Abigor Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hvordan forklarer du da at så mange ikke opplever kjærlighet. Hvordan forklarer du at så mange ikke-kristne opplever kjærlighet? Og hva tror du det kommer av igjen ? For eksempel intolleranse fordi andre ikke tror på samme gud? "Sønnen min valgte å ikke være kristen, derfor kuttet jeg all kontakt med ham." Mange familier er blitt splittet av kristendommen. Jeg har selv snakket med en som "mistet" halve familien. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Hvordan forklarer du da at så mange ikke opplever kjærlighet. Det kan forklares ved at enkelte mennesker ikke mottar kjærlighet fra sine neste. Håper det ikke ble for komplisert. Og hva tror du det kommer av igjen ? For eksempel intolleranse fordi andre ikke tror på samme gud? "Sønnen min valgte å ikke være kristen, derfor kuttet jeg all kontakt med ham." Mange familier er blitt splittet av kristendommen. Jeg har selv snakket med en som "mistet" halve familien. Hva har dette med at "mennesker ikke mottar kjærlighet" Abigor ? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Hvordan forklarer du da at så mange ikke opplever kjærlighet. Hvordan forklarer du at så mange ikke-kristne opplever kjærlighet? Kjærligheten begrenser seg ikke til de kristne. Hvordan skulle ellers verden bli vekket til live om det ikke var med kjærlighet. Problemet er at verden stenger kjærligheten ute. Det er her Jesus Kristus kommer inn med en løsning. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Kjærligheten begrenser seg ikke til de kristne. Hvordan skulle ellers verden bli vekket til live om det ikke var med kjærlighet. Problemet er at verden stenger kjærligheten ute. Det er her Jesus Kristus kommer inn med en løsning. Verden stenger ikke kjærligheten ute! Kjærligheten er aldri begrenset av religon. Mennesker av alle religioner og livssyn føler og uttrykker kjærlighet. Å påstå noe annet er å vise sterk intolleranse for andre og direkte løgn. Skulle verden bli vekket til live? Endret 14. desember 2009 av Abigor Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Verden stenger ikke kjærligheten ute! Kjærligheten er aldri begrenset av religon. Mennesker av alle religioner og livssyn føler og uttrykker kjærlighet. Å påstå noe annet er å vise sterk intolleranse for andre og direkte løgn. Skulle verden bli vekket til live? Det er nettopp derfor det er for lite kjærlighet i verden, fordi verden stenger kjærligheten ute og ikke lar seg drive av kjærligheten. Verden er derfor i Jesu Kristi øyne død og trenger å vekkes til live. For at dette skal skje, fjerner Han verdens skyld som blokkerer for kjærligheten. Skyldfølelsen genererer mindreverdighetsfølelse. Kjærligheten styrker selvfølelsen og egenverdet. Endret 14. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Så hvem av de 35000 grenene av kristendommen syntes du vi skal velge? Er katolikkene et greit valg for eksempel? Eller kanskje mormonerne (For de som liker sex med flere damer) Det sørgelige faktum er at kristendommen HAR prøvd seg, både på godt og ondt og når folk nå begynner å gå vekk fra dette sier det meg at de har feilet som "kjærlighets" budskap. Det er nemlig ikke til å stikke under en stol at vi har et langt bedre samfunn i deg enn vi hadde under kristendommens glans periode, den gangen "alle" måtte tro på dette. Men det glemmer alt for mange religiøse i dag.... Verden er i ferd med å sekulariseres og det er bra. Religion har hatt sin periode her på jorden og personlig håper jeg den aldri kommer igjen, ihvertfall ikke så lange jeg lever... Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Ser ingen konflikt. Du fokuserer på enkelt personer opp i gjennom kirke historien som ikke har utvist kjærlighet, og konkluderer helt feil, at kjærlighetens rike ikke finnes. 1. Allmenn, korrekt definisjon av kristen: en som bekjenner seg til Kristus, dvs. som tilhører den kristne religion. 2. IHS' særegne definisjon av en kristen: en som videreformidler Jesus Kristi kjærlighet. Alle forsøk på å beregne antall kristne i verden har tatt i utgangspunkt at en kristen er en som møter kriteriene beskrevet i definisjon 1. IHS' vil ikke anerkjenne en kristen som en kristen før vedkommende møter kriteriene i definisjon 2. Derfor kan ikke IHS støtte seg på nåværende religionsstatistikker når IHS hevder at Kristendommen er verdens største religion. Jo, konflikten er ganske åpenbar. Om du bare sier deg enig med innlegget mitt over kan diskusjonen avsluttes. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Ser ingen konflikt. Du fokuserer på enkelt personer opp i gjennom kirke historien som ikke har utvist kjærlighet, og konkluderer helt feil, at kjærlighetens rike ikke finnes. 1. Allmenn, korrekt definisjon av kristen: en som bekjenner seg til Kristus, dvs. som tilhører den kristne religion. 2. IHS' særegne definisjon av en kristen: en som videreformidler Jesus Kristi kjærlighet. Alle forsøk på å beregne antall kristne i verden har tatt i utgangspunkt at en kristen er en som møter kriteriene beskrevet i definisjon 1. IHS' vil ikke anerkjenne en kristen som en kristen før vedkommende møter kriteriene i definisjon 2. Derfor kan ikke IHS støtte seg på nåværende religionsstatistikker når IHS hevder at Kristendommen er verdens største religion. Jo, konflikten er ganske åpenbar. Om du bare sier deg enig med innlegget mitt over kan diskusjonen avsluttes. Hvorfor tror du verdens to milliarder kristne ikke videreformidler Jesus Kristi kjærlighet ? Hvorfor tror du et mindre antall kristne gjør det ? Du vet jo ikke en gang hvordan de gjør det. Da du bare fokuserer på enkelt personer som ikke gjør det. Endret 14. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Hvorfor tror du verdens to milliarder kristne ikke videreformidler Jesus Kristi kjærlighet ? Det spiller ingen rolle hvorfor jeg tror det jeg tror. Du har bevisbyrden. Hvorfor tror du et mindre antall kristne gjør det ? Fordi kristne er mennesker som alle andre mennesker og foretrekker dermed å handle slik at vi selv får det best mulig. Du vet jo ikke en gang hvordan de gjør det. De lar være å torturere? De hjelper hverandre i nød? Eller er det noe annet du er ute etter? Da du bare fokuserer på enkelt personer som ikke gjør det. Det finnes ingen bortsett fra deg som tror at kristne til enhver tid kun gjør gode handlinger. Derfor har ingen heller tatt seg bryet med å lage studier som beviser det motsatte. Anekdoter er alt som står igjen. Men det finnes mange av dem. I USA er 84% av fengslene fylt opp med kristne. Tror du det er under eller over 68% av de kristne som møter din definisjon av en kristen? Du får vite hvorfor det var jeg spurte hvis du svarer. Endret 14. desember 2009 av Magnus_L Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Hvorfor tror du verdens to milliarder kristne ikke videreformidler Jesus Kristi kjærlighet ? Hvorfor tror du et mindre antall kristne gjør det ? Du vet jo ikke en gang hvordan de gjør det. Da du bare fokuserer på enkelt personer som ikke gjør det. Fordi kristne er mennesker som alle andre mennesker og foretrekker dermed å handle slik at vi selv får det best mulig. Det finnes ingen bortsett fra deg som tror at kristne til enhver tid kun gjør gode handlinger. Derfor har ingen heller tatt seg bryet med å lage studier som beviser det motsatte. Anekdoter er alt som står igjen. Men det finnes mange av dem. I USA er 84% av fengslene fylt opp med kristne. Tror du det er under eller over 68% av de kristne som møter din definisjon av en kristen? Du får vite hvorfor det var jeg spurte hvis du svarer. Alle kristne (dvs. 100%) videreformidler Jesu Kristi kjærlighet. Hvem har sagt "at kristne til enhver tid kun gjør gode handlinger" ? Endret 14. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Alle kristne (dvs. 100%) videreformidler Jesu Kristi kjærlighet. :wallbash: Hvem har sagt "at kristne til enhver tid kun gjør gode handlinger" ? Ingen. Jeg setter deg på spissen. Hvorfor tror du verdens to milliarder kristne ikke videreformidler Jesus Kristi kjærlighet ? Det spiller ingen rolle hvorfor jeg tror det jeg tror. Du har bevisbyrden. Jeg vet ikke om du fikk det med deg, men nådestøtet for argumentasjonen din ble satt her. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 nådestøt ? Du må bli født på ny for å se kjærlighetens rike som Jesus Kristus grunnla på jorden for snart 2000 år siden. Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 nådestøt ? Ja. Hvordan det? Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Hvilket nådestøt ? Til argumentasjonen din. Du gikk tom for argumenter. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Mener du det med at, alle kristne videreformidler Jesu Kristi kjærlighet og derfor kristendommen er størst ? Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Nei. Jeg mener at det er en påstand som krever beviser før den er gyldig. Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Det diagrammet viser andelen av verdens befolkning som møter kriteriene for leksikonenes definisjon av en kristen. Ikke din. Dette har jeg vært tålmodig nok til å påpeke to ganger allerede. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Det er nettopp derfor det er for lite kjærlighet i verden, fordi verden stenger kjærligheten ute og ikke lar seg drive av kjærligheten. Verden er derfor i Jesu Kristi øyne død og trenger å vekkes til live. For at dette skal skje, fjerner Han verdens skyld som blokkerer for kjærligheten. Skyldfølelsen genererer mindreverdighetsfølelse. Kjærligheten styrker selvfølelsen og egenverdet. Alt dette er feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå