IHS Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Så du tror skyld ikke er arvelig. I likhet med jødene forsøker du å gjøre de kristne medskyldig i holocaust. Når skal jødene slutte å angripe de kristne og akseptere Jesus Kristus som sin Konge ? Absolutt ikke. Det er rett og slett en ond tanke. Så nei, jeg har ikke noen skyld i at noen gjorde noe for 100 år siden. Javist. Holocoust hadde ikke funnet sted hvis ikke det kristne samfunnet hadde gitt nazistene plattformen for sine ideer. Nazistene oppdaget ikke hjulet for å si det slik. De første kristne var jøder, likeledes jesus var. Det er en jødisk tanke «La hans blod komme over oss og våre barn.» Når gav de kristne en plattform til nazistene og deres ideologi ? De første kristne var jøder som ble drept, fengslet og torturert av ikke-kristne jøder. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor '32 Hver den som kjennes ved meg for menneskene, skal også jeg kjennes ved for min Far i himmelen. 33 Men den som fornekter meg for menneskene, skal også jeg fornekte for min Far i himmelen. 34 Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd. 35 Jeg er kommet for å sette skille: Sønn står mot far, datter mot mor, svigerdatter mot svigermor, 36 og en manns husfolk er hans fiender. 37 Den som elsker far eller mor mer enn meg, er meg ikke verd. Den som elsker sønn eller datter mer enn meg, er meg ikke verd. 38 Og den som ikke tar sitt kors opp og følger etter meg, er meg ikke verd. 39 Den som finner sitt liv, skal miste det. Men den som mister sitt liv for min skyld, skal finne det! Dette slående eksemplet på stormannsgalskap overser og utelater man ofte glatt. Kristendommen er ihvertfall ikke størst fordi den åpenbart er den eneste sanne religion, eller sann fordi den er den største religionen. Som noen ser ut til å mene. Ja, Jesu Kristi kjærlighet splitter verdens kjærlighetsløse familier. "Den som elsker far eller mor mer enn meg, er meg ikke verd. Den som elsker sønn eller datter mer enn meg, er meg ikke verd." Kjærlighetsløse familier? Etter et slikt budskap hadde Jesus fortjent at man ba ham dra dit pepperen gror. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Når gav de kristne en plattform til nazistene og deres ideologi ? Du har selv nevnt grunnlaget. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Kristendommen har utviklet seg fra tidligere religioner og inneholder mange unike ingredienser som gjør at den har vunnet over et hav av konkurrenter: Misjon - For å få størst suksse må man ha flest tilhengere. I tidligere samfunn kan det ha vært kun en religion eller også flere ulike, men mitt inntrykk er at mange religioner mangler misjonsbudskapet. Det har ikke noe å si hva andre tror for mange hedninger, det forandrer ingenting. For kristne er det kjempeviktig å spre sitt budskap og omvende andre på bekostning av deres religioner. For mange religiøse av tidligere religioner var dette noe som knapt eksisterte. Kanskje var det en fordel om man trodde på sine guder, en fordel som andre ikke fikk ta del i dersom man ikke misjonerte? Det er nok mange ulike forklaringer, men en grunn til at kristendommen er så stor og mande tidligere religioner er borte er nok på grunn av misjonsbudsskapet. Religiøs imperialisme har vist seg å være avgjørende. De religionene som ikke har imperialisme taper, akkurat som samfunn uten imperialistisk politikk taper i møte med imperialistiske samfunn. Forsvarsmekanismer - kristendommen inneholder et budsskap som inkluderer andre religioner. Hvis vi prøver å forstå eldre religioner ser vi kanskje ikke noe budskap om konkurrerende religioner. Kanskje var det fordi et samfunn alltid kun har hatt en religion, og noe alternativ aldri var aktuelt (på grunn av manglende misjonsbudskap blant konkurrerende religioner som beskrevet over). Kristendommen har tatt lærdom av dette og utviklet et immunforsvar mot andre religioner. Ved å knytte alle andre religioner sammen med djevelen, helvete og ondskap, står andre religioner forsvarsløse. Eldre religioner har kanskje ingen beskrivelser eller budskap som skal fortelle hvordan man skal tolke budskap om andre konkurrerende religioner. Hvis jeg tror på keltiske guder og møter deg som tror på jesus, sier du at mine guder er djevelen og hans demoner. Min religion passer inn i din religion som fienden. I mine keltiske guder sier kanskje ingenting om jesus eller noen andre religioner og guder. På den måten har jeg ikke noe forsvar. Dette er nok også en svært viktig årsak til at kristendommen har knust mange andre religioner. Skrift - kristendommen fikk rimelig fort på plass bøker som lagrer budskapet. Mange andre religioner ble overlevert muntlig fra generasjon til generasjon. Hvis du drepte et samfunn eller tvang dem til å konvertere ville de til slutt glemme konkurrentene til kristendommen. Kristendommen kan aldri bli glemt eller utslettet, fordi teksten overlever tid og kan bli gjenopptatt senere, selv om man dreper alle prester og tvinger resten til å konvertere. Alle disse elementene måtte bli utviklet før eller siden. Kanskje hadde andre religioner de samme viktige ingrediensene, men mislyktes av andre grunner. Kanskje kristendommen var først ut med et agressivt misjonsbudsskap, immunforsvar mot konkurrerende religioner og en samlet skrift. Dette var kunnskap man til slutt visste var viktig, og kanskje var kristendommen først til å ta alt sammen ibruk. Senere har mange andre religioner sett disse funksjonene og skjønt at slik må det gjøres. Islam er et eksempel. Endret 10. desember 2009 av Abigor Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Buddhistene, akkurat som de kristne, har som hovedmål å ta vare på og beskytte mennesket. Forskjellen ligger i det at buddhistene faktisk har som hovedmål å ta vare på og beskytte mennesket. Hvorfor er det ikke flere buddhister enn det er kristne? Det er ikke buddhistenes hovedmål. http://no.wikipedia.org/wiki/Buddhisme Det er flest kristne fordi kristendommen har som hovedmål å ta vare på og beskytte mennesket. Du er såklart klar over at det er NØYAKTIG det muslimer, hinduer og whatever sier også? De har akkurat de samme kriteriene for sin religion som du har for din..... En ting er hva de sier en annen ting er hva de gjør. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Første skritt er å brenne bibelen, så hva venter dere på? Selv kaster jeg hver eneste bibel på alle de hotell rommene jeg har ligget på. Hvorfor den bibelen ligger der på så og si samtelige norske hotell aner jeg ikke, men det mangler en del bibler på en del av disse hotellene pga meg. Hadde vært mye bedre om de la ringenes herre i den skuffen isteden syntes jeg.... Et langt bedre og mer lettlest eventyr enn eventyren om den grusomme, tilbedningskåte og menneskefientlige kristne guden og sønnen hans (som egentlig er et produkt av en hyrdestund den uskikkelige fly filla maria og den hellige ånden hadde sammen. En ting jeg har lurt på er hvorfor ætte tavlen til josef står der i bibelen? Han hadde jo ikke en dritt med hvem hans fremtidelige kona hadde hatt seg med, ei heller avkommet hennes. Jødenes konge my ass...) Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Når gav de kristne en plattform til nazistene og deres ideologi ? Du har selv nevnt grunnlaget. Hvor ? Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Svare meg nå. Ikke bruk krefter på RWS. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Svare meg nå. Ikke bruk krefter på RWS. Hva er spørsmålet ? Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 I ditt første innlegg i denne tråden sa du at Kristendommen er verdens største religion fordi Kristendommen har som hovedmål å beskytte og ta vare på mennesket. RWS protesterte og påpekte at muslimene og hinduene har også som hovedmål å ta vare på og beskytte mennesket. Du svarte RWS med å si at det er en forskjell på handlingene dine og ordene dine. Da jeg spurte deg hvorfor Buddhismen ikke er verdens største religion ettersom de har som hovedmål å beskytte og ta vare på mennesket, svarte du at Buddhismen ikke har som hovedmål å ta vare på og beskytte mennesket. Dette står i strid med utsagnet du kom med i innlegg #38. "En ting er hva de sier en annen ting er hva de gjør". Buddhistenes handlinger avspeiler denne holdningen i langt større grad enn det de kristne gjør. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) langt større grad enn det de kristne gjør ? Jesus Kristus > Dere skal elske hverandre som jeg har elsket dere. Ingen har større kjærlighet enn den som gir sitt liv for sine venner. Endret 10. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 langt større grad enn det de kristne gjør ? Jesus Kristus > Dere skal elske hverandre som jeg har elsket dere. Ingen har større kjærlighet enn den som gir sitt liv for sine venner. Det der er ord. Ikke handlinger. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) langt større grad enn det de kristne gjør ? Jesus Kristus > Dere skal elske hverandre som jeg har elsket dere. Ingen har større kjærlighet enn den som gir sitt liv for sine venner. Det der er ord. Ikke handlinger. Disse ordene praktiserer alle kristne. Derfor er er kristendommen størst. Endret 10. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Det lukter troll. "Dere skal elske hverandre som jeg har elsket dere. Ingen har større kjærlighet enn den som gir sitt liv for sine venner." Elsker de ham? Er det de gjør? Jeg trenger synstest. Det ser virkelig ut som tortur fra min vinkel. Torturobjektet er en homofil mann. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Det er ingen kristne i det bilde. Ser ut som Helvete og noen djevler som plager sin fange. Endret 10. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Det er ikke Helvete. Det står inkvisisjonsmenn på vegne av Paven på høyre side (eller?). De to til venstre er prester. Kristne helt inn til benmargen. Endret 10. desember 2009 av Magnus_L Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Som sagt, det er ingen kristne i det bilde. Hvorfor du da alikevel tror at det er det, er en gåte. Kristne står for kjærlighet, ikke dette. Som helt tydelig er Helvete med sine djevler. Endret 10. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Når gav de kristne en plattform til nazistene og deres ideologi ? Du har selv nevnt grunnlaget. Hvor ? Ved at jødene idag har skyld for at din redningsmann, og deres landsmann, ble korsfestet. Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Som sagt, det er ingen kristne i det bilde. Hvorfor du da alikevel tror at det er det, er en gåte. Kristne står for kjærlighet, ikke dette. Som helt tydelig er Helvete med sine djevler. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Torture_Inquisition.jpg Linken over gir svar på hvorfor jeg anser det som svært sannsynlig at bildet forestiller en historisk hendelse der en homofil mann ble torturert av kristne. Ja, kristne. Superkristne. Mer kristne enn deg. De godtok kanskje til og med at jorda er flat. Endret 10. desember 2009 av Magnus_L Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Som sagt, det er ingen kristne i det bilde. Hvorfor du da alikevel tror at det er det, er en gåte. Kristne står for kjærlighet, ikke dette. Som helt tydelig er Helvete med sine djevler. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Torture_Inquisition.jpg Linken over gir svar på hvorfor jeg anser det som svært sannsynlig at bildet forestiller en historisk hendelse der en homofil mann ble torturert av kristne. Ja, kristne. Superkristne. Mer kristne enn deg. De godtok kanskje til og med at jorda er flat. Det er fortsatt en gåte hvorfor du tror det er kristne i bildet. Da det ikke er det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå