces, earthquakes, and the poisoning of wells by Jews as possible reasons for the plague's emergence." - Wikipedia. J. M. Bennett and C. W. Hollister, Medieval Europe: A Short History (New York, NY: McGraw-Hill, 2006), p. 326. Seeeer du parallelleeeeeeen? Innrømmer du at de kristne er akkurat like irrasjonelle som sine fanatikerkollegaer? Eller lar du være å svare på denne? Nonsens, den romersk katolske kirke var mot nazistene og deres ideologi. Det ser ut som om de fant tonen Endret 11. desember 2009 av Magnus_L Lenke til kommentar
RWS Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Den katolske kirke har tonnevis å være skamfull for etter den andre verdens krig. De unnlatte å se jøde utryddelsen enda den foregikk rett foran nesa på dem hele tiden og de var klar over hva hitler gjorde... HELE TIDEN!!!! Dette er nok et kapitel de katolske kristne hopper gladelig over i historien om seg selv, for når en ser etter er det ingen tvil om at de så hva hitler drev på med, men i frykt for at hitler skulle komme å stenge ned hele butikken deres holdt de katolske svina kjeft og kikket andre veier når overgrepene ble for kvalme, vel vitende om nedslaktingen, men ikke pokker om de feige svina gjorde en dritt med det. Var for to uker siden på et holocaust seminar der dette kom ubehagelig godt frem... Det er en del ting som ikke er hemmelig lenger og dette er en av de tingen som er holdt hemmelig i førti år... Synd at de jævlene i den katolske tro ikke blir fremstilt for en krigsrett også!!! Fy pokker hvor mye de kristne har å bli skikkelig kvalm av i historien om de "gode kristne verdiene"... For en ryggrads løs gjeng! Minner om horene de rakker så ned på i GT... Kristne burde være skikelig Endret 11. desember 2009 av RWS Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Dette er nok et kapitel de katolske kristne hopper gladelig over i historien om seg selv, for når en ser etter er det ingen tvil om at de så hva hitler drev på med, men i frykt for at hitler skulle komme å stenge ned hele butikken deres holdt de katolske svina kjeft og kikket andre veier når overgrepene ble for kvalme, vel vitende om nedslaktingen, men ikke pokker om de feige svina gjorde en dritt med det. Synd at de jævlene i den katolske tro ikke blir fremstilt for en krigsrett også!!! At de "kikket andre veier når overgrepene ble for kvalme, vel vitende om nedslaktingen," var da en vane de delte med et stort flertall av resten av Europas befolkning (selv om jeg tror personlig at de støttet jødeutryddelsen). De hadde ikke akkurat noen autoritet til å stoppe holocaust uansett. Og stilles for krigsrett? Skal alle og enhver som ikke motarbeidet holocaust med livet som innsats stilles for krigsrett? Og hvorfor absolutt krigsrett, og ikke annen type rett? Endret 11. desember 2009 av Magnus_L Lenke til kommentar
IHS Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Dette har ingen ting med nazistene og deres ideologi å gjøre.At de kristne var medskyldige i holocaust er en jødisk løgn. Nå er jeg ikke jøde, så du trenger ikke å skylde på jødene for at jeg har en mening om at kristendommen er medskyldig i grunnlaget for holocaust. Men det sementerer seg mer og mer at du underbygger min påstand. Du vet at det var nazistenes særegene ideologi som førte til holocaust. Men kristenhate ditt forsøker å legge skylda på de kristne. Minner om når Nero ga de kristne skylda for at mestaparten av Roma by brandt opp. Nazismen bygger i aller høyeste grad på kristendommen, eller rettere sagt lærdommen fra den romersk katolske kirke. Bl.a at personer med handicap og homofile er mindre verd og skal drepes for fote. Slik det står skrevet i de kristnes hellige bok. Nonsens, den romersk katolske kirke var mot nazistene og deres ideologi. Det ser ut som om de fant tonen Hitler vant valget i november 1932 og var rikskansler fra januar 1933. Ingen viste på det tidspunktet hva som var i vente. Først fra og med 1937 gikk den romersk katolske kirke mot nazistene. The Windsors meeting with Adolf Hitler, 1937 Statsminister Neville Chamberlain 1938 Endret 11. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) "kristendommens hat mot jøder" har aldrig eksistert. På samme måte som Nero ga de kristne skylden for brannen i Roma, ga de kristne europeerne jødene skylden for Svartedauen. Anklager om at jødene forgiftet brønnene var vanlig. Ser du en veldig, veldig åpenbar parallell? Kilde ? "Because 14th century healers were at a loss to explain the cause, Europeans turned to astrological forces, earthquakes, and the poisoning of wells by Jews as possible reasons for the plague's emergence." - Wikipedia. J. M. Bennett and C. W. Hollister, Medieval Europe: A Short History (New York, NY: McGraw-Hill, 2006), p. 326. Seeeer du parallelleeeeeeen? Innrømmer du at de kristne er akkurat like irrasjonelle som sine fanatikerkollegaer? Eller lar du være å svare på denne? Hvordan får du "Europeans" til å bli de kristne ? Endret 11. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Hitler vant valget i november 1932 og var rikskansler fra januar 1933. Ingen viste på det tidspunktet hva som var i vente. Først fra og med 1937 gikk den romersk katolske kirke mot nazistene. Mein Kampf kom i 1925. De visste utmerket godt hva Hitler stod for. Dessuten er bildet fra 1938 Hvordan får du "Europeans" til å bli de kristne ? Fordi en overveldende konsensus av "Europeans" hevdet å tilhøre Kristendommen i det 13. århundre. Hvilket definerer en kristen. "kristen, vanlig betegnelse på en som bekjenner seg til Kristus, dvs. som tilhører den kristne religion." - SNL. "A Christian is a person who adheres to Christianity" - BBC. Endret 11. desember 2009 av Magnus_L Lenke til kommentar
IHS Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Den katolske kirke har tonnevis å være skamfull for etter den andre verdens krig...... Sprøyt, RWS I takknemlighet til paven, konverterte Israel Zolli (lederen for Romas synagoge 1939 - 1945) til den romersk katolske kirke etter krigen. I 1954 utgav han en bok hvor han beundrer pave Pius XII (1939-1958) http://en.wikipedia.org/wiki/Israel_Zolli Endret 11. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Jeg tror det finnes en og annen jøde i verden som støttet Hitler også. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Jeg tror det finnes en og annen jøde i verden som støttet Hitler også. Nonsens. Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Joda. Folk med vrangforestillinger finnes overalt. Poenget mitt er uansett at du skal ha bedre dokumentasjon enn en anekdote når du skal motbevise RWS' utsagn. Jaja.. svare innlegg #153 nå. God natt. Svarer ikke mer før i morgen. Endret 11. desember 2009 av Magnus_L Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Mer om båndene mellom nazismen og den katolistiske kirken. http://www.emperors-clothes.com/vatican/cpix.htm Lenke til kommentar
IHS Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Den katolske kirke har tonnevis å være skamfull for etter den andre verdens krig...... Sprøyt, RWS I takknemlighet til paven, konverterte Israel Zolli (lederen for Romas synagoge 1939 - 1945) til den romersk katolske kirke etter krigen. I 1954 utgav han en bok hvor han beundrer pave Pius XII (1939-1958) http://en.wikipedia.org/wiki/Israel_Zolli Joda. Folk med vrangforestillinger finnes overalt. Poenget mitt er uansett at du skal ha bedre dokumentasjon enn en anekdote når du skal motbevise RWS' utsagn. vrangforestilling ? anekdote ? http://no.wikipedia.org/wiki/Anekdote Det er vel du som har en vrangforestilling og ikke Israel Zolli JTA > Vatican document shows Pius XII saved Jews Vårt land > Hitler planla å drepe paven Endret 12. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Du er katolsk du IHS? Ellers skjeldent å se deg gå i forsvar for noen av de tusenvis av grenene innen kristendom, for som regel kommer du med at de ikke er "ekte" kristne eller noe slikt, men det gjør du ikke med katolismen... Så det er katolsk du er... Det foklarer jo endel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå