IHS Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) Det overrasker meg overhodet ikke at du later til å aldri ha lest hele bibelen, men bare plukker de sitatene som passer deg fra tid til annen. En av historiene bibelen presenterer, sier klart og tydelig at Jesus Kristus mente at de eldre lovene skulle følges, og ingenting om at det nå var greit å se bort fra dem. Hvilken historie da ? For de kristne er moseloven et slaveåk Jesus Kristus har løst dem fra, cuadro NT > Synden skal ikke herske over dere, for dere står ikke under loven, men under nåden. Hva så? Skal vi synde, fordi vi ikke er under loven, men under nåden? Slett ikke! NT > nå er vi løst fra loven, vi er døde fra det som bandt oss. Derfor tjener vi Gud i et nytt liv i Ånden, og ikke i det gamle, etter bokstaven. NT > Kristus kjøpte oss fri fra lovens forbannelse da han kom under forbannelse for vår skyld. NT > Si meg, dere som vil være under loven, hører dere ikke på loven? NT > Til frihet har Kristus frigjort oss. Stå derfor fast og la dere ikke tvinge inn under slaveåket igjen. Hør hva jeg, Paulus, sier dere:....Dere som vil bli rettferdige ved loven, er skilt fra Kristus; dere er falt ut av nåden. NT > blir dere drevet av Ånden, er dere ikke under loven NT > Kristus Jesus,... Ved sin kropp har han opphevet loven med dens bud og forskrifter. Du skal kunne svare deg frem til dette selv, IHS: Hva hjelper det andre har sagt og skrevet, på det Jesus selv sa? "Dere må ikke tro at jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene! Jeg er ikke kommet for å oppheve, men for å oppfylle." Beklager, men dine sitater virker ikke "over" dette på noen måte. Eller strekker dette seg dithen at du ikke vet forskjellen på å oppheve, eller oppfylle? .. For ikke å bli drept på stede av moselovens tilhengere måtte Jesus Kristus gå veldig forsiktig frem. Alikevel skjønnte de at Han satte seg over moseloven og fikk Ham drept. Endret 25. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Jada, det er fint å kunne gjøre en enorm gjetning til besvarelse for én av millioner av hull man finner i et svært mangelfult trossystem.. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Kristendommen er størst fordi den korrumperer alt i dens vei. Den er også ganske gammel i forhold til andre verdensreligioner som ikke tilfeldig har det til felles med kristendommen. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Kristendommen er størst fordi den korrumperer alt i dens vei. Den er også ganske gammel i forhold til andre verdensreligioner som ikke tilfeldig har det til felles med kristendommen. Kristendommen er jo svært ny i forhold til mange av dens tidligere konkurrenter. Flere verdensreligioner som Hinduisme og Buddhisme er også eldre. Endret 1. januar 2010 av Abigor Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 I sammenligning har svært lite tros-imperialisme blitt utført i verken hinduismen eller buddhismens navn. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Kristendommen er størst fordi Kristendommen er best. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Kina er størst fordi Kina er best. Hva var dette for slags treukers comeback? Endret 19. januar 2010 av PantZman Lenke til kommentar
IHS Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Kina er størst fordi Kina er best. Hva var dette for slags treukers comeback? Kina er størst fordi Kina er best på fysisk formering her i verden Kristendommen er størst fordi Kristendommen er best på åndelig formering her i verden. Endret 19. januar 2010 av IHS Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Kristendommen er størst fordi Kristendommen er best. Kristendommen har ca 2 milliarder medlemmer og Islam har ca 1.5 milliarder, det er bare 500 millioner forskjell og det med tanke på at kristendommen har hatt 600 år ekstra å ekpansjonere. Er Islam nest best da i følge ditt feilaktige 'argmentum ad populum' tankesyn? Av ateister, agnostikkere og sekularister er det derimot over 1 milliard- og er raskest voksende i den vestlige opplyste verden. I Norge er det flere irreligiøse enn troende, så ved å følge din tankegang kan vi si at ateisme er best for Norge? Endret 19. januar 2010 av Myagos Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Kristendommen er størst fordi Kristendommen er best. Var kristendommen best i år 500? Hvilken religion var størst da? Hvilken religion var best før kristendommen var størst? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Lurt å hevde at noe er best fordi det er størst ja... Sovjetunionen var verdens største land i sin tid, men betyr det at de var best? Tror ikke det.... Men IHS tror kanskje, i likhet med ganske mange kristne, at sannhets gehalten blir større til flere som tror på det? Drar da frem sovjetunionen som eksempel igjen jeg..... Kommunismen må jo være et megabra system siden verdens største land brukte det, ikke sant? Jøss Eller hva med kina? Ris må være den beste retten å spise, siden så mange spiser det.... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Det er solgt 1,5 milliarder Elvis-plater. Er Elvis best? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Kristendommen er størst fordi Kristendommen er best. Kristendommen har ca 2 milliarder medlemmer og Islam har ca 1.5 milliarder, det er bare 500 millioner forskjell og det med tanke på at kristendommen har hatt 600 år ekstra å ekpansjonere. Er Islam nest best da i følge ditt feilaktige 'argmentum ad populum' tankesyn? argmentum ad populum ? Dette er ikke "folkets argument" eller noe en majoritet av folket anser, Myagos Det er over 2 milliarder kristne i verden. http://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum http://en.wikipedia.org/wiki/Major_religious_groups Endret 22. januar 2010 av IHS Lenke til kommentar
Ziera Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Som i den siste setningen. Alt er ved det gamle. ? Kristne sin fantastiske evne til å bortforklare 2000 år med jødehat. Det er jøder som hater kristne, Luftbor ikke omvendt. Hvem var det som fikk Jesus, Stefanus, Jakob og alle de andre drept ? Hvem var det som fikk Paulus, Peter og alle de andre kristne i fengsel ? Jesus Kristus gav sitt liv for jødene. Men de fikk ham drept. Var det ikke judas? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Som i den siste setningen. Alt er ved det gamle. ? Kristne sin fantastiske evne til å bortforklare 2000 år med jødehat. Det er jøder som hater kristne, Luftbor ikke omvendt. Hvem var det som fikk Jesus, Stefanus, Jakob og alle de andre drept ? Hvem var det som fikk Paulus, Peter og alle de andre kristne i fengsel ? Jesus Kristus gav sitt liv for jødene. Men de fikk ham drept. Var det ikke judas? I samarbeid med jødene, det var de som betalte ham. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Kristendommen er størst fordi Kristendommen er best. Kristendommen har ca 2 milliarder medlemmer og Islam har ca 1.5 milliarder, det er bare 500 millioner forskjell og det med tanke på at kristendommen har hatt 600 år ekstra å ekpansjonere. Er Islam nest best da i følge ditt feilaktige 'argmentum ad populum' tankesyn? argmentum ad populum ? Dette er ikke "folkets argument" eller noe en majoritet av folket anser, Myagos Det er over 2 milliarder kristne i verden. http://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum http://en.wikipedia.org/wiki/Major_religious_groups Kristendommen er ikke best, eller mer riktig sådan, fordi en større gruppering mener så - Argumentum ad populum. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Nå har jeg ikke lest halve tråden engang, men svarer på spørsmålet: Fordi den i alle år har blitt tvunget på folk. Var du ikke kristen før i tia, og nekta å skifte trosretning, ble du drept på en eller annen makaber måte. Med en gang du fødes her i norge, går du automatisk inn i statskirken, du blir automatisk "kristen", og Kristendom og/eller livssyn (fra da jeg gikk på skole, nå hetende Religion(?)) følger deg fra 1. klasse og oppover. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Det er over 2 milliarder kristne i verden. Det tallet du presenterer er ikke basert på din definisjon av hva en kristen er. Jeg er medlem av statskirken, men jeg anser meg ikke som en kristen. Jeg er en av de ca. 2 milliardene du henviser til. Og jeg er sikkert ikke den eneste i hele verden. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Det er over 2 milliarder kristne i verden. Det tallet du presenterer er ikke basert på din definisjon av hva en kristen er. Jeg er medlem av statskirken, men jeg anser meg ikke som en kristen. Jeg er en av de ca. 2 milliardene du henviser til. Og jeg er sikkert ikke den eneste i hele verden. Nei tallet er hentet fra wikipedia > Christianity - Number of followers - 2,100,000,000 – 2,200,000,000 Endret 28. januar 2010 av IHS Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Morsomt hvordan IHS i alle andre sammenhenger er så ivrig etter å påpeke at diverse grupper ikke er kristne fordi de ikke er helt enige med IHS i alt, men når det gjelder å skryte av hvor stor kristendommen er, da er ALLE gode nok for IHS. Rubbel og bit, smått og stort, blir regnet med. Har du vært inne i en kirke en gang, da er du god nok kristen! Mens i andre sammenhenger ekskluderes du som kristen hvis du har en mening som avviker fra IHS sin endelige sannhet. Interessant, eller hva? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå