Gå til innhold

Hvorfor er kristendommen størst?

Anbefalte innlegg

Når gav de kristne en plattform til nazistene og deres ideologi ?

Du har selv nevnt grunnlaget.

Hvor ?

Ved at jødene idag har skyld for at din redningsmann, og deres landsmann, ble korsfestet.

Dette har ingen ting med nazistene og deres ideologi å gjøre.

At de kristne var medskyldige i holocaust er en jødisk løgn.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Antyder du at jeg misforstår definisjonen av en kristen? En kristen er en som påstår å tilhøre Kristendommen. Personene på bildet er prester og pavetjenere. De møter kriteriene for en som er kristen.

En kristen er ikke en "som påstår å tilhøre Kristendommen"

En kristen er en som videre formidler Jesu Kristi kjærlighet.

Det er ingen kristne i det bilde du fant i wikipedia.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke jøde, så du trenger ikke å skylde på jødene for at jeg har en mening om at kristendommen er medskyldig i grunnlaget for holocoust.

Men det sementerer seg mer og mer at du underbygger min påstand.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke jøde, så du trenger ikke å skylde på jødene for at jeg har en mening om at kristendommen er medskyldig i grunnlaget for holocaust.

Men det sementerer seg mer og mer at du underbygger min påstand.

Du vet at det var nazistenes særegene ideologi som førte til holocaust. Men kristenhate ditt forsøker å legge skylda på de kristne. Minner om når Nero ga de kristne skylda for at mestaparten av Roma by brandt opp.

Lenke til kommentar

Kilde?

Prøv å les disse ordene med litt ettertanke så forstår du hvem som er kristen.

Jesus Kristus > dette er mitt bud: Dere skal elske hverandre som jeg har elsket dere. Ingen har større kjærlighet enn den som gir sitt liv for sine venner. Dere er mine venner hvis dere gjør det jeg befaler dere.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Du vet at det var nazistenes særegene ideologi som førte til holocaust. Men kristenhate ditt forsøker å legge skylda på de kristne. Minner om når Nero ga de kristne skylda for at mestaparten av Roma by brandt opp.

Du vet hvordan det er, man finner seg noen idioter og skylder på dem..... :roll: . Se det heller slik at de kristne kanskje reddet langt større grupperinger fra den samme forfølgelsen og drap isteden for å fokusere på at det var de kristne som ble forfulgt. De kristne har jo tatt igjen med renter og renters rente i å forfølge ALLE andre etter det, så hva er det du syter etter? Du er sikkert bare sur fordi du ikke har fått forfølge noen du....

:)

Lenke til kommentar

Ideologien til nazistene spant ikke ut fra et tomrom. Hva Nero eventuelt måtte ha gjort har jeg like mye skyld i som jeg har skyld for Ratzingers nazistkarriere.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar

Ideologien til nazistene spant ikke ut fra et tomrom. Hva Nero eventuelt måtte ha gjort har jeg like mye skyld i som jeg har skyld for Ratzingers nazistkarriere.

Den spant ikke ut ifra kristenromet. Ratzinger hadde ingen nazistkarriere.

Samme hvordan du vrir og vender på det, greier du ikke å gi de kristne skylda.

De kristne har ingen skyld "whatsoever" Og selv om de skulle pådra seg noen skyld, så er den allerede gjort opp for av Jesus Kristus på korset.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Nazistene brukte også kristendommens hat mot jøder i sin forfølgelse. Ratzinger var i HJ.

De kristne har ingen skyld "whatsoever" Og selv om de skulle pådra seg noen skyld, så er den allerede gjort opp for av Jesus Kristus på korset.

Vakkert, hvordan tilintetgjøre selvstendig ansvar på 1 2 3.

Lenke til kommentar

Nazistene brukte også kristendommens hat mot jøder i sin forfølgelse. Ratzinger var i HJ.

"kristendommens hat mot jøder" har aldrig eksistert. Jødenes morderiske hat av de første kristne derimot, er verdens kjent. Hva guttungen Ratzinger var er ikke relevant for hva Ratzinger i dag er. Holocaust var en konsekvens av nazistenes særegene ideologi, som det ikke var noe kristent ved.

Hva med din egen skyld, Luftbor ? Hvordan skal du bli kvitt den?

Eller er også den, de kristnes skyld og ikke din skyld?

Endret av IHS
Lenke til kommentar
"kristendommens hat mot jøder" har aldrig eksistert. Jødenes morderiske hat av de første kristne derimot, er verdens kjent. Hva guttungen Ratzinger var er ikke relevant for hva Ratzinger i dag er. Holocaust var en konsekvens av nazistenes særegene ideologi, som det ikke var noe kristent ved.

Så nå er det ikke relevant altså. Men at du mener jøder for 2000 år siden skal gi skyld for dagens jøder er relevant. Jo takk du som byr på hykleri.

Holocoust har mer enn nok med kristendom å gjøre. Ved nettopp dens deltakelse, og da er det godt nok å se på Hrvatska og Magyar f.eks.

Hva med din egen skyld, Luftbor ? Hvordan skal du bli kvitt den?

Eller er også den, de kristnes skyld og ikke din skyld?

Min skyld stopper ved mine handlinger. Fordi jeg har moral har jeg ingen skyld utover min egen samtid og fremtid.

Luftbor, bare for ren interesse, hvilken religion er best og "renest" i dine øyne? Og begrunn hvorfor!

Hva slags tåpelig spørsmål er dette? Er det dette du lærer i UH?

Lenke til kommentar
Hva slags tåpelig spørsmål er dette? Er det dette du lærer i UH?

Faktisk nei... Vi lærer å begrunne hva vi svarer på og spørsmålene vi får, samt bruke kilder og eksempler når vi diskuterer. Hvordan det?

Jeg stile det spørsmålet fordi jeg blir mer og mer suspekt for personen deg pga din skrivemåte og holdning som er i denne tråden. Bare for å eliminere denne mistanken så håpet jeg du ville svare på spørsmålet og avkrefte dette, samt føre inn noe nytt i denne skytsgravekrigen. :)

Lenke til kommentar

Kilde?

Jesus Kristus > dette er mitt bud: Dere skal elske hverandre som jeg har elsket dere. Ingen har større kjærlighet enn den som gir sitt liv for sine venner. Dere er mine venner hvis dere gjør det jeg befaler dere.

Er en person som ikke følger denne moralen en ikke-kristen? Hvis man i ett sekund slutter å elske sin neste slik som Jesus elsker oss, er man dømt til å havne i Helvete?

Lenke til kommentar

Så nå er det ikke relevant altså. Men at du mener jøder for 2000 år siden skal gi skyld for dagens jøder er relevant. Jo takk du som byr på hykleri.

Holocoust har mer enn nok med kristendom å gjøre. Ved nettopp dens deltakelse, og da er det godt nok å se på Hrvatska og Magyar f.eks.

"du mener jøder for 2000 år siden skal gi skyld for dagens jøder" Når ble det sagt ?

Hrvatska og Magyar ?

Lenke til kommentar

Kilde?

Er en person som ikke følger denne moralen en ikke-kristen? Hvis man i ett sekund slutter å elske sin neste slik som Jesus elsker oss, er man dømt til å havne i Helvete?

Det er kun kristne som deltar i dette programet. Dersom en kristen slukner blir han vekket til live av sine medkristne som elsker ham.

"kristendommens hat mot jøder" har aldrig eksistert.

På samme måte som Nero ga de kristne skylden for brannen i Roma, ga de kristne europeerne jødene skylden for Svartedauen. Anklager om at jødene forgiftet brønnene var vanlig. Ser du en veldig, veldig åpenbar parallell?

Kilde ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...