Luftbor Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Ja du vil vel snu dette på hode og si det var omvendt. De fikk sine egene landsmenn drept, fengslet og torturert fordi de ble kristne. Som sagt, du har nevnt hvorfor kristendommen har i 2000 år jaktet, slaktet og prøvd etter beste evne å utradere jødene. Endret 10. desember 2009 av Luftbor Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Kristne sin fantastiske evne til å bortforklare 2000 år med jødehat. Det er jøder som hater kristne, Luftbor ikke omvendt. Hvem var det som fikk Jesus, Stefanus, Jakob og alle de andre drept ? Hvem var det som fikk Paulus, Peter og alle de andre kristne i fengsel ? Jesus Kristus gav sitt liv for jødene. Men de fikk ham drept. Takk for å ha bevist mitt poeng. Ja du vil vel snu dette på hode og si det var omvendt. De fikk sine egene landsmenn drept, fengslet og torturert fordi de ble kristne. Som sagt, du har hvorfor hvordan kristendommen har i 2000 år jaktet, slaktet og prøvd etter beste evne å utradere jødene. Så du vil ikke snakke om jødenes skyld. Men heller beskylde de kristne. Endret 10. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Så du vil ikke snakke om jødenes skyld. Men heller beskylde de kristne. Jeg klarer ikke å anklage jødene for å ha korsfestet jesus når det var romerne som utførte handlingen. Men nå er jo historien heller usannsynlig for det første. Men snakk nå om jødenes "skyld", for all del. Jeg vet hva du gulper opp av jødehat. Det har vært gulpet opp i 2000 år, og kulminerte i holocoust. Endret 10. desember 2009 av Luftbor Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Hva du klarer spiller ingen rolle. Det var jødene som fikk de kristne drept, fengslet og torturert. Hva med å vedkjenne seg sin skyld, kanskje det hadde vært en løsning. "usannsynlig" du liksom Endret 10. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Hva du klarer spiller ingen rolle. Det var jødene som fikk de kristne drept, fengslet og torturert. Hva med å vedkjenne seg sin skyld, kanskje det hadde vært en løsning. "usannsynlig" du liksom At romerne hørte på de innfødte i sitt justisvesen er rimelig usannsynlig ja.... Vedkjenn ditt eget jødehat selv, før du kaster deg inn i noe annet. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Det var et kontinuerlig samarbeid mellom jødene og romerne på alle plan. Forfølgelsen av de kristne som jødene startet ble videre ført av romerene i flere århundrer. Dette er velkjent verdens historie og har ingen ting med jødehat å gjøre. Tvertimot er dette historien om kristenhatet. Endret 10. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Det er i hovedsak enighet blant historikere om at romerne ble påvirket av enkelte jødiske grupperinger som ønsket Jesus likvidert, og at disse presset romerne til å drepe Jesus, eller mer sannsynlig: stelle i stand et skuespill som fikk det til å se ut som Jesus ble drept. Romerne ønsket sannsynligvis ikke Jesus drept fordi han hadde "støttet" dem i skattespørsmålet. Han svarte "Gi keiseren det som keiserens er" på spørsmål om det var riktig å betale skatt. Derfor lurte romerne folket til å tro at Jesus hadde blitt henrettet, slik at Jesus' motstandere roet seg og ikke gjorde opprør. Da blir det også enkelt å forstå hvordan Jesus kunne vise seg for disiplene og sin gravide kone Maria Magdalena etter at han ble "drept". Men de nøyaktige detaljene rundt Jesus' død er omstridte, og det finnes flere teorier. At han faktisk stod opp fra de døde, er den minst sannsynlige. At jøder sannsynligvis fikk Jesus drept betyr selvfølgelig ikke at ikke 99% av det IHS sier er sludder og vås eller at dagens jøder har noen som helst skyld i det som foregikk på den tiden, eller at det på noen som helst måte er relevant hvem det var som fikk Jesus "drept", eller at Jesus var noe annerledes enn de mange andre profetene som vandret rundt og påstod at de var Guds sønn. Men at jødene fikk Jesus "drept", kan godt ha skjedd, ut fra et historisk perspektiv. Hvorfor er det egentlig så ille? Det er jo dette som gjør at dagens kristne har frikort til himmelen uansett hvordan de oppfører seg. Jesus døde jo for dem. De burde være evig takknemlige overfor dem som fikk ham drept. Det er interessant å prøve å forstå begivenhetene rundt Jesus, så lenge man holder all den oppdiktede magien utenfor. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Det var et kontinuerlig samarbeid mellom jødene og romerne på alle plan. Forfølgelsen av de kristne som jødene startet ble videre ført av romerene i flere århundrer. Dette er velkjent verdens historie og har ingen ting med jødehat å gjøre. Tvertimot er dette historien om kristenhatet. jaja, forstår din skrullete moral siden man faktisk mener at skyld er arvelig. I det lyset blir det meste forklarlig. Selv holocoust. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Det var et kontinuerlig samarbeid mellom jødene og romerne på alle plan. Forfølgelsen av de kristne som jødene startet ble videre ført av romerene i flere århundrer. Dette er velkjent verdens historie og har ingen ting med jødehat å gjøre. Tvertimot er dette historien om kristenhatet. jaja, forstår din skrullete moral siden man faktisk mener at skyld er arvelig. I det lyset blir det meste forklarlig. Selv holocoust. Med det friskt i minne så burde vi avrette alle kristne, siden de er avkommere av de som begikk grusomhetene under eks. kristningen av Norge og fortsetter å spre det budskapet som så mange måtte møte døden for. Lenke til kommentar
itzTheTruth Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 De som stjal mest penger og dermet fikk mer makt. Du er inne på det. Kristendommen er størst fordi den skapte frykt. Crusaiders, Templars osv. Disse menneskene sa du var nødt til å tro på deres Gud. Nektet du, bøtet du med livet. Av frykt fortalte de historiene fra bibelen videre til neste generasjon, som igjen fortalte dette til neste generasjon. Sånn har det holdt på i alle år. Sånn satt de fotfestet sitt. Rett og slett true eldre til å lære yngre. De som er kristne i dag gidder ikke å lese den delen av historie-bøkene. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Det var et kontinuerlig samarbeid mellom jødene og romerne på alle plan. Forfølgelsen av de kristne som jødene startet ble videre ført av romerene i flere århundrer. Dette er velkjent verdens historie og har ingen ting med jødehat å gjøre. Tvertimot er dette historien om kristenhatet. jaja, forstår din skrullete moral siden man faktisk mener at skyld er arvelig. I det lyset blir det meste forklarlig. Selv holocoust. Så du tror skyld ikke er arvelig. Tror du da heller ikke på sosial arv ? I likhet med jødene forsøker du å gjøre de kristne medskyldig i holocaust. Når skal jødene slutte å angripe de kristne og akseptere Jesus Kristus som sin Konge ? Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) . Endret 3. juni 2010 av Flurry Lenke til kommentar
i93 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Jesus var ikke en vanlig person. Det finnes 5400 unike skfrifter som omhandler Jesus. Svært få av disse skriftene omtaler Jesus som en vanlig person. For å sammenligne, så finnes det 9 kopier av Julius Cæsars bok om ”Den galliske krigen”. Den eldste ble skrevet 1000 år etter originalen. Det må da ha vært noe spesielt med Jesus? Open your minds, folkens!! Endret 10. desember 2009 av Møkbook Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Og en kilde på disse 5400 unike skriftene er du snill.... Gud vet hvor mange bøker og notater folk har skrevet om hitler så det må jo være noe spesielt med ham, eller hva? Lenke til kommentar
i93 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Og en kilde på disse 5400 unike skriftene er du snill.... Gud vet hvor mange bøker og notater folk har skrevet om hitler så det må jo være noe spesielt med ham, eller hva? Kildene skal jeg finne til deg senere i kveld, nå skal jeg på jobb. Den sammenligningen du nå kommer med er jo bare latterlig. Selvfølgelig var det noe spesielt med Hitler, han var jo en tyrann som utryddet X anntall jøder. Jesus var syndfri, sendt fra Gud, som gjorde gode gjerninger og frelste mennesker. Husk, han kom ikke for å skape fred, men frelse. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Vi har merket at han ikke kom med fred ja... det er derfor vi gjør vårt beste for å bytte ut eventyret om ham med ting som faktisk kan bevises og som har noe i virkeligheten å gjøre. Du er herved innvitert til å ta av deg jesus brillene og se deg rundt i den sekulære verden der de aller aller fleste har det bra og kan gjøre mer eller mindre som de vil og så komme å fortelle meg hvorfor vi ikke beholdt kristendommen hvis den er så fordømrade bra... Kan gi deg et hint: Urettferdig, dømmende og forskjell behandlende.... og totalt ubrukelig som rettesnor for et godt samfunn (til tross for iherdige forsøk i 2000 år)... Si ifra hvis du ikke skjønner hva jeg sikter til, så skal jeg gi deg flere hint.... Endret 10. desember 2009 av RWS Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 '32 Hver den som kjennes ved meg for menneskene, skal også jeg kjennes ved for min Far i himmelen. 33 Men den som fornekter meg for menneskene, skal også jeg fornekte for min Far i himmelen. 34 Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd. 35 Jeg er kommet for å sette skille: Sønn står mot far, datter mot mor, svigerdatter mot svigermor, 36 og en manns husfolk er hans fiender. 37 Den som elsker far eller mor mer enn meg, er meg ikke verd. Den som elsker sønn eller datter mer enn meg, er meg ikke verd. 38 Og den som ikke tar sitt kors opp og følger etter meg, er meg ikke verd. 39 Den som finner sitt liv, skal miste det. Men den som mister sitt liv for min skyld, skal finne det! Dette slående eksemplet på stormannsgalskap overser og utelater man ofte glatt. Kristendommen er ihvertfall ikke størst fordi den åpenbart er den eneste sanne religion, eller sann fordi den er den største religionen. Som noen ser ut til å mene. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Så du tror skyld ikke er arvelig. Absolutt ikke. Det er rett og slett en ond tanke. Så nei, jeg har ikke noen skyld i at noen gjorde noe for 100 år siden. Tror du da heller ikke på sosial arv ? Korrelasjon er en fin bil I likhet med jødene forsøker du å gjøre de kristne medskyldig i holocaust. Javist. Holocoust hadde ikke funnet sted hvis ikke det kristne samfunnet hadde gitt nazistene plattformen for sine ideer. Nazistene oppdaget ikke hjulet for å si det slik. Når skal jødene slutte å angripe de kristne og akseptere Jesus Kristus som sin Konge ? De første kristne var jøder, likeledes jesus var. fyi. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Du er herved innvitert til å ta av deg jesus brillene og se deg rundt i den sekulære verden der de aller aller fleste har det bra og kan gjøre mer eller mindre som de vil og så komme å fortelle meg hvorfor vi ikke beholdt kristendommen hvis den er så fordømrade bra... To milliarder kristne gjøre som de vil og har det mye bedre. Endret 10. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 '32 Hver den som kjennes ved meg for menneskene, skal også jeg kjennes ved for min Far i himmelen. 33 Men den som fornekter meg for menneskene, skal også jeg fornekte for min Far i himmelen. 34 Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd. 35 Jeg er kommet for å sette skille: Sønn står mot far, datter mot mor, svigerdatter mot svigermor, 36 og en manns husfolk er hans fiender. 37 Den som elsker far eller mor mer enn meg, er meg ikke verd. Den som elsker sønn eller datter mer enn meg, er meg ikke verd. 38 Og den som ikke tar sitt kors opp og følger etter meg, er meg ikke verd. 39 Den som finner sitt liv, skal miste det. Men den som mister sitt liv for min skyld, skal finne det! Dette slående eksemplet på stormannsgalskap overser og utelater man ofte glatt. Kristendommen er ihvertfall ikke størst fordi den åpenbart er den eneste sanne religion, eller sann fordi den er den største religionen. Som noen ser ut til å mene. Ja, Jesu Kristi kjærlighet splitter verdens kjærlighetsløse familier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå