Gå til innhold

Hvorfor er kristendommen størst?

Anbefalte innlegg

Ærlig talt, så lenge de kristne klarer å ignorere hva kirken har gjort av vonde ting så klarer jeg det ja! Ikke et eneste ord hører du om noe av det negative som kirken har stått for oppover, kun forherligelse av det de finner som godt.....

Så jo, det klarer jeg utmerket ja. Selv on det ikke er "politisk" korrekt....

Kristne ignorerer ikke det negative kirken har gjort. "Ikke et eneste ord"? For en latterlig påstand. For eksempel har paven eksplisitt gått ut og unnskyldt kirken for det grusomme som har blitt gjort i kirkens navn. Å si at kristne ignorerer det er rett og slett feil.

Er vel en del i Rwanda som mener det motsatte skulle jeg anta med rimelig god sikkerhet for påstanden.

Det blir feil å ta den enkelte kristne og så si at kirken er frikjent, fordi den enkelte tar inn over seg det negative.

Og jeg glemmer ikke talen den nåværende pave hadde i Tyskland for en del år siden, der han tok opp Holocoust, og nevnte ikke et ord 2000 år med kristendommen, men tilla all vekt på paganismen (jord&blod+++) som SS-Himmler drømte om. Var nok en del jøder som tenkte som så; alt er ved det gamle.

Bli brent på bålet eller bekjenn deg til den riktige kristendommen. Selv for en ihuga ateist som meg, så ville valget vært veldig enkelt.

Edit; rettet

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den spanske inkvisisjon er ikke Kirkens inkvisisjon

Det er riktig at det var de spanske monarkene som tok initiativet til opprettelsen av den spanske inkvisisjon, men de lot seg helt klart inspirere av de mange pavelige inkvisisjoner som hadde blitt opprettet siden slutten av ellevehundretallet. Det var spanske katolikker som "drev" inkvisisjonen og som sannsynligvis bedrev lobby-virksomhet overfor hoffet for å få den opprettet. Monarkene fikk også pavens velsignelse til å gjøre det. (kilde).

Den spanske inkvisisjon var i praksis kirkens inkvisisjon ...

Ikke dermed sagt at kirken (fysisk) torturerer annerledestenkende i dag. Nå går det i å nekte barn av lesbiske par å bli døpt og sånt. For 30 år siden var det å nekte å vie skilte personer. Alt på grunn av sine egne indre tvangstanker ... Er det virkelig verdt det?

edit: Nikka was here ...

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar
Den spanske inkvisisjon er ikke Kirkens inkvisisjon

Du er kanskje ikke kjent med at det er flere enn den spanske inkvisisjonen? Forøvrig så er også den spanske inkvisisjonen ment å fremme kirkens posisjon.

Som vanlig kommer du med utsagn som ikke har noen som helst forankring i virkeligheten, men som kun er støttet av din personlige oppfattelse, fornektelse av hvordan den virkelige verden opererer.

Nei den spanske inkvisisjonen var ment å fremme Spanias posisjon.

Lenke til kommentar

Den spanske inkvisisjonen var ment å fremme det kristne Spanias posisjon.

Det var ikke en organisasjon som kjempet for tollmurer eller 12 mils fiskerisone eller noe sånt, om det er det du tror. De beskjeftiget seg med folks tro og hvordan spanjoler levde sine liv. Og de tiltrakk seg derfor personer som har en over gjennomsnitts interesse for hva andre tenker og driver med, og en over gjennomsnitts lyst til å bruke vold mot folk som tenker og gjør andre ting enn det en selv mener er "riktig". I Jesu navn. (Og da kan det jo ikke gå galt, kan det?)

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar
..jeg glemmer ikke talen den nåværende pave hadde i Tyskland for en del år siden, der han tok opp Holocoust, og nevnte ikke et ord 2000 år med kristendommen, men tilla all vekt på paganismen (jord&blod+++) som SS-Himmler drømte om. Var nok en del jøder som tenkte som så; alt er ved det gamle.

Ja trodde du kristendommen hadde skylda ?

Lenke til kommentar
..jeg glemmer ikke talen den nåværende pave hadde i Tyskland for en del år siden, der han tok opp Holocoust, og nevnte ikke et ord 2000 år med kristendommen, men tilla all vekt på paganismen (jord&blod+++) som SS-Himmler drømte om. Var nok en del jøder som tenkte som så; alt er ved det gamle.

Som i den siste setningen. Alt er ved det gamle.

Lenke til kommentar

Det var den vellykkede utdrivelsen av muslimene fra Spania forutfor den spanske inkvisisjonen som var spanske kongens motivasjon ikke noe annet.

Lenke til kommentar

?

Lenke til kommentar

Det var den vellykkede utdrivelsen av muslimene fra Spania forutfor den spanske inkvisisjonen som var spanske kongens motivasjon ikke noe annet.

Ja, nå var de fleste muslimene kastet ut, så da måtte man ta tak i "jødeproblemet" ...

Spania skulle bli et rent, kristent land ...

Alle som ikke var retttroende fikk værsågod regne med å svi for det. (Bokstavelig talt, i mange tilfeller.) I Jesu navn, selvfølgelig.

Lenke til kommentar

?

Kristne sin fantastiske evne til å bortforklare 2000 år med jødehat.

Det er jøder som hater kristne, Luftbor ikke omvendt.

Hvem var det som fikk Jesus, Stefanus, Jakob og alle de andre drept ? Hvem var det som fikk Paulus, Peter og alle de andre kristne i fengsel ?

Jesus Kristus gav sitt liv for jødene. Men de fikk ham drept.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Ja, nå var de fleste muslimene kastet ut, så da måtte man ta tak i "jødeproblemet" ...

Spania skulle bli et rent, kristent land ...

Alle som ikke var retttroende fikk værsågod regne med å svi for det. (Bokstavelig talt, i mange tilfeller.) I Jesu navn, selvfølgelig.

I spanske kongens navn.

Lenke til kommentar

?

Hvem var det som fikk Jesus, Stefanus, Jakob og alle de andre drept ? Hvem var det som fikk Paulus, Peter og alle de andre kristne i fengsel ?

Takk for å ha bevist mitt poeng.

easy peacy japanese

Lenke til kommentar

?

jesus ga ikke en dritt, han tok seg en 30 års ferie på jorda før han stakk tilbake til paradis. Jeg hadde ikke nølt med å ofre livet mitt for en pakke smør omså hvis jeg kunne gå tilbake til himmelriket igjen for å sysle med... ja, hva enn gud/guder sysler med.

Lenke til kommentar

?

Takk for å ha bevist mitt poeng.

Ja du vil vel snu dette på hode og si det var omvendt.

De fikk sine egene landsmenn drept, fengslet og torturert fordi de ble kristne.

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvordan enkeltpersoner på dette forumet kan fortsette å spre løgner, selv etter at det er postet kilder som viser det motsatte. Da snakker vi historiske kilder, som er anerkjent av verden som en helhet. Jeg poster den igjen, linken altså.

http://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_Inquisition

Vær vennlig å les deg opp om hva virkeligheten sier om den spanske inkvisisjonen IHS, slik at vi slipper å lære deg slik grunnleggende historie.

Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke hvordan enkeltpersoner på dette forumet kan fortsette å spre løgner, selv etter at det er postet kilder som viser det motsatte. Da snakker vi historiske kilder, som er anerkjent av verden som en helhet. Jeg poster den igjen, linken altså.

http://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_Inquisition

Vær vennlig å les deg opp om hva virkeligheten sier om den spanske inkvisisjonen IHS, slik at vi slipper å lære deg slik grunnleggende historie.

BBCs dokumentar "The Myth of the Spanish Inquisition" er virkelighet, NikkaYoichi

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...